Inspiration til hovedopgave

Skrevet i Off-topic

Club de Paris (Johnjohn) 7. april 2021, 16:36
Hej dejlige Vman-folk smiley

Måske lidt et longshot, men hey hvis man ikke spørger, så får man heller ikke et nej smiley
Prøver at lave min forspørgsel så kort og konkret som mulig.

Jeg er i den situation, at jeg skal til at skrive min hovedopgave gennem mit studie som serviceøkonom. Hovedopgavens emne er frit lege. Der er dog to krav, som opgavens omfang skal bygges ud fra. Man skal indgå et samarbejde med en virksomhed/organisation etc., og man skal komme med et løsningsforslag til en udfordring, som den givne samarbejdspartner måtte have.
Mange virksomheder har (forståeligt nok) sagt nej tak til et samarbejde, da de har sit at se til omkring corona, genåbning og andre ting.
Det er dog lykkedes mig at få et samarbejde med både DBU og Grand Depart Copenhagen. (jeg skal kun vælge en at skrive opgave sammen med)
Hvis jeg ville skrive omkring DBU, vil min opgave tage udgangspunkt i de 4 EM kampe, som vi har på dansk jord til sommer.
Med Grand Depart ville det omhandle Tour starten næste sommer, med de 3 etaper som vi har der. Begge opgaver vil altså omhandle
Og nu til mit lille spørgsmål ud til Vman-folket. Jeg er en del på bar bund, hvad mit emne indenfor de to events kunne være. Jeg har selv tænkt noget med corona, eksponering af Danmark som turistattraktion og sidst noget omkring sideevents for tilskuerne, når de ikke deltager i hovedbegivenheden.
Jeg er mest på bar bund, da de to arrangører jo længe har tænkt over afviklingen af deres respektive event, så hvor pokker kan jeg komme med et godt løsningsforslag?
Alt i alt, hvad skal min problemstilling/udfordring være, som jeg kan skrive en god opgave ud fra?

Jeg er åben for alt og ser meget frem til at høre evt. forslag smiley
Hvis ingen svarer eller læser så langt her, så er det helt fair og fuldt forståeligt!

I ønskes dog alle en lækker aften med Chl, Vman, og hvad den ellers måtte indebære!

//Club de Paris

Nørreskovens Helte (enoghalvfjerds dobbelt skudhul) 7. april 2021, 17:53
Nu har jeg ikke meget erfaring indenfor serviceøkonomi, men kunne forestille mig en opgave indenfor "sideevents for tilskuerne" ville være utroligt relevant og samtidig interessant. Der må man kunne finde konkrete løsningsforslag, da det jo helst skal kunne harmonere med diverse corona-restriktioner, omend de måtte være begrænsede til sommer, hvilket i sig selv er en udfordring.
Det er vel netop også denne problemstilling DBU og deres samarbejdspartnere står overfor.

Dette er ikke en decideret opfordring, men blot mit syn på sagen :-)

Du må også have en god aften!

Club de Paris (Johnjohn) 7. april 2021, 21:51
Jyllands Rubin sagde:
Nu har jeg ikke meget erfaring indenfor serviceøkonomi, men kunne forestille mig en opgave indenfor "sideevents for tilskuerne" ville være utroligt relevant og samtidig interessant. Der må man kunne finde konkrete løsningsforslag, da det jo helst skal kunne harmonere med diverse corona-restriktioner, omend de måtte være begrænsede til sommer, hvilket i sig selv er en udfordring.
Det er vel netop også denne problemstilling DBU og deres samarbejdspartnere står overfor.

Dette er ikke en decideret opfordring, men blot mit syn på sagen :-)

Du må også have en god aften!
Det er da bestemt et brugbart svar, og mange mange tak for din tid!
Jeg har selv gået meget og tænkt over netop sideevents, som man både kan have corona-synspunkt på, og samtidig også beskrive forskellige events til forskellige målgrupper smiley
Så det kunne godt ske, at det var den vej, som opgaven skulle udforme sig i.

Igen mange tak for dit svar og tiden du har brugt smiley
Besvar