Shopify dropshipping

Skrevet i Off-topic

KF Ferizaj (Chefen) 22. juli 2020, 23:04
Hejsa, jeg har, på sidelinjen, fulgt med i den her bølge af unge dropshippere, som har tjent gode penge ved at dropshippe produkter og ved at oprette webshops via shopify. Jeg har længe gået og søgt en at sparre med til diverse idéer, og til at udvikle gode webshops. Er der nogle af jer der har erfaring med Shopify og dropshipping generelt?

Olympigue de Marseille (Husk at forlænge kontrakter) 22. juli 2020, 23:13
Hej Pelle,

Jeg er selv en del af et projekt om en "desperat" workshop gennem shopify, men da jeg står for bogføringen og backlog-delen, tænker jeg ikke, at jeg kan sparre meget med dig, men hvis du har nogle spørgsmål til den del til sidst i processen, så er du velkommen til at skrive, om så det er bogføringsloven eller andet smiley

KF Ferizaj (Chefen) 23. juli 2020, 00:52
Hej, smider lige en DM.

Jeg har haft gang i et par projekter selv, men de er alle faldet til jorden. Jeg har særligt svært ved at knække hele marketing-delen, så det er primært det jeg har spørgsmål til.

Ignotus (--) 24. juli 2020, 09:21
Af hvad jeg ved og har hørt, så er Shopify et ret låst CMS, men man kan stadig justere på en del ting.

Ifht. Dropshipping, så er det jo stadig en del omkostninger forbundet med og når du samtidigt også får udgifter til selve Shopify, så bliver indtjeningen jo endnu mindre. Så hvis du har nogenlunde mod til at begive dig ud i WordPress og WooCommerce, er det mere eller mindre gratis at få det op at køre - sammenlignet med Shopify.

Hvad har du i tankerne at sælge?

KF Ferizaj (Chefen) 27. juli 2020, 00:21
Det er forholdsvis smidigt at lave et lækkert layout i Shopify, på trods af at man er låst fast. Der er rigtig mange temaer man kan benytte, så den del er jeg ikke spor nervøs for. Jeg har også arbejdet med WordPress og WooCommerce, men WP er bedre egnet hvis man har dertilhørende blog. Det har jeg ikke :=)


Jeg har arbejdet inden for forskellige kategorier, men mine nicher er særligt inden for sport. Jeg har tidligere startet webshops inden for vandsport samt fodbold, men uden held. Jeg har også prøvet med løbeudstyr/ure/tøj med samme resultat. Jeg ender med at brænde rigtig mange ressourcer af inden jeg bryder igennem på markedet, og det er det jeg gerne vil have hjælp til :=)

Besvar