Logikken bag spillerværdi??

Skrevet i Generelt

Monta FC (Holder en Pause - Vender tilbage) 4. oktober 2020, 20:21
https://www.virtualmanager.com/players/14324908-fridrikur-debess

Den unge herre har sidste 3 dage haft 10 dages snit over 200% på VK med samlet total snit på 183% hvor der er professionel træningsanlæg indblandet..
Nye spillerværdi i dag (1,970,000) ???

Har selv 2 andre 15 årige der ligger på det ypperste af Fornuftig træner ca. 180% snit lige nu de har henholdsvis fået værdi på 2,8 og 3,2 mil...

Har også på transfermarkedet set en håndfuld 15 årige allerede med langt dårligere træning have højere værdier..

Nogle der har en god forklaring på hvorfor?? smiley

Liverpool Footbal Club (HC) 4. oktober 2020, 22:19
Jeg tror at det er fordi han er keeper. Det er jo nok den position der sælges billigst på markedet, og derfor har han en lavere værdi end f.eks. en forsvarsspiller også selvom han træner væsentlig bedre.

https://www.virtualmanager.com/players/13997928-adonis-pano/training

https://www.virtualmanager.com/players/13975058-kaspar-becker/training

Tag disse to spillere fra mit hold som eksempel. De har næste ens stats og alder samt helt ens træningssnit. Den ene er keeper og den anden er midtbane. Alligevel er der en stor forskel på deres værdier, da offensive midtbaner bliver solgt for langt højere beløb på markedet.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 5. oktober 2020, 12:24
Keepere er som nævnt billigere. Derudover kan han godt have lavere potentiale end de to andre, hvis han har overpræsteret en overvejende del af de seneste 10 dage. Tidligere træninger viser jo max 180 xp.

Monta FC (Holder en Pause - Vender tilbage) 5. oktober 2020, 14:17
Ulm Warhawks sagde:
Keepere er som nævnt billigere. Derudover kan han godt have lavere potentiale end de to andre, hvis han har overpræsteret en overvejende del af de seneste 10 dage. Tidligere træninger viser jo max 180 xp.
Forstår godt hvad du siger men havde træningskrise big time og han tog stadigvæk snit på sådan 165+ hvilket jeg syntes er veldig udmærket..

Bedre end mine 2 Lovende spiller smiley

Min pointe var også bare hans træning ligger som solid lovende spiller men hans værdi og potentielle siger fornuftig... Aldrig haft fornuftig der flere dage i træk kan snitte over 200 mens de Lovende snitter minimum 10% dårligere på samme periode smiley

Monta FC (Holder en Pause - Vender tilbage) 5. oktober 2020, 14:19
Liverpool Footbal Club sagde:
Jeg tror at det er fordi han er keeper. Det er jo nok den position der sælges billigst på markedet, og derfor har han en lavere værdi end f.eks. en forsvarsspiller også selvom han træner væsentlig bedre.

https://www.virtualmanager.com/players/13997928-adonis-pano/training

https://www.virtualmanager.com/players/13975058-kaspar-becker/training

Tag disse to spillere fra mit hold som eksempel. De har næste ens stats og alder samt helt ens træningssnit. Den ene er keeper og den anden er midtbane. Alligevel er der en stor forskel på deres værdier, da offensive midtbaner bliver solgt for langt højere beløb på markedet.
Det har helt bestemt meget at sige uden tvivl!..

undre mig stadigvæk bare over han ikke har fået den der lovende værdi i det han har trænet som solid lovende! smiley

FC Tingheden (Kristian) 5. oktober 2020, 14:35
Syntes også det er svært at se logikken i spillerværdien. Har selv et par spillere der i sidste uge havde en værdi på 3 mill, som nu er over 6.
Hvilken stadig er lavt, deres træninger taget i betragtning.

Lidt off topic, så er talentspejdere også utilregnelige de omtalte spillere, scoutede jeg flere gange til formidable talenter, med forskellige spejdere vel at mærke. Efter den "lave" prisvurdering scoutede jeg mit eget hold, og nu var det pludselig kun lovende eller endda fornuftige

FC Tingheden (Kristian) 5. oktober 2020, 14:36
FC Tingheden sagde:
Syntes også det er svært at se logikken i spillerværdien. Har selv et par spillere der i sidste uge havde en værdi på 3 mill, som nu er over 6.
Hvilken stadig er lavt, deres træninger taget i betragtning.

Lidt off topic, så er talentspejdere også utilregnelige de omtalte spillere, scoutede jeg flere gange til formidable talenter, med forskellige spejdere vel at mærke. Efter den "lave" prisvurdering scoutede jeg mit eget hold, og nu var det pludselig kun lovende eller endda fornuftige
De snitter alle omkring de 200.

Monta FC (Holder en Pause - Vender tilbage) 5. oktober 2020, 15:12
FC Tingheden sagde:
FC Tingheden sagde:
Syntes også det er svært at se logikken i spillerværdien. Har selv et par spillere der i sidste uge havde en værdi på 3 mill, som nu er over 6.
Hvilken stadig er lavt, deres træninger taget i betragtning.

Lidt off topic, så er talentspejdere også utilregnelige de omtalte spillere, scoutede jeg flere gange til formidable talenter, med forskellige spejdere vel at mærke. Efter den "lave" prisvurdering scoutede jeg mit eget hold, og nu var det pludselig kun lovende eller endda fornuftige
Har selv oplevet når de kommer lidt ind i 16 års alderen er tit der hvor du først sådan virkelig kan regne med spejderne's rapporter.

Så må se om de ikke også har ændret deres mening til Lovende med min spiller til den tid.. smiley

De snitter alle omkring de 200.

Monta FC (Holder en Pause - Vender tilbage) 5. oktober 2020, 15:58
FC Tingheden sagde:
FC Tingheden sagde:
Syntes også det er svært at se logikken i spillerværdien. Har selv et par spillere der i sidste uge havde en værdi på 3 mill, som nu er over 6.
Hvilken stadig er lavt, deres træninger taget i betragtning.

Lidt off topic, så er talentspejdere også utilregnelige de omtalte spillere, scoutede jeg flere gange til formidable talenter, med forskellige spejdere vel at mærke. Efter den "lave" prisvurdering scoutede jeg mit eget hold, og nu var det pludselig kun lovende eller endda fornuftige
Håber du kan finde mit svar kom til skrive imellem dine linjer smiley

De snitter alle omkring de 200.

Kollywood (Mr Kollywood) 5. oktober 2020, 16:46
Monta FC sagde:
https://www.virtualmanager.com/players/14324908-fridrikur-debess

Den unge herre har sidste 3 dage haft 10 dages snit over 200% på VK med samlet total snit på 183% hvor der er professionel træningsanlæg indblandet..
Nye spillerværdi i dag (1,970,000) ???

Har selv 2 andre 15 årige der ligger på det ypperste af Fornuftig træner ca. 180% snit lige nu de har henholdsvis fået værdi på 2,8 og 3,2 mil...

Har også på transfermarkedet set en håndfuld 15 årige allerede med langt dårligere træning have højere værdier..

Nogle der har en god forklaring på hvorfor?? smiley
Spillerværdierne på 15-årige sejler bare. Når man har indset det, er det en god måde at tjene penge på det ;-)
Besvar