Taktik offensivt defensivt

Skrevet i Generelt

Logumkloster IF (Mikkel Haar Tornvig) 5. august 2020, 09:25
Jeg har før skrevet inlæg omkring taktik og har altid fået at vide at en smal opstilling med lange bolde og øget tempo giver bedste resultater

Jeg ligger pt 2 div i Holland og det er marginaler der afgør om jeg bliver der det kunne jeg godt tænke mig at påvirke

Jeg tænker bare kan det slet ikke passe det giver pote at spille defensivt mod stærkere hold og offensivt mod lige hold og svagere

Hvad er jeres tanker

Bundholdet FC (Thomas Tuchel) 5. august 2020, 11:45
Jeg bruger ikke selv drillo-bold (lange bolde), men derimod spillestilen med langskud og så offensiv i mentalitet.

Det synes jeg personligt virker bedst og jeg har også set at der har været lignende diskussioner på forum.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 5. august 2020, 12:04
Logumkloster IF sagde:
Jeg har før skrevet inlæg omkring taktik og har altid fået at vide at en smal opstilling med lange bolde og øget tempo giver bedste resultater

Jeg ligger pt 2 div i Holland og det er marginaler der afgør om jeg bliver der det kunne jeg godt tænke mig at påvirke

Jeg tænker bare kan det slet ikke passe det giver pote at spille defensivt mod stærkere hold og offensivt mod lige hold og svagere

Hvad er jeres tanker
Den gængse taktik som vel de fleste spiller er offensiv/langskud, så det skulle
du nok også prøve smiley
Det giver ihvertfald ikke mening for mig at spille defensivt og lange bolde med det hold du har.. Det ville jeg gøre hvis jeg havde en svag midtbane i forhold til mine modstandere, og
ønskede at undgå spil på midtbane.. Og så ville jeg i øvrigt nok vælge offensivt/lange bolde
Jeg ville mixe med nedsat/normal i tempo ud fra modstanderens styrke.. Øget koster i min verden for meget på energien..
Du kan jo prøve dig lidt frem og se hvad der virker for dit hold.. Eventuelt se dine modstandere an før kamp.. I stedet for "bare" en standard taktik.. Nogen gange kan det betale sig at ændre opstilling.. smiley
Mvh Per

Logumkloster IF (Mikkel Haar Tornvig) 5. august 2020, 12:23
Mange tak for svar håber da bare der er mere i det ind som så

Jeg mener bare til træls skruet sammen hvis det eneste der virker er en taktik

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 5. august 2020, 14:13
Logumkloster IF sagde:
Mange tak for svar håber da bare der er mere i det ind som så

Jeg mener bare til træls skruet sammen hvis det eneste der virker er en taktik
Det er også et spørgsmål om at taktikken passer til holdet og til modstanderen..
Offensiv/langskud virker vist bare bedst som en standard..
Jeg mener godt det kan betale sig at prøve noget andet i forhold til modstanderen
hvis du har holdet til det... Men så skal du have et anderledes hold..
Enig i at taktikdelen trænger til en overhaling smiley
Mvh Per

CCBK (C for the CBK) 7. august 2020, 10:30
I forhold til energi og tacklinger hvad gør I så?

Hvad er fordelen ved at øge de to, og i hvilke tilfælde bør man gøre det?

Jeg har altid spillet på afslappet, men jeg ved ikke om det er smart at gøre ALTID. Hvad sker der, når man ikke spiller på afslappet?

Også hvad angår tacklinger, hvad gør I der? Og hvad er fordele og ulemper ved de forskellige? smiley

Ignotus (--) 7. august 2020, 11:21
CCBK sagde:
I forhold til energi og tacklinger hvad gør I så?

Hvad er fordelen ved at øge de to, og i hvilke tilfælde bør man gøre det?

Jeg har altid spillet på afslappet, men jeg ved ikke om det er smart at gøre ALTID. Hvad sker der, når man ikke spiller på afslappet?

Også hvad angår tacklinger, hvad gør I der? Og hvad er fordele og ulemper ved de forskellige? smiley
Jeg er begyndt at lege meget mere med taktikken, blandt andet omkring øget tempo til sidst i kampen og ved forskellige situationer ifht. Stillingen - kan endnu ikke finde ud af hvad der giver mest pote.
Besvar