'Wild cards' skader spillet

Skrevet i Generelt

Nordisk Idrætslaug (Poala) 26. juli 2021, 14:11
Der er få aktive brugere i spillet, og funktionen 'wild cards' går i praksis ud på at man henter de nye(re) klubbers ungdomsspillere.
Det er dårligt spildesign, og man risikerer at de stopper igen, enten fordi de ser andre tager deres spillere, eller fordi de ikke får det "boost" som en god ungdomsspiller kan give en manager uden den store erfaring.

Der er ingen tvivl om, at den bedste feature at tilføje spillet, ville være flere aktive spillere. Så hvorfor have denne bruger-uvenlige funktion, som skader nye brugere?

I stedet bør der frigives cirka samme antal wild cards, som kommer fra botklubber, og som kun kan findes via spejderen. Derudover bør der være en besked til nyoprettede klubber, når de henter deres ungdomsspillere, der understreger at de også skal skrive kontrakt med dem. Det fremgår ikke klart nok for alle.

Jeg skriver til klubberne der har lavet de 'wild cards' jeg finder, og de er simpelthen ikke klar over, at der er to trin i processen. Det er super ærgerligt, for det gavner bestemt ikke spillet som helhed.


Østjylland Akademi (STOPPET) 26. juli 2021, 14:30
Kan ærligt talt ikke se noget problem.
Ved at talentspejder finder wildcards, er det jo med til at danne et større marked af spillere til gavn for flere brugere.

Før det blev indført gik flere wildcards/utrænede tabt - De blev fundet for sent. Dette undgås vha. talentspejderen.

Men jeg savner det gamle system. Det var ikke unormalt man at man kunne hive 10-15 utrænede hjem om dagen smiley

Nordisk Idrætslaug (Poala) 26. juli 2021, 14:43
Det er helt evident et problem, at der er for få spillere og at de erfarne samtidig "stjæler" fra de få nye brugere.

Spillet har først og fremmest brug for flere brugere. Det vil skabe flere midler til videreudvikling, og det vil låse op for den nuværende situation hvor spillerne i grove træk mister værdi, ved at være i en klub der ikke har udvidet/professionelt træningsanlæg.

Det er også helt evident et problem, fordi samtlige af dem jeg har skrevet til, har svaret med forbavselse og taknemmelighed: de ville gerne have haft noget for deres penge, og have haft mere ud af spillet.
Østjylland Akademi sagde:
Ved at talentspejder finder wildcards, er det jo med til at danne et større marked af spillere til gavn for flere brugere.
- I forhold til hvad? Du nævner jo selv at man kunne finde flere engang. Jeg foreslår at man tilføjer det samme antal wild cards, som ikke tages fra (nye) klubber, og samtidig gør dem opmærksomme på at de skal signe dem også. Dét vil da netop skabe et større marked. smiley

Tokyo (CK) Crew 26. juli 2021, 15:06
Nordisk Sportsforening sagde:
I stedet bør der frigives cirka samme antal wild cards, som kommer fra botklubber, og som kun kan findes via spejderen. Derudover bør der være en besked til nyoprettede klubber, når de henter deres ungdomsspillere, der understreger at de også skal skrive kontrakt med dem. Det fremgår ikke klart nok for alle.
Står det ikke klart nok der hvor, man henter dem i højre side?

Idéen er vel fin nok, men jeg tror ikke, man kan vide, hvor mange talenter der ikke bliver hentet, da det vel er forskelligt fra uge til uge smiley

Nordisk Idrætslaug (Poala) 26. juli 2021, 15:25
Lyon sagde:
Nordisk Sportsforening sagde:
I stedet bør der frigives cirka samme antal wild cards, som kommer fra botklubber, og som kun kan findes via spejderen. Derudover bør der være en besked til nyoprettede klubber, når de henter deres ungdomsspillere, der understreger at de også skal skrive kontrakt med dem. Det fremgår ikke klart nok for alle.
Står det ikke klart nok der hvor, man henter dem i højre side?

Idéen er vel fin nok, men jeg tror ikke, man kan vide, hvor mange talenter der ikke bliver hentet, da det vel er forskelligt fra uge til uge smiley
Det mener jeg ikke det gør, når jeg skal skrive til folk næsten en gang om ugen, for at fortælle at de skal huske at hente deres ungdomsspillere. De er alle overraskede, og hos de jeg har tjekket det, er det en generel ting at de ikke skriver kontrakt med deres ungdomsspillere.

Det er også altid nye(re) klubber smiley

Nordisk Idrætslaug (Poala) 26. juli 2021, 15:33
Kan også tilføje at en jeg skrev til svarede noget i retning af, at han ikke skrev kontrakt med dem, fordi de havde så dårlige stats.

Pointen er den samme: hvis man vil have flere brugere (hvilket man af gode grunde gerne vil), så skal de også have en ordentlig start for at blive hængende i længden. Det kan man bidrage til, ved at de ikke spilder en af kernefordelene ved licens smiley

Olympigue de Marseille (Husk at forlænge kontrakter) 26. juli 2021, 15:34
Hvis ikke man kan se, at man skal hente dem bagefter de er lavet, så tror jeg lige skolepengene skal gives igen. Jesus christ, kan vi komme videre til seriøse problemer i spillet.

Appels FC (Farvel) 26. juli 2021, 15:49
Jeg ville ønske man kunne bruge GIFs på vman. Havde et par passende til den her tråd smiley

Nordisk Idrætslaug (Poala) 26. juli 2021, 16:00
Olympigue de Marseille sagde:
Hvis ikke man kan se, at man skal hente dem bagefter de er lavet, så tror jeg lige skolepengene skal gives igen. Jesus christ, kan vi komme videre til seriøse problemer i spillet.
Man må da håbe at udvikleren ikke har dit 1950'er-syn på produktudvikling (og andre mennesker) smiley

Hvad forestiller du dig den enorme dataindsamling der foregår i store dele af verden bruges til - at de siger "hold da op nogle tards" og smider det ud igen?

Kollywood (Mr Kollywood) 26. juli 2021, 18:07
Olympigue de Marseille sagde:
Hvis ikke man kan se, at man skal hente dem bagefter de er lavet, så tror jeg lige skolepengene skal gives igen. Jesus christ, kan vi komme videre til seriøse problemer i spillet.
Yes, men forestil dig at du er fuldstændig ny i spillet. Så er det ikke givet, at du skal “hente” dem 2 gange. Vil også sige at det er meget langt nede på listen over ting der skal løses, men det betyder ikke, at scenariet ikke er reelt nok.
Besvar