Hvad laver Harlem Heroes?

Skrevet i Generelt

Horslunde Boldklub (Kongemageren) 13. november 2019, 22:12
Y Nada Mas sagde:
Man burde bare drop Cuppen.
Hele navnet og ideen med den, er ligegyldigt grundet vinderne
Synes det er dumt at droppe cuppen.

Kan jeg absolut ikke se nogen idé i at gøre.

Kravene for cuppen kan jo bare laves om, så man undgår folk som ham vinder den konstant...

Wild Ferrets (Moz) 13. november 2019, 22:39
Jeg forstår ikke hvorfor, at cuppen ikke også har et alders kriterie der skal opfyldes. Har din klub en vifarank på over 1800 og er under 1år gammel, så kan du deltage i cuppen. Har din klub en vifarank på 2500 men er 8 år gammel, så kan du ikke deltage i cuppen.

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 13. november 2019, 22:46
Wild Ferrets sagde:
Jeg forstår ikke hvor, at cuppen ikke også har et alders kriterie der skal opfyldes. Har din klub en vifarank på over 1800 og er under 1år gammel, så kan du deltage i cuppen. Har din klub en vifarank på 2500 men er 8 år gammel, så kan du ikke deltage i cuppen.
Synes jeg nu ikke er fair - eller for den sags skyld giver mening..

Ville håbe at man kigger på cuppen og ser på klubbernes gennemsnitlige spillerstats. Man ved vel hvor mange stats "nye" klubber i den vifarank har i gennemsnit.

En klub med én guldspiller kan dermed godt være med, men så skal resten af holdet være lort. Det vil således ikke være muligt at have 2 guldspillere.
Det vil faktisk gøre at kun de "dårligere" klubber er med - hvilket også har været planen fra starten?

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 13. november 2019, 22:52
Y Nada Mas sagde:
Man burde bare drop Cuppen.
Hele navnet og ideen med den, er ligegyldigt grundet vinderne
Det ville være synd at droppe Cuppen. Ideen er god men implementering er lidt... meh

Eneste krav burde blot være at klubben er "ny" - under et år gammel eller endda 6 måneder. Det ligger lidt i navnet... "Newcomers Challenge"

Bjørnholt FC (And then what) 13. november 2019, 22:53
HjerneSkaderne sagde:
Y Nada Mas sagde:
Man burde bare drop Cuppen.
Hele navnet og ideen med den, er ligegyldigt grundet vinderne
Det ville være synd at droppe Cuppen. Ideen er god men implementering er lidt... meh

Eneste krav burde blot være at klubben er "ny" - under et år gammel eller endda 6 måneder. Det ligger lidt i navnet... "Newcomers Challenge"
Det burde være ligetil men der er åbenbart nogle huller i systemet smiley

FC Bombe Bombe (Chill) 13. november 2019, 23:30
Syntes det er godt at have en Cup for De nye

Men så skal den også være kun for De NYE


Finito (Farvel Tak for spil Sjovt var det) 14. november 2019, 00:02
HjerneSkaderne sagde:
Det ville være synd at droppe Cuppen. Ideen er god men implementering er lidt... meh

Eneste krav burde blot være at klubben er "ny" - under et år gammel eller endda 6 måneder. Det ligger lidt i navnet... "Newcomers Challenge"
Enig. Hvis man kigger vinderlisten igennem for det seneste år, er det stort set kun etablerede klubber der har vundet "Newcomers Challenge" - det er da lidt tosset.

FC Barcelona (Mikkel) 14. november 2019, 00:36
Wild Ferrets sagde:
Jeg forstår ikke hvor, at cuppen ikke også har et alders kriterie der skal opfyldes. Har din klub en vifarank på over 1800 og er under 1år gammel, så kan du deltage i cuppen. Har din klub en vifarank på 2500 men er 8 år gammel, så kan du ikke deltage i cuppen.
God idé

Wild Ferrets (Moz) 14. november 2019, 15:18
KBHAVANA CF sagde:
Wild Ferrets sagde:
Jeg forstår ikke hvor, at cuppen ikke også har et alders kriterie der skal opfyldes. Har din klub en vifarank på over 1800 og er under 1år gammel, så kan du deltage i cuppen. Har din klub en vifarank på 2500 men er 8 år gammel, så kan du ikke deltage i cuppen.
Synes jeg nu ikke er fair - eller for den sags skyld giver mening..

Ville håbe at man kigger på cuppen og ser på klubbernes gennemsnitlige spillerstats. Man ved vel hvor mange stats "nye" klubber i den vifarank har i gennemsnit.

