Gennemsnit, Karakterer mm. (HHX/STX)

Skrevet i Off-topic

Olympique de Merveille (ODB) 9. maj 2014, 18:31
Hej alle V-mænd!

Det er ved at være karakter-tid, hvilket for mig skaber nogle spørgsmål... Spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med! Hvilke karakterer er det egentlig som tæller med i ens gennemsnit? Altså hvilke karakterer kommer til at stå på ens afgangsbevis, altså de karakterer man skal søge videre med??

Som jeg har forstået det, så er det KUN eksamenskarakterer som er gældende - afslutter man f. eks. samfundsfag på 1. år, og hvis det ikke bliver udtrukket, er det i så fald årskarakteren som er den afsluttende, gældende karakter for faget. Alle andre årskarakterer for fag man fortsætter med næste år er "ligegyldige". Jeg håber på, at der er nogle derude som ved hvordan det foregår..... Peace. Haha.

Slettet klub 9. maj 2014, 18:36
Alle årskarakterer fra fag du afslutter det pågældende år tæller med på eksamensbeviset, uanset om du trækker faget til eksamen eller ej.
Giver det mening? smiley

Olympique de Merveille (ODB) 9. maj 2014, 18:43
Jürgen Habermars sagde:
Alle årskarakterer fra fag du afslutter det pågældende år tæller med på eksamensbeviset, uanset om du trækker faget til eksamen eller ej.
Giver det mening? smiley
Hm... Lad os se.

Så du mener altså, at hvis man f. eks. afslutter samfundsfag på 1. år og trækker det, er det både årskarakter og eksamenskarakter som tæller?? Og hvis det ikke trækkes, er det kun årskarakteren? - Betyder det så også, at det kun er årskarakteren for det år du afslutter et fag som tæller sammen med den eventuelle eksamenskarakter?
.. Så årskarakteren for et fag tæller ikke noget, hvis man fortsætter faget året efter? smiley

Slettet klub 9. maj 2014, 18:45
Korrekt forstået smiley

Olympique de Merveille (ODB) 9. maj 2014, 19:51
Jürgen Habermars sagde:
Korrekt forstået smiley
Mange tak for hjælpen! smiley

Slettet klub 9. maj 2014, 22:00
Har gns. På 11.8 indtil videre. Håber eksaminerne gåf got så jeg kan få brydde skalen og komme i nyhederne.

BIue Mountain State (Marty Daniels) 9. maj 2014, 23:19
Jeg skal til at afslutte 2.g.

Jeg var oppe i Samf i 1. g.

Indtil videre, har jeg disse Linier på mit eksamensbevis:
Årskarakterer
Mat C - Skriftligt
Mat C - Mundtligt
Samf C - Mundtligt
Eksamenskarakterer
Samf C - Mundtligt

Det er på trods, at jeg har Matematik på b-niveau. Spørg mig ikke hvorfor, men det er altså tilfældet smiley

Nysted FC (Kent) 9. maj 2014, 23:41
BIue Mountain State sagde:
Jeg skal til at afslutte 2.g.

Jeg var oppe i Samf i 1. g.

Indtil videre, har jeg disse Linier på mit eksamensbevis:
Årskarakterer
Mat C - Skriftligt
Mat C - Mundtligt
Samf C - Mundtligt
Eksamenskarakterer
Samf C - Mundtligt

Det er på trods, at jeg har Matematik på b-niveau. Spørg mig ikke hvorfor, men det er altså tilfældet smiley
De vil dog ikke tælle med eller stå på det endelige eksamensbevis alligevel smiley

BIue Mountain State (Marty Daniels) 9. maj 2014, 23:47
Hvad står nedenstående så for? smiley


THE Penguinss (Arsene Wenger) 10. maj 2014, 01:41
Hvis du har Mat B er det kun din årskarakter fra 2.g der gælder på det endelige snit smiley
Besvar