Hvor tit gør i dette

Skrevet i Generelt

Bjørnholt FC (And then what) 20. januar 2020, 21:52
FC Bombe Bombe sagde:
Bjørnholt FC sagde:
FC Bombe Bombe sagde:
Jeg træner kun træningskampe

er det meget forkert?..
Det kommer jo meget an på hvad du vil bruge dine spillere til, hvis du gerne vil træne dem op til at spille med i ligaen, så skal du på et tidspunkt få trænet en spilleres vigtigste stats, så de kan blive finpudset og klargjort til at kunne spille med om at vinde diverse kampe :-) men det kommer også meget an på hvilket potentiale den enkelte spiller har hvornår man skal starte med at special træne
Lige nu Går jeg bare efter at få en stabil position
I 3.division i mens jeg køber 26-27 årige til et lille Generation skifte
Ja okay, så giver du den bare gas med specialtræningen og giver dem noget t-kamp når føler at for at de får brug for det :-)

Lewis Hamilton (WP) 20. januar 2020, 22:48
Jeg bruger VME og ser bare efter hvornår de er ved at ramme loftet i de vigtige stats, så tager jeg evt. et par mindre vigtige stats et par dage eller træningskamp.

Bjørnholt FC (And then what) 20. januar 2020, 22:54
Rakkerpak sagde:
Jeg bruger VME og ser bare efter hvornår de er ved at ramme loftet i de vigtige stats, så tager jeg evt. et par mindre vigtige stats et par dage eller træningskamp.
Hvordan undgår du så at de bliver ramt? Tænker det bliver ret svært, hvis man bare køre på med specialtræning indtil loftet er ramt :-)

Lewis Hamilton (WP) 20. januar 2020, 23:01
Bjørnholt FC sagde:
Rakkerpak sagde:
Jeg bruger VME og ser bare efter hvornår de er ved at ramme loftet i de vigtige stats, så tager jeg evt. et par mindre vigtige stats et par dage eller træningskamp.
Hvordan undgår du så at de bliver ramt? Tænker det bliver ret svært, hvis man bare køre på med specialtræning indtil loftet er ramt :-)
Med VME er statsne markeret gule, når de nærmer sig loftet. Så snart en stat eller flere er i det gule hos en spiller i gruppen, skifter jeg øvelse til træningskamp eller stats, der er under gennemsnittet - alt efter, hvad jeg vurderer er passende.

Jeg går ikke voldsomt meget op i det, så der er sikkert langt mere effektive metoder til det. Før i tiden plejede jeg bare at træne dem i smadder for at få det bedste vurderingstal, men det endte med at være ris til egen røv, da de i sidste ende havde snittet langt under det optimale i en del måneder, da de blev salgsmodne.
De sidste mange kuld spillere jeg har købt, har bare været det bedst egnede på T-listen indenfor min gennemsnitspris - tror næste gang jeg prøver at være både metodisk i indkøb og træning :-).

Bjørnholt FC (And then what) 20. januar 2020, 23:04
Rakkerpak sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Rakkerpak sagde:
Jeg bruger VME og ser bare efter hvornår de er ved at ramme loftet i de vigtige stats, så tager jeg evt. et par mindre vigtige stats et par dage eller træningskamp.
Hvordan undgår du så at de bliver ramt? Tænker det bliver ret svært, hvis man bare køre på med specialtræning indtil loftet er ramt :-)
Med VME er statsne markeret gule, når de nærmer sig loftet. Så snart en stat eller flere er i det gule hos en spiller i gruppen, skifter jeg øvelse til træningskamp eller stats, der er under gennemsnittet - alt efter, hvad jeg vurderer er passende.

