Domæne og webhotel - hjælp

Skrevet i Off-topic

New Barca (Ronald) 30. september 2020, 19:30
Jeg har længe gået med tanken om at opstarte min egen hjemmeside, hvor det primært kommer til at omhandle fodboldnyheder, analyse af taktik osv.

Spørgsmålet er så hvor jeg skal købe domænenavn og webhotel. Er det vigtigt, hvor jeg køber det fra? Når dette er gjort, skal jeg designe hjemmesiden. Kan i anbefale nogen steder, hvor jeg nemt selv kan gøre dette? Jeg håber, at der er nogen derude, der kan hjælpe mig. Det ville jeg sætte stort pris på! smiley

Nørreskovens Helte (enoghalvfjerds dobbelt skudhul) 30. september 2020, 21:48
Personligt har jeg altid brugt det der før hed Unoeuro, men som i dag hedder simply.com/dk/. Det er billigt, simpelt og hurtigt at komme igang med. Dog kræver det lidt forståelse ift. Wordpress, som er et blogmodul, men bliver brugt til alt muligt andet (eks. webshops). Hvis det virker for uoverskueligt, er der jo altid https://da.wix.com/, som er simplificeret til et max. Du kan købe domæne der og opsætte hjemmesiden manuelt igennem deres templates eller fra bunden.

Håber det hjalp. Alternativt er det måske mere relevant at spørge på et iværksætter-forum som Amino.dk, hvis du skal have et mere konkret svar smiley

New Barca (Ronald) 1. oktober 2020, 11:59
Tak for svaret! Jeg vil helt klart tjekke det ud. Hvis der er andre, der vil byde ind, så skal i være mere end velkommen smiley

Kollywood (Mr Kollywood) 1. oktober 2020, 14:00
One.com er umiddelbart mit go-to webhotel. Rimelig brugervenligt til nyere brugere, og der ligger tonsvis af guides. Derudover vil jeg foreslå at sætte dig ind i wordpress, og benytte dig af det - igen fordi at mængden af hjælp du kan finde online er piv stor, og det er meget billigere end wix, og du har mange flere funktioner i wordpress smiley

New Barca (Ronald) 2. oktober 2020, 22:03
Holstebro sagde:
One.com er umiddelbart mit go-to webhotel. Rimelig brugervenligt til nyere brugere, og der ligger tonsvis af guides. Derudover vil jeg foreslå at sætte dig ind i wordpress, og benytte dig af det - igen fordi at mængden af hjælp du kan finde online er piv stor, og det er meget billigere end wix, og du har mange flere funktioner i wordpress smiley
Tak for de gode råd! Det kan helt klart bruges! smiley
Besvar