Hjælp til matematik procent (simpelt)

Skrevet i Off-topic

Los Lombardos (Dannie) 27. juni 2020, 20:13
Hej managere,
Jeg har et forholdsvis simpelt regnestykke jeg bare ikke kan få til at gå op, måske i kan hjælpe?

Hvor meget udgør mediesektionen i den store butik 750m2 (i procent) i forhold til i den lille butik 400m2?

Er der nogen der kan hjælpe mig hurtigt, og i må meget gerne skrive jeg fremgangs metode.
smiley smiley



Ofi Kreta (Ingenting) 27. juni 2020, 20:18
Hvis det er nemt - hvorfor så søge hjælp ??

Los Lombardos (Dannie) 27. juni 2020, 20:20
Jeg har ændret det til "simpelt". Jeg tror de fleste vil synes det er simpelt, jeg har simpelthen bare ikke formået at løse det.

Ofi Kreta (Ingenting) 27. juni 2020, 20:31
Så du vil bare snyde ved at søge en løsning her ?? det er nok den dummeste måde at komme frem i livet på.....hvis du har fået en opgave....og ikke magter at løse den, skal du nok finde noget andet.....

Tokyo (CK) Crew 27. juni 2020, 20:39
Skal du finde ud af hvor mange procent større den største butik er i forhold til den lille butik?
SÅ vil jeg mene, at regnestykket er: (750 - 400) / 750 * 100.
Eller (x-y) / x * 100 smiley
Det er efterhånden mange år siden jeg har haft matematik, så det kan også være helt forkert smiley

Olympica De Arsenal (Guldbjørn) 27. juni 2020, 20:47
Lyon sagde:
Skal du finde ud af hvor mange procent større den største butik er i forhold til den lille butik?
SÅ vil jeg mene, at regnestykket er: (750 - 400) / 750 * 100.
Eller (x-y) / x * 100 smiley
Umiddelbart vil jeg mene at det regnestykke er hvor mange procent den lille udgør af den store. Hvis det er hvor meget større den store er i forhold til den lille vil jeg mene at regnestykket bliver (750/400 - 1) * 100% = 87,5%. Altså er den store 87,5% større end den lille.
Begge dele kan dog være korrekt, da det meget kommer an på hvordan opgaven er formuleret.

Los Lombardos (Dannie) 27. juni 2020, 20:49
Jeg har også selv fået 87,5%.

Mit problem er bare, at det rigtige svar er 160%.

Jeg aner dog ikke hvordan de kommer frem til det, så hvis nogen har en ide om det vil jeg meget gerne vide hvordan i finder frem til det smiley

Tokyo (CK) Crew 27. juni 2020, 20:50
Olympica De Arsenal sagde:
Lyon sagde:
Skal du finde ud af hvor mange procent større den største butik er i forhold til den lille butik?
SÅ vil jeg mene, at regnestykket er: (750 - 400) / 750 * 100.
Eller (x-y) / x * 100 smiley
Umiddelbart vil jeg mene at det regnestykke er hvor mange procent den lille udgør af den store. Hvis det er hvor meget større den store er i forhold til den lille vil jeg mene at regnestykket bliver (750/400 - 1) * 100% = 87,5%. Altså er den store 87,5% større end den lille.
Begge dele kan dog være korrekt, da det meget kommer an på hvordan opgaven er formuleret.
Nemlig tror jeg har byttet om på dem smiley

Los Lombardos (Dannie) 27. juni 2020, 20:50
Ofi Kreta sagde:
Så du vil bare snyde ved at søge en løsning her ?? det er nok den dummeste måde at komme frem i livet på.....hvis du har fået en opgave....og ikke magter at løse den, skal du nok finde noget andet.....
Hej med dig. Mange tak for din tid. Snyd må du gerne kalde det. Jeg kender dog svaret, og nu forsøger jeg, at finde ud af hvordan de er kommet frem til deres svar. Hvis du kalder det snyd, så er jeg en snyder smiley

Los Lombardos (Dannie) 27. juni 2020, 20:53
Lyon sagde:
Olympica De Arsenal sagde:
Lyon sagde:
Skal du finde ud af hvor mange procent større den største butik er i forhold til den lille butik?
SÅ vil jeg mene, at regnestykket er: (750 - 400) / 750 * 100.
Eller (x-y) / x * 100 smiley
Umiddelbart vil jeg mene at det regnestykke er hvor mange procent den lille udgør af den store. Hvis det er hvor meget større den store er i forhold til den lille vil jeg mene at regnestykket bliver (750/400 - 1) * 100% = 87,5%. Altså er den store 87,5% større end den lille.
Begge dele kan dog være korrekt, da det meget kommer an på hvordan opgaven er formuleret.
Nemlig tror jeg har byttet om på dem smiley
Vi rammer begge 87. Jeg har også sagt (750-400)/400*100. Jeg kan dog ikke forstå hvordan de får det til 160%.
Besvar