Jeg går ikke voldsomt meget op i det, så der er sikkert langt mere effektive metoder til det. Før i tiden plejede jeg bare at træne dem i smadder for at få det bedste vurderingstal, men det endte med at være ris til egen røv, da de i sidste ende havde snittet langt under det optimale i en del måneder, da de blev salgsmodne.
De sidste mange kuld spillere jeg har købt, har bare været det bedst egnede på T-listen indenfor min gennemsnitspris - tror næste gang jeg prøver at være både metodisk i indkøb og træning :-).
Aah på den måde, troede du mente indtil statsloftet var ramt smiley men prøver også selv ved at kombinerer det med specialtræning og t-kamp ved at skifte det mellem hver anden eller tredje uge, ved ikke hvad der er det mest optimale, men der er jo ikke andet for end at prøve sig frem :-)

Lewis Hamilton (WP) 20. januar 2020, 23:09
Bjørnholt FC sagde:

Aah på den måde, troede du mente indtil statsloftet var ramt smiley men prøver også selv ved at kombinerer det med specialtræning og t-kamp ved at skifte det mellem hver anden eller tredje uge, ved ikke hvad der er det mest optimale, men der er jo ikke andet for end at prøve sig frem :-)
Nu jeg selv læser det, kan jeg godt forstå, hvorfor du troede det var dét loft smiley.
Jeg tror det vigtigste er, at man ikke ramme 15% reglen særligt tit alt for tidligt - hvilket jo også siger sig selv. Planen er at være ligeglad med 15% reglen efter de rammer 400 stats, og så se hvor jeg synes det begynder at gå lidt ned af bakke med fremgangen - så kan jeg forhåbentlig ramme næste kuld nogenlunde.

Bjørnholt FC (And then what) 20. januar 2020, 23:12
Rakkerpak sagde:
Bjørnholt FC sagde:

Aah på den måde, troede du mente indtil statsloftet var ramt smiley men prøver også selv ved at kombinerer det med specialtræning og t-kamp ved at skifte det mellem hver anden eller tredje uge, ved ikke hvad der er det mest optimale, men der er jo ikke andet for end at prøve sig frem :-)
Nu jeg selv læser det, kan jeg godt forstå, hvorfor du troede det var dét loft smiley.
Jeg tror det vigtigste er, at man ikke ramme 15% reglen særligt tit alt for tidligt - hvilket jo også siger sig selv. Planen er at være ligeglad med 15% reglen efter de rammer 400 stats, og så se hvor jeg synes det begynder at gå lidt ned af bakke med fremgangen - så kan jeg forhåbentlig ramme næste kuld nogenlunde.
smiley

Hvorfor lige ved de 400 stats? Men sådan har jeg det også selv, så længe det bare ikke sker alt for tidligt - det hele handler om time det rigtigt hvilket i sig selv er at vanskeligt, hvis man ikke ved endnu hvad der er bedst :-)

Randsea FC (Christian) 20. januar 2020, 23:39
Har egentlig altid trænet dem i træningskamp til de blev 19, for derefter at special træne med en træningskamp efter hvert endt program

Men kunne måske være jeg skulle begynde at special træne dem tidligere?

Eneste mål jeg har med de unge er at få sendt dem afsted igen med profit.

Nu jeg lige startet igen, men planen er at det profit så skal gå til at gøre første holdet bedre når en spiller bliver solgt derfra

Chickenlegs United (Jaksi) 20. januar 2020, 23:47
Bjørnholt FC sagde:
Og det bliver specialtræningen ikke for for hurtigt ramt af? :-)
Nej det synes jeg faktisk ikke. Jeg synes de bliver trænet jævnt.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 20. januar 2020, 23:48
Jeg gør det ikke fast.. Men bare ind imellem, når træningen bliver for dårlig
til at jeg kan ha`det smiley
Jeg er egentlig ikke så frustret over at de rammes af 15 % reglen.. Det er jo
et nødvendigt onde for at opnå veltrænede og velfungerende spillere..
Jeg starter tidligere med specialtræning af midtbaner, end øvrige, da de kræver
meget mere for at opnå en ordentlig vurdering.. ( flere egenskab med høje stats )
Mvh Per
Besvar