Fremskrivning af en spillers livscyklus

Skrevet i Generelt

Loyals (Loyals) Crew 1. december 2018, 18:31
Dette indhold er lavet af Rythm FC og stammer fra denne tråd i det engelske fora.

Rythm FC har lavet første indlæg i en række af indlæg, som har til formål at styrke forståelsen af hvordan komponenter i Virtual Manager spiller sammen. Nogen vil allerede være bekendt med det som bliver præsenteret, men forhåbenligt kan også I blive klogere på spillet af det følgende.

Det forventes at du allerede har forståelse for de mest generelle aspekter af spillet, hvorfor der ikke bliver brugt linjeplads på at udpensle dette.
I dette indlæg er formålet at vise hvordan en spillers livscyklus ser ud i Virtual Manager.
Vi ved at spillerne begynder at få en smule egenskabsforfald når de bliver 28-29 år gamle. Jo ældre spilleren bliver, jo større bliver dette forfald. Derudover sker der også det at spillernes træningsresultater begynder at blive ringere med alderen. Vi ved dog ikke hvordan dette faktisk påvirker spilleren.

Lad os begynde. Først og fremmest vil jeg rette opmærksomheden på spillernes totale egenskaber i relation til deres alder og træningsresultater. Der vil blive fratrukket forfald når spilleren når en alder hvor det påvirker spilleren. Alderen er fastsat i decimaler, hvorfor 25 tilsvarer 25.0 år, eller 25(29 dage) som det ses på spillerprofilerne. Træningsresultaerne er gennemsnit for træningerne, dog uden at tage højde for de forringede træninger når spilleren bliver ældre. Man skal her også have for øje at mængden af XP for at øge en egenskab er stigende jo bedre spilleren bliver. Det først niveau kræver 50 xp for at stige, mens der på det sidste niveau er brug for 201xp.
Nedestående er en tabel af spillernes egenskabsudvikling.



Og i en graf ser det således ud:



Som oftest peaker en spillers samlede egenskaber omkring hans 31 års fødselsdag, mens forfaldet derefter er eksponentielt.

Dette var formenligt viden som I fleste allerede kendte til, men det spændende kommer vi til nu. Når vi tager modellen her og fører over på en spillers vurdering over hans livscyklus.

Følgende er lavet med antagelse om at spilleren er trænet 'fornuftigt'. Hvad der er fornuftigt må I søge andre kilder på, da dette indlæg ikke handler om træningen.

En anden ting at bide mærke i er, at modellen herunder er baseret på en angriber. Derfor vil den ikke være helt matche for midtbanespillere, forsvarsspillere og keepere.

Her er tabellen:



Og endnu en gang en graf:



Først og fremmest kan vi se at begge grafer ser relativt ens ud. Det giver mening, idet egenskaberne og vurderingen er tæt sammenkoblede. Den største forskel er, at forfaldet for vurderingen er meget stejlere end for det samlede egenskabstal. Vurderingen falder hurtigere, idet spillerne er programmerede til at miste deres primære egenskaber hurtigere end andre egenskaber når forfaldet påbegyndes.

Der er ingen grund til at se på spillere som træner over 250xp i gennemsnit, idet det aldrig kommer til at ske med specialtrænede spillere som er tilfældet herover.
Figurerne herover viser os at vurderingen ikke falder helt så hurtigt som de fleste måske ville formode. En spiller som træner 200% i gennemsnit vil kunne komme til at spille i de højere rækker i lang tid, cirka 8 måneder.

Denne information kan bruges til at optimere hvordan du spiller spillet. For mig, personligt, begynder jeg først at tænke på at sælge spillere når de bliver 32-33 år gamle, på trods af at deres vurdering kun er en smule under deres peak. Delvist på grund af spillerens udholdenhedsegenskab som svækkes hurtigere end andre egenskaber, hvilket hurtigt betyder at han ikke kan holde til at spille hele kampe mere. Dette kan ikke rigtigt læses ud af grafen, idet udholdenhed kun har en minimal effekt på vurderingen hos en angriber.

Vi holder her for denne omgang. Som tidligere nævnt var det nok ikke nyt for alle, men der vil komme endnu et indlæg som fokuserer på hvordan din nye viden kan hjælpe dig med at drive dit hold. Der er meget mere på vej.

Det er oversat lidt frit, og uden særlig omtanke for at skulle være korrekt. Hvis der er noget som ikke giver mening skal I være velkomne til at give lyd så det kan rettes smiley
Besvar