En snak om privatøkonomi og økonomisk frihed

Skrevet i Off-topic

Mida FC (Mida FC) 10. juni 2020, 17:53
Hej alle,

Jeg gætter på vi alle har nogle mål og ønsker ift. penge og økonomisk frihed. Jeg læser meget på nettet - også en del, som giver direkte forkert info. I min jagt på at finde viden og andre ligesindet med samme interesse for økonomi er jeg stødt på Daniels Pengetips på youtube. Jeg mener han gør det ret godt - og jeg kan spejle mig i mange af de ting han gør og overvejer, da jeg er samme sted i livet. Også kan jeg godt lide ham, da han er meget pædagogisk i sin måde at fremføre tingene på og virker overall som en sympatisk fyr. Hvad er jeres holdning til ham, og til emnet mere generelt? Har i selv nogen i bliver inspireret af, og hvad mener i om Daniels content? Er det noget der virker legit, eller bør jeg finde andre inspirationskilder her på nettet? :-)

Tak på forhånd - meld gerne ind hvad jeres tanker er om privatøkonomi og økonomisk frihed også i et mere bredt perspektiv. Lad økonomi blive et samtaleemne her på VMan også smiley Har i f.eks. ligesom Daniel mål om at blive økonomisk uafhængig med 3 mio. i aktiver inden for de næste 5 år?

Mvh
Mida FC

Football Club Barca (Pause) 12. juni 2020, 08:44
https://www.youtube.com/channel/UC32mIDr7Le5nf9u8ek__n8Q

Tjek denne kanal ud på YT. smiley

Jeg har set næsten alle hans videoer der omhandler investeringer og aktier, samt fulgt hans råd hertil.

FC Rødvin (Brixtofte) 12. juni 2020, 09:02
Jeg er i højere grad tilhænger af FI, end RE-delen, da jeg ikke mener, at det ville give mig større lykke, at gå hjemme som 30-årig. Jeg er glad for at gå på arbejde. Tanken om at leve for så lidt som Daniel gør, tiltrækker mig heller ikke. Jeg vil have plads til at opleve de ting, jeg nu engang har lyst til og betyder det så, at der går lidt længere, inden jeg opnår FI, gør jeg gerne det.

Derudover ser jeg heller ikke særligt mange af hans videoer, fordi jeg synes, at de bliver lidt langtrunkne.

Mida FC (Mida FC) 12. juni 2020, 11:55
@Kragerup BK
Det har du såmænd ret i, men der er jo mange måder hvorpå man kan genererer en indtægt og sænke sine udgifter. Der er ligeledes mange aktiviteter der kan generer en indtægt (og også det modsatte!). Så helt så simpelt mener jeg nu ikke man kan gøre det op. Hvad investerer du selv i?

@Saint Etienne
Interessant, jeg kender Usman fra youtube og følger da også med. Men jeg foretrækker Daniel af den simple årsag at han er meget aktiv modsat Usman.

@FC Rødvin
Jeg kan godt følge dig - og sådan er vi jo forskellige. Hvem inspirerer dig/følger du? Kan jo også være forums, facebook grupper mv.

FC Rødvin (Brixtofte) 12. juni 2020, 15:09
Mida FC sagde:
@FC Rødvin
Jeg kan godt følge dig - og sådan er vi jo forskellige. Hvem inspirerer dig/følger du? Kan jo også være forums, facebook grupper mv.
Af Youtubere har jeg kigget meget Graham Stephens vej. Det skyldes mest, at ejendomsinvestering tiltaler mig i højere grad end så meget andet. Jeg synes også, at Whiteboard Finance går til stoffet på ganske fornuftig vis.

Og af Facebook grupper følger jeg med i FIREdanmark, omend jeg synes, mange af spørgsmålene er de samme. Jeg følger Ejendomsinvestering - Den Hårde Kerne tæt af samme årsag som Graham Stephen.


Icedancer (Anaheim Ducks FC - Blue Train FC) 13. juni 2020, 23:56
Hvilke ønsker ift. penge eller økonomiske friheder er det, som brugere i denne tråd efterstræber? Tidligt at forlade arbejdsmarkedet? Selv lever jeg bedst på en halvtom mave

Farmors udvalgte (RB) 14. juni 2020, 10:12
Har selv stor interesse i økonomisk frihed, da jeg ønsker den frihed der er forbundet ved at have mange penge, derudover vil jeg gerne leve godt og eje en fed villa i udlandet måske smiley

Hvad investerer folk i? Er det ejendomme, crowdlending eller aktier?

Er selv 21, har cirka 300.000 kroner, hvoraf cirka 200.000 er investeret i aktier.

Farmors udvalgte (RB) 14. juni 2020, 10:13
FC Rødvin sagde:
Jeg er i højere grad tilhænger af FI, end RE-delen, da jeg ikke mener, at det ville give mig større lykke, at gå hjemme som 30-årig. Jeg er glad for at gå på arbejde. Tanken om at leve for så lidt som Daniel gør, tiltrækker mig heller ikke. Jeg vil have plads til at opleve de ting, jeg nu engang har lyst til og betyder det så, at der går lidt længere, inden jeg opnår FI, gør jeg gerne det.

Derudover ser jeg heller ikke særligt mange af hans videoer, fordi jeg synes, at de bliver lidt langtrunkne.
Meget enig, har aldrig forstået interessen for at opnå FIRE i en tidlig alder, for derfor bare at gå hjemme.
Besvar