Skal du have coronavaccinen?

Skrevet i Off-topic

Kurdistan (Stopper) 27. december 2020, 23:51
Ja, som overskriften siger, så ville jeg høre, hvad folk tænker ift coronavaccinen og om det er noget du tænker du vil have?

Jeg synes det er utrolig svært, da der er mange forskellige holdninger omkring det, og mange forskellige meninger fra læger, professorer osv.

Lyttede lige til dette interview med en dansk læge, som er meget kritisk, da man ikke kender langtids bivirkningerne.


Se gerne interviewet også kom med jeres mening.


https://www.youtube.com/watch?v=0LNefA_K_B8




/Alanya

Roma Calcio FC (Enden er nået - for nu) 28. december 2020, 00:38
Ja. For hvis alle siger nej, får vi aldrig udryddet det her og jeg tager gerne en for holdet, selvom jeg er en ung person.

FC Barcelona (Mikkel) 28. december 2020, 10:25
Alanya sagde:
Ja, som overskriften siger, så ville jeg høre, hvad folk tænker ift coronavaccinen og om det er noget du tænker du vil have?

Jeg synes det er utrolig svært, da der er mange forskellige holdninger omkring det, og mange forskellige meninger fra læger, professorer osv.

Lyttede lige til dette interview med en dansk læge, som er meget kritisk, da man ikke kender langtids bivirkningerne.


Se gerne interviewet også kom med jeres mening.


https://www.youtube.com/watch?v=0LNefA_K_B8




/Alanya
Ved ikke, om vi behøver konspirationsteori her på forumet tbh.

Der er selvfølgelig ingen seriøse bivirkninger ved vaccinen og alle skal naturligvis have den. Præcis, som du fik din MMR da du var lille.

Pescara Calcio (Don Italiano Pesce) 28. december 2020, 10:33
Skal nok have den på et tidspunkt. Men først er det vigtigt at de udsatte får den. Lige nu er der slet ikke nok vacciner til alle. De regner med 40.000 om ugen. Hvis det fortsætter vil det tage mange år at få alle vaccineret. smiley

Juventus FC (farvel og tobak) 28. december 2020, 10:35
Vaccinen er udviklet i et bredt samarbejde mellem en lang række medicinal virksomheder.
Der vil som med alle vacciner selvfølgelig være bivirkninger og det er op til det enkelte individ at opveje plus og minus ved at modtage den.

Jeg føler dog at i og med at vaccinen netop er udviklet i et bredt samarbejde, så er vi bedre stillet end hvis vi fik smidt Ruslands Sputnik-V vaccine i nakken.


TV2 har en artikel hvor man kan se bivirkninger og hvor hyppige de er.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-12-23-her-er-bivirkningerne-ved-corona-vaccinerne

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 28. december 2020, 10:36
Ja.. Både for det danske og verdenssamfundets skyld

Pescara Calcio (Don Italiano Pesce) 28. december 2020, 10:37
Juventus FC sagde:
Vaccinen er udviklet i et bredt samarbejde mellem en lang række medicinal virksomheder.
Der vil som med alle vacciner selvfølgelig være bivirkninger og det er op til det enkelte individ at opveje plus og minus ved at modtage den.

Jeg føler dog at i og med at vaccinen netop er udviklet i et bredt samarbejde, så er vi bedre stillet end hvis vi fik smidt Ruslands Sputnik-V vaccine i nakken.


TV2 har en artikel hvor man kan se bivirkninger og hvor hyppige de er.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-12-23-her-er-bivirkningerne-ved-corona-vaccinerne
Hvis man skulle blive lidt provo kunne man også sige:

Meget sjældne bivirkninger: Døden

Ulm Warhawks (Ulmeister) 28. december 2020, 10:40
Nej tak. Bliver heller ikke vaccineret mod influenza.

I min verden har problemet med covid-19 primært været, at sygdommen er ukendt, og risikogruppen har været meget udsat pga. manglende vaccine. Dette betyder risiko for overbelastning i sundhedsvæsenet, pga. mange indlæggelser af borgere i risikogruppen.

Når størstedelen af borgere i risikogruppen er vaccineret, så er sygdommen ikke værre end så meget andet. Sundhedsvæsenet bør herefter ikke risikere overbelastning.

Kurdistan (Stopper) 28. december 2020, 10:41
Enig med mange af jer. Dog kan man bare godt blive påvirket af, når nogle læger/professorer som blandt andet ham i videoen, siger at det er fået for hurtigt, og at man ikke kender langtids bivirkningerne.

Selvfølgelig skal man være optimistisk omkring det, men synes også godt man må se på det med kritiske øjne, da det er gået hurtigt. Man kan jo ikke se langtidsvirkningen og bivirkningerne på en vaccine som er produceret rekordhurtigt som denne.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes det godt kan være svært.

Pescara Calcio (Don Italiano Pesce) 28. december 2020, 10:46
Alanya sagde:
Enig med mange af jer. Dog kan man bare godt blive påvirket af, når nogle læger/professorer som blandt andet ham i videoen, siger at det er fået for hurtigt, og at man ikke kender langtids bivirkningerne.

Selvfølgelig skal man være optimistisk omkring det, men synes også godt man må se på det med kritiske øjne, da det er gået hurtigt. Man kan jo ikke se langtidsvirkningen og bivirkningerne på en vaccine som er produceret rekordhurtigt som denne.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes det godt kan være svært.
Hvis jeg var dig ville jeg forholde mig roligt. Du bliver nok først tilbudt vaccinenen når alle de udsatte er blevet vaccineret. På det tidspunkt vil der naturligvis ikke være det samme pres på den enkelte til at tage vaccinen.
Besvar