Værdien af talent udmærkelsen

Skrevet i Generelt

De Ærlige Drenge (Den ærligste dreng) 29. juli 2021, 09:52
Sidder andre med tanken om at værdien af 'talent' udmærkelsen er relativt ligegyldig?
Udmærkelsen 'wonderkid' har en klar værdi og vil, upåagtet spilleren, blive solgt for en vis sum.

Burde der ikke skrues en anelse op for potentiale kravet, når det kommer til 'talent' udmærkelsen? Jeg synes personligt at det er synd hvor ligegyldig den udmærkelse reelt set er.
Fuldstændig som det er en "federe" oplevelse at få et 'wonderkid', burde det jo være en tilsvarende fed oplevelse at få et 'talent', i hvert fald hvis du spørger mig.
Nu spillede jeg Vman, også for mange år siden og der synes jeg at 'talent' mærket havde en helt anden værdi.

Lad mig høre om nogen har et andet synespunkt?


Solsbury Hill (Jigsaw) 29. juli 2021, 10:34
Jeg kigger kun på Træning, Alder og Egenskaber, som alle skal hænge sammen.

De Ærlige Drenge (Den ærligste dreng) 29. juli 2021, 10:41
Solsbury Hill sagde:
Jeg kigger kun på Træning, Alder og Egenskaber, som alle skal hænge sammen.
Ja det forstår jeg, det gør de fleste - træningen er jo også faktoren der spiller ind på selve 'talent' udmærkelsen. Min tanke går blot på, at nu hvor udmærkelserne alligevel er der, kan de lige så godt have en værdi. 'Talent' mærket har som den eneste udmærkelse meget sparsom og tvivlsom værdi. Det er på ingen måde uset at talenter går for 1c, hvilket i min optik gør dem ret ligegyldige, sammenlignet med det øvrige udmærkelser.

Solsbury Hill (Jigsaw) 29. juli 2021, 10:44
Smedene sagde:
Solsbury Hill sagde:
Jeg kigger kun på Træning, Alder og Egenskaber, som alle skal hænge sammen.
Ja det forstår jeg, det gør de fleste - træningen er jo også faktoren der spiller ind på selve 'talent' udmærkelsen. Min tanke går blot på, at nu hvor udmærkelserne alligevel er der, kan de lige så godt have en værdi. 'Talent' mærket har som den eneste udmærkelse meget sparsom og tvivlsom værdi. Det er på ingen måde uset at talenter går for 1c, hvilket i min optik gør dem ret ligegyldige, sammenlignet med det øvrige udmærkelser.
Talentmærket kan forsvinde lige så hurtigt som det kommer. For mit vedkommende betaler jeg ikke mere for det. Jeg kigger kun på gns træningen (hvoraf talentmærket også kommer). Men man kan også godt finde en der ikke er talent, også gøre ham talent, med bedre anlæg og med/uden træner, og bedre træner.

De Ærlige Drenge (Den ærligste dreng) 29. juli 2021, 10:53
Solsbury Hill sagde:
Smedene sagde:
Solsbury Hill sagde:
Jeg kigger kun på Træning, Alder og Egenskaber, som alle skal hænge sammen.
Ja det forstår jeg, det gør de fleste - træningen er jo også faktoren der spiller ind på selve 'talent' udmærkelsen. Min tanke går blot på, at nu hvor udmærkelserne alligevel er der, kan de lige så godt have en værdi. 'Talent' mærket har som den eneste udmærkelse meget sparsom og tvivlsom værdi. Det er på ingen måde uset at talenter går for 1c, hvilket i min optik gør dem ret ligegyldige, sammenlignet med det øvrige udmærkelser.
Talentmærket kan forsvinde lige så hurtigt som det kommer. For mit vedkommende betaler jeg ikke mere for det. Jeg kigger kun på gns træningen (hvoraf talentmærket også kommer). Men man kan også godt finde en der ikke er talent, også gøre ham talent, med bedre anlæg og med/uden træner, og bedre træner.
Det er korrekt. Men kigger du over hovedet på udmærkelse? Du kigger vel som sådan heller ikke på wonderkid udmærkelsen?
Uanset hvad så er de der jo, som et af de små twists der giver spillet lidt dybde. Jeg synes blot ikke at der er så meget dybde i selve 'talent' mærket, hvor jeg derimod synes at der er noget dybde i de andre udmærkelser.
Som du selv beskriver, så er talentmærket så "flyvsk" at det nærmest er ligegyldiggjort.

Det er muligt at jeg her kommer med en problemstilling som i bund og grund er ligegyldig, det er blot en tanke der er ramt mig af flere omgange smiley

Nordisk Idrætslaug (Poala) 29. juli 2021, 11:21
Kravene til W er stukket helt af, i takt med at flere har fået bedre træningsfaciliteter.

Uden total skævvridning af stats (hvilket jo gør spilleren til et mindre 'wonder'?!), er det nærmest umuligt at opnå uden VK og en spiller med mindst lovende potentiale.

I gamle dage kunne man få et wonderkid til 500k. Det optimale ville nok være et sted mellem dét, og det nuværende smiley

T-mærket er fint synes jeg - folk der ikke har spillet i et halvt årti kan også være med. Der er jo noget fedt ved at have spillere som har et mærke smiley

Derudover er T-mærket en fin måde at filtrere de dårlige spillere fra. Man kan få masser ud af en spiller med OK potentiale, så ingen grund til at gøre dem mere obskure.

De Ærlige Drenge (Den ærligste dreng) 29. juli 2021, 11:46
Det kan godt være at skævvridringen primært ligger i, hvor langt der så er fra at en spiller går fra 'talent' udmærkelsen til 'wonderkid' udmærkelsen.

Jeg synes dog stadigvæk der ligger noget mærkeligt i, at en t-mærket spiller kan erhverves for 1c. Jeg er helt enig i at det ikke skal være uopnåeligt, da det er fedt for alle (især nye, mindre erfarne) at have t-mærkede spillere. Men netop for at beholde det fede i det, synes jeg at der bør være en anelse højere krav, end hvad der tit kan erhverves for 1c.

Ellers er t-mærket i min optik et total udvandet aspekt.

Forza Chicken (Frederik) 29. juli 2021, 12:32
Nordisk Sportsforening sagde:
T-mærket er fint synes jeg - folk der ikke har spillet i et halvt årti kan også være med. Der er jo noget fedt ved at have spillere som har et mærke smiley
Nordisk Sportsforening sagde:
Derudover er T-mærket en fin måde at filtrere de dårlige spillere fra. Man kan få masser ud af en spiller med OK potentiale, så ingen grund til at gøre dem mere obskure.
Enig! Spillerne har jo faktisk potentiale, men er ikke brugbare for alle. Jeg leder selv efter +25 i potentiale.

Er udfordringen snarere, at det er vanskeligt at finde de rette spillere på auktion/transferlisten?
Besvar