Taktik :-)

Skrevet i Generelt

Minimaniax (Emil H Bruun) 31. marts 2020, 13:58
Kære alle spillere, jeg syntes efterhånden at mit hold er ved at være rimeligt efter hvor jeg ligger spiller en solid 4-4-2 med de rigtigte spillere på de rigtige pladser :-)

Er der nogle der vil hjælpe med at skrue min taktisk sammen jeg kan som regel ikke vinde over hold der er 10 dårligere i rating end mig på trods af en solid midtbane og forsvar skal jeg spille offensiv eller defensiv ? Og hvad køre i med af taktikker?

Jeg respektere selvfølgelig hvis i ikke vil afsløre det men hvis i spiller samme taktik som mig hvad benytter i jer af og har jeg nogle svage sider?

De aller bedste hilsner Minimaniax :-)

Fredsk BK (Spillere transferlistet) 31. marts 2020, 14:15
Mange vælger en smal formation og spiller offensiv mentalitet med fokus på langskud smiley

Energi er også en meget vigtig faktor.... Stor forskel på at have 90% energi og 100%

Ift. formationer er jeg selv tilhænger af en smal 343 diamant, da man kun behøver at have 1 FC, som er de dyreste spillere, samt at MC kan bruges på flere pladser... Tror ikke formation er det vigtigste, så længe du minimum har 3 forsvarsspillere, 3 midtbanespillere og 1-3 angribere smiley

Minimaniax (Emil H Bruun) 31. marts 2020, 14:19
Mange tak for svar, men betyder det at 4-4-2 er en svag opstilling i vman? :-)

Fredsk BK (Spillere transferlistet) 31. marts 2020, 14:21
Minimaniax sagde:
Mange tak for svar, men betyder det at 4-4-2 er en svag opstilling i vman? :-)
Du kan jo spille en mere smal 442, men har også oplevet, at hold har succes med 2 spillere, der spiller bredt.. kan bare se, at de fleste vælger at spille smalt og har også selv haft mest succes med dette smiley

Scrooge FC (Jürgen Klopp) 31. marts 2020, 15:49
Det som der bliver sagt, smal taktik, offentiv med fokus på langskud - har altid virket perfekt for mig. Alt andet har ikke duet.

Nigatoni CF (N Overgaard) 31. marts 2020, 16:00
Personligt har jeg haft bedst erfaringer med en 3-5-2 opstilling, samtidig med at opstillingen skal være smal.

Man kan ikke have en Cristiano Ronaldo på fløjen, som man ser i virkeligheden.

Derudover er der nogle ting som booster dit hold i kampene. Har ikke lige et link. Men det er noget i retning af at f.eks 5 midtbaner øger din boldbesiddelse med 15% og lignende.

Minimaniax (Emil H Bruun) 31. marts 2020, 16:21
Super, mange tak for de gode forslag jeg prøver lige at justere holdet lidt smiley
Besvar