En klub med én guldspiller kan dermed godt være med, men så skal resten af holdet være lort. Det vil således ikke være muligt at have 2 guldspillere.
Det vil faktisk gøre at kun de "dårligere" klubber er med - hvilket også har været planen fra starten?
Det går vel ud på at finde den bedste nye bruger, og hvis man begrænser vurderingen på spillerne, så kan det gå ud over nogle af de nye brugere. Hvis planen er at have en cup for de "dårligste" klubber, så bør navnet ændres.

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 14. november 2019, 16:32
Wild Ferrets sagde:
KBHAVANA CF sagde:
Wild Ferrets sagde:
Jeg forstår ikke hvor, at cuppen ikke også har et alders kriterie der skal opfyldes. Har din klub en vifarank på over 1800 og er under 1år gammel, så kan du deltage i cuppen. Har din klub en vifarank på 2500 men er 8 år gammel, så kan du ikke deltage i cuppen.
Synes jeg nu ikke er fair - eller for den sags skyld giver mening..

Ville håbe at man kigger på cuppen og ser på klubbernes gennemsnitlige spillerstats. Man ved vel hvor mange stats "nye" klubber i den vifarank har i gennemsnit.

En klub med én guldspiller kan dermed godt være med, men så skal resten af holdet være lort. Det vil således ikke være muligt at have 2 guldspillere.
Det vil faktisk gøre at kun de "dårligere" klubber er med - hvilket også har været planen fra starten?
Det går vel ud på at finde den bedste nye bruger, og hvis man begrænser vurderingen på spillerne, så kan det gå ud over nogle af de nye brugere. Hvis planen er at have en cup for de "dårligste" klubber, så bør navnet ændres.
Vi er enige om, at der er noget helt galt med cuppen og dets formål. Derfor må der vel også gøres noget for at ændre det. Tror dog, at du har misforstået min pointe. Den her måde er netop med til at finde de bedste nye klubber.

Mine kritikpunkter består i:
- Hvordan begrænser man det til kun klubber der er oprettet indenfor x måneder? Hvor mange klubber bliver der reelt oprettet indenfor sådan en given periode? Kan vi ende med en cup hvor der kun er 50-100 klubber der er berettigede?
- Hvordan skal vifarank bruges til at definere en cup som denne, når superbrugere tydeligvis undgår at komme i for højt rank bevidst?
- Der er mange klubber (aktive) som har spillet det her spil i over 5-8 år, men stadigvæk kæmper om at få 20-25 mio på kontoen. Hvorfor skal de rammes af x måneder reglen? De kan få en "ekstra" indtægt ved at være med her og reelt set have en chance for at vinde.

Min idé består i:
Det er ikke én enkelts spillers vurdering der skal være udslaggiven, men holdets samlet vurdering.
Eksempel: 1 guldstjerne har, lad os sige, 800 stats, 1 sølvstjerne, ca. 700. Et hold bestående af guldstjerner vil derfor have samlet spillerstats på ca. 11*800 = 8800. Er det fair, at vedkommende møder et hold med et samlet snit på ca. 2000-4000? Det synes jeg ikke. Derfor kunne det være fedt, hvis man undersøgte hvor grænsen gik. På den måde er det okay at have en eller to guldstjerner, men heller ikke mere. Det betyder at 3 guldstjerner giver 2400 i spillerstats, du mangler stadigvæk 8 positioner du så skal udfylde med nogle dårligere spillere, hvilket ikke er nogen fordel.

Og hvor mange "nye" brugere har guldspillere - eller en samlet holdvurdering på over x? (Vil faktisk gerne vide hvor mange nye brugere indenfor det sidste år har guld-/sølvspillere). Dem der er så godt med og har så godt et hold, vil med al sandsynlighed heller ikke komme med i dag fordi deres rank vil være for højt. Ingen ny-oprettede klubber har 50-100 mio at købe spillere for. De første par måneder/år kan de godt være med i turneringen, indtil deres hold er for godt til at være med.

På den her måde kan du ikke holde en længere pause og komme tilbage med 100-200 mio på kontoen, købe nyt hold og vinde turneringen. Man er kun med, hvis ens holdvurdering er under en given grænse.. Det jo ligegyldigt hvor længe du har været med eller hvor mange credits du så har.

Min personlige mening er, at det vil gavne både turneringen, dets formål og selve spillet.

En klub af Harlem Heroes kaliber vil derfor ikke have en jordisk chance for at være med. Med mindre han sælger hele holdet og køber mindre gode spillere.
Harlem Heroes vil derfor være nødsaget til at spille med i ligaen for at vinde nogle trofæer - hvis det er det han går efter => det giver styrket konkurrence i ligaerne.

Beklager det lange opslag.. får bare lange løg når jeg ser de seneste vindere af den skide turnering..
Besvar