Råd til en Ide.

Skrevet i Generelt

FC Navneleg (Christian Ohm) 11. maj 2021, 20:51
Hej,

jeg sidder og har leget lidt med tanken om at sælge hele mit voksen hold, jeg tror jeg kan få omkring 100M ind på det, Ideen er så at jeg vil købe 11 ungdoms spillere på 15-16 år til omkring 10M stykket, og så træne/spille dem op fra bunden.

grunden for dette er at jeg føler jeg sidder fast økonomisk, Jeg holder et pænt 2 div hold, men det er også det. jeg syntes ikke rigtigt jeg kommer videre.
jeg er ikke den skarpeste haj til at handle med fortjeneste.
jeg er dog usikker på om det vil ødelægge mig økomonisk at jeg i flere måneder så ikke rigtigt vil have nogen indtægt.

jeg skriver herinde i håbet om at nogle kan komme med tanker jeg ikke selv har haft eller ideer til at gøre min ide til en realitet.

Mvh FC Navneleg

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 11. maj 2021, 21:09
Så længe man ikke køber for dyrt, så er optræning af spillere end af de mest sikre måder at skabe profit på. I hvert fald baseret på egne erfaringer. Man kan selvfølgelig tjene mere og hurtigere ved at handle intensivt, men risikoen for tab er meget lav, hvis man gør sit forarbejde.

Så har du tålmodigheden, så giv det da et skud. Kan også let kombineres med handel. smiley

FC Navneleg (Christian Ohm) 11. maj 2021, 21:29
Kyoto Okami FC sagde:
Så længe man ikke køber for dyrt, så er optræning af spillere end af de mest sikre måder at skabe profit på. I hvert fald baseret på egne erfaringer. Man kan selvfølgelig tjene mere og hurtigere ved at handle intensivt, men risikoen for tab er meget lav, hvis man gør sit forarbejde.

Så har du tålmodigheden, så giv det da et skud. Kan også let kombineres med handel. smiley
I tilfældet af at jeg gør det, Jeg kan jo ikke bare smide 11 unge spillere ind i min voksen Liga's sted, de 11 spillere skal jo gerne ned i en division de kan følge med i, så det er jo helt nede i 5-6 til at starte med,
jeg tænkte selv at købe nogle super billige spillere og bare droppe ned i ligaerne indtil jeg rammer bunden, og så køre ungdomsholdet over i voksen ligaerne. lyder det helt tosset?

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 11. maj 2021, 21:43
FC Navneleg sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Så længe man ikke køber for dyrt, så er optræning af spillere end af de mest sikre måder at skabe profit på. I hvert fald baseret på egne erfaringer. Man kan selvfølgelig tjene mere og hurtigere ved at handle intensivt, men risikoen for tab er meget lav, hvis man gør sit forarbejde.

Så har du tålmodigheden, så giv det da et skud. Kan også let kombineres med handel. smiley
I tilfældet af at jeg gør det, Jeg kan jo ikke bare smide 11 unge spillere ind i min voksen Liga's sted, de 11 spillere skal jo gerne ned i en division de kan følge med i, så det er jo helt nede i 5-6 til at starte med,
jeg tænkte selv at købe nogle super billige spillere og bare droppe ned i ligaerne indtil jeg rammer bunden, og så køre ungdomsholdet over i voksen ligaerne. lyder det helt tosset?
Bare sørg for ikke at have mere end 7 spillere søndag kl. 17, så du ryger ud af ligaen. Meld dig derefter ind når du får spillere nok, og så overtager du en botklubs plads.

Et godt råd vil eventuelt være at hente en masse billigt skrald, som kan være med til at holde energien oppe hos de spillere du vil træne op.

FC Navneleg (Christian Ohm) 11. maj 2021, 22:00
Kyoto Okami FC sagde:
FC Navneleg sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Så længe man ikke køber for dyrt, så er optræning af spillere end af de mest sikre måder at skabe profit på. I hvert fald baseret på egne erfaringer. Man kan selvfølgelig tjene mere og hurtigere ved at handle intensivt, men risikoen for tab er meget lav, hvis man gør sit forarbejde.

Så har du tålmodigheden, så giv det da et skud. Kan også let kombineres med handel. smiley
I tilfældet af at jeg gør det, Jeg kan jo ikke bare smide 11 unge spillere ind i min voksen Liga's sted, de 11 spillere skal jo gerne ned i en division de kan følge med i, så det er jo helt nede i 5-6 til at starte med,
jeg tænkte selv at købe nogle super billige spillere og bare droppe ned i ligaerne indtil jeg rammer bunden, og så køre ungdomsholdet over i voksen ligaerne. lyder det helt tosset?
Bare sørg for ikke at have mere end 7 spillere søndag kl. 17, så du ryger ud af ligaen. Meld dig derefter ind når du får spillere nok, og så overtager du en botklubs plads.

