Fordeling af position for nye ungdomsspillere

Skrevet i Generelt

Team Mørk (Mørk) 19. november 2019, 09:37
Hej Managers

Jeg har igennem længere tid undret mig over, hvordan ungdomsspilleres position bliver fordelt.

Hvis man tager udgangspunkt i priserne på f.eks. forsvarsspillere i alle aldre, ses det tydeligt at centrale forsvarsspillere er i høj kurs, mens FV og FH generelt bliver solgt for væsentlig lavere priser. Dette skyldes nok at mange managers vælger at spille med 4 nede bagi heriblandt 2 FC'er. Derfor kan man måske argumentere for at fordelingen af positioner til ungdomsspillere i forsvaret skulle være at halvdelen blev FC'er, en fjerdedel blev FV'er og en fjerdedel blev FH'er.

Som det er nu, oplever jeg derimod, at når man "danner" en ungdomsspiller med positionen forsvar, vil langt hovedparten af spillerne få en position som FV eller FH. Jeg ved ikke om fordelingen er 1/3 af hver, men baseret på priserne på spillere er fordelingen i hvert fald skæv.

Jeg ved ikke, om der er andre, som har en holdning til dette eller ved mere om koden end jeg gør?

Mvh. Mørk

FC Rødvin (Brixtofte) 19. november 2019, 10:05
Team Mørk sagde:
Hvis man tager udgangspunkt i priserne på f.eks. forsvarsspillere i alle aldre, ses det tydeligt at centrale forsvarsspillere er i høj kurs, mens FV og FH generelt bliver solgt for væsentlig lavere priser. Dette skyldes nok at mange managers vælger at spille med 4 nede bagi heriblandt 2 FC'er.
Jeg tror lige så meget, at det handler om, at man udelukkende behøver FC'ere, hvis man spiller med et 3-mands forsvar.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 19. november 2019, 10:26
I toppen er der en overvægt at klubber, der bruger opstillinger, der er meget centrale. Dette tænker jeg, der er en generel overvægt af. Det vil sige, at de centrale positioner kan dække langt de fleste pladser, og det øger derfor fleksibiliteten ved skader og karantæner, hvis man har 3x MC/FC fremfor FV, FC, FH eller MV, MC, MH.

Team Mørk (Mørk) 19. november 2019, 10:40
Men understøtter det på sin vis ikke pointen om, at man måske skulle genoverveje, hvordan spillernes positioner bliver fordelt?

FC Rødvin (Brixtofte) 19. november 2019, 10:48
Team Mørk sagde:
Men understøtter det på sin vis ikke pointen om, at man måske skulle genoverveje, hvordan spillernes positioner bliver fordelt?
Jeg synes egentlig, det er fint, at man betaler ekstra for den ekstra fleksibilitet.

Ignotus (--) 19. november 2019, 11:56
FC Rødvin sagde:
Team Mørk sagde:
Men understøtter det på sin vis ikke pointen om, at man måske skulle genoverveje, hvordan spillernes positioner bliver fordelt?
Jeg synes egentlig, det er fint, at man betaler ekstra for den ekstra fleksibilitet.
Det kan jeg godt følge dig i smiley Centrale positioner giver fleksibilitet og det må man punge ud for.

Finito (Farvel Tak for spil Sjovt var det) 19. november 2019, 13:02
Jeg synes også, at det fungerer fint som det er, men man kunne nok godt argumentere for, at det er spøjst at AC kun dækker 9 grønne felter, mens FC dækker hele 15 grønne felter, hvorved FH/FV overflødiggøres i en smal taktik.

Bjørnholt FC (And then what) 19. november 2019, 13:04
Los Futbolistas sagde:
Jeg synes også, at det fungerer fint som det er, men man kunne nok godt argumentere for, at det er spøjst at AC kun dækker 9 grønne felter, mens FC dækker hele 15 grønne felter, hvorved FH/FV overflødiggøres i en smal taktik.
Hold da op, havde jeg sku ikke lige lagt mærke til.....

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 19. november 2019, 16:10
Team Aries sagde:
FC Rødvin sagde:
Team Mørk sagde:
Men understøtter det på sin vis ikke pointen om, at man måske skulle genoverveje, hvordan spillernes positioner bliver fordelt?
Jeg synes egentlig, det er fint, at man betaler ekstra for den ekstra fleksibilitet.
Det kan jeg godt følge dig i smiley Centrale positioner giver fleksibilitet og det må man punge ud for.
Jeg tror, at alle er enige om, at priserne gerne må være lidt højere for ekstra fleksibilitet. Det ændre dog ikke på, at sandsynligheden for at hente en FC skal være mindre end en FV/FH?
Er det muligt at se hvordan de seneste 1000 eller 10.000 seneste forsvarspillere er blevet fordelt? Jeg vil skyde, at den er på 0.4 for hhv. FV og FH, og 0.2 for FC.

FC Rødvin (Brixtofte) 19. november 2019, 17:30
KBHAVANA CF sagde:
Team Aries sagde:
FC Rødvin sagde:
Team Mørk sagde:
Men understøtter det på sin vis ikke pointen om, at man måske skulle genoverveje, hvordan spillernes positioner bliver fordelt?
Jeg synes egentlig, det er fint, at man betaler ekstra for den ekstra fleksibilitet.
Det kan jeg godt følge dig i smiley Centrale positioner giver fleksibilitet og det må man punge ud for.
Jeg tror, at alle er enige om, at priserne gerne må være lidt højere for ekstra fleksibilitet. Det ændre dog ikke på, at sandsynligheden for at hente en FC skal være mindre end en FV/FH?
Er det muligt at se hvordan de seneste 1000 eller 10.000 seneste forsvarspillere er blevet fordelt? Jeg vil skyde, at den er på 0.4 for hhv. FV og FH, og 0.2 for FC.
Men hvis der er større sandsynlighed for at finde en FC, ender prisen for FC vel med at være tættere på FV/FH.
Besvar