Et godt råd vil eventuelt være at hente en masse billigt skrald, som kan være med til at holde energien oppe hos de spillere du vil træne op.
en anden ide, Det ungdoms hold jeg har lige nu, det kunne jeg smide over på voksen holdet og lade dem kæmpe indtil jeg ryger ned i bunden, jeg ved godt de intet vil vinde, men jeg ville stadi få billet priser hele vejen ned. tænker jeg ville tjene mere over de næste 3-4 uger på det, end bare at sælge dem og overtage en botklubs plads?

Nordisk Idrætslaug (Poala) 11. maj 2021, 22:07
Du smadrer deres energi, og dermed træning fuldstændig i 2-3 uger sådan. Men du har jo fint plads til at hente spillere til 1 credit og samtidig rykke ungdomsholdet over på førsteholdet, så de kan overtage når du er rykket nogle rækker ned (og de har nok udholdenhed). smiley

Academie de Depardieu (Interesseret i en spiller - Skriv) 11. maj 2021, 22:23
Her er lidt erfaringer som jeg kan huske fra de sidste 2 gange jeg købte et kuld 15 årige for 8-13 millioner per styk.

1) Solgte dem alle som 25-26 årige for en ROI på 121 %
2) Beholdte dem og vandt pokaltitel og spillede i 1. division - Det kræver kun 10-12 uger i bedste række før investeringen er hjemme. Det er en nem måde at skabe profit på og samtidig have et udemærket hold.

FC Navneleg (Christian Ohm) 11. maj 2021, 23:18
Academie de Depardieu sagde:
Her er lidt erfaringer som jeg kan huske fra de sidste 2 gange jeg købte et kuld 15 årige for 8-13 millioner per styk.

1) Solgte dem alle som 25-26 årige for en ROI på 121 %
2) Beholdte dem og vandt pokaltitel og spillede i 1. division - Det kræver kun 10-12 uger i bedste række før investeringen er hjemme. Det er en nem måde at skabe profit på og samtidig have et udemærket hold.
Hvordan håndterede du lønninger til Trænere / spejdere og stadion reperationer i starten?
havde du nok overskud til at holde det kørende eller Tjente du nok til at det gik?
det er lidt min bekymring

Kim Jong Unicorns (Andreas) 11. maj 2021, 23:23
FC Navneleg sagde:
Academie de Depardieu sagde:
Her er lidt erfaringer som jeg kan huske fra de sidste 2 gange jeg købte et kuld 15 årige for 8-13 millioner per styk.

1) Solgte dem alle som 25-26 årige for en ROI på 121 %
2) Beholdte dem og vandt pokaltitel og spillede i 1. division - Det kræver kun 10-12 uger i bedste række før investeringen er hjemme. Det er en nem måde at skabe profit på og samtidig have et udemærket hold.
Hvordan håndterede du lønninger til Trænere / spejdere og stadion reperationer i starten?
havde du nok overskud til at holde det kørende eller Tjente du nok til at det gik?
det er lidt min bekymring
Mit førstehold er bare spillere jeg selv har lavet der spiller for at få billetindtægter og så træner jeg mit ungdomshold op. Mine indtægter dækker lønninger til det hele og stadion

Reparerede begge stadions til 100% den her sæson og forlængede alle kontrakter i 21 dage sidste sæson. Lige nu har jeg overskud på 1 mil fra de sidste 3 uger uden at have handlet nogen spillere. Så de næste 2 uger hvor der hverken skal forlænges eller repareres er det bare ren overskud der går til næste reparation eller lønninger

Academie de Depardieu (Interesseret i en spiller - Skriv) 11. maj 2021, 23:35
FC Navneleg sagde:
Academie de Depardieu sagde:
Her er lidt erfaringer som jeg kan huske fra de sidste 2 gange jeg købte et kuld 15 årige for 8-13 millioner per styk.

1) Solgte dem alle som 25-26 årige for en ROI på 121 %
2) Beholdte dem og vandt pokaltitel og spillede i 1. division - Det kræver kun 10-12 uger i bedste række før investeringen er hjemme. Det er en nem måde at skabe profit på og samtidig have et udemærket hold.
Hvordan håndterede du lønninger til Trænere / spejdere og stadion reperationer i starten?
havde du nok overskud til at holde det kørende eller Tjente du nok til at det gik?
det er lidt min bekymring
Jeg havde noget i banken. Men udgifterne er så ufattelig små. 1 træner er i princippet nok de først 2-5 måneder afhængig af hvordan du træner dem. Hvis du starter på 100 % så er stadion reperationer ikke noget du skal tænke på. Du skal nok få skrabet indtægter ind til det efterhånden.

Mit råd er at du bruger 5 millioner på at købe nogle 25 årige så de kan skabe lidt økonomi imens du træner de andre op. Så kan du dække trænere, reperationer og spejdere hvis det er nødvendigt - de 5 millioner skal du nok få hentet hjem, hvis du beholder dem i 6-8 måneder og sælger dem. Til den tid er talenterne klar til at tage over.
Besvar