-

Skrevet i Generelt

Bones of Thor (Thorbone) 15. august 2021, 20:07
Mobning foregår ikke kun i de lavere klasser i folkeskolen, men altså også blandt voksne mennesker på arbejdspladser og altså også her i spillet.

Det er ikke min erfaring at det afhjælpes ved at flytte eller fyre mobbeofferet, da mobberne står tilbage med samme lave selvværd. De vil igen og igen forsøge at finde fællesskaber ved at være mange mod én.

På arbejdspladser er den næstbedste løsning at fyre dem.
Det allerbedste der kan ske, er at de starter hos konkurrenten, for en mobber kan kun ødelægge trivsel og nytænkning.

Jeg anbefaler den samme løsning her. Når grupper finder sammen mod enkeltpersoner, så smid dem ud af spillet, for de ændrer sig ikke og i længden forpester de de steder hvor de er.

Benløse Forever (Mr Nice guy) 15. august 2021, 20:23
Har der ikke været en tråd om personen, der er blevet lukket efter ønske fra hovedpersonen selv og så åbner man en ny tråd om samme emne

Bones of Thor (Thorbone) 15. august 2021, 20:55
Det her er en tråd om mobning her i spillet, det er ikke op til Per om jeg synes det skal tages op.

Nordisk Idrætslaug (Poala) 15. august 2021, 21:22
Man undres jo over dels at "crew" ikke tager afstand, for ikke at sige skrider til handling; og at nogle af dem endda deltager.
Og dels undres man selvfølgelig over at de involverede ikke vil stå ved deres ytringer og holdninger - dvs. henvender sig om evt. problemstillinger ved folks adfærd. Det er selvfølgelig svært når man er typen der ser sig sur på folk på grund af deres venlige facon smiley

Ikke mindst undrer jeg mig personligt over, at man kan nære antipati mod folk blot fordi der bliver argumenteret mod ens egen holdning. I de kredse jeg normalt kommer i betyder det, at man har haft en god debat og er blevet klogere. Men stilstand er selvfølgelig et prædikat man fint kan sætte på spillet her, så det er således ikke videre overraskende.

Hvad er multiclubbing (Godt spørgsmål) 15. august 2021, 21:35
Jeg er fuldkommen enig.

Jeg stiller mig ligeledes totalt uforstående overfor, at der over en betydelig periode har foregået koordineret mobning, uden nogen former for konsekvens for de medvirkende klubber - heriblandt crew-medlemmer.

Nobr (Kampmotor--held og lotto) 15. august 2021, 22:47
Hvis der sker mobning på discord, er det vel ikke noget vman skal blande sig i? Vman er vel kun forpligtet på, hvad der sker på egen site.

Bones of Thor (Thorbone) 15. august 2021, 23:10
Nobr sagde:
Hvis der sker mobning på discord, er det vel ikke noget vman skal blande sig i? Vman er vel kun forpligtet på, hvad der sker på egen site.
Det er korrekt, Vman er ikke forpligtet til at gribe ind.
Det vil bare være klogt, hvis man ikke vil have undergravet sin virksomhed af destruktiv adfærd.
Lige nu har klassisk mobbeaktivitet fået den flittigste forums-skribent til at stoppe sin skriveaktivitet, og snart gider han ikke spille, fordi skriveriet var en af hans fornøjelser i spillet.

Men problemet er ikke løst ved at Per holder op med at skrive, for Per er ikke problemet.



Nobr (Kampmotor--held og lotto) 15. august 2021, 23:27
Bones of Thor sagde:
Nobr sagde:
Hvis der sker mobning på discord, er det vel ikke noget vman skal blande sig i? Vman er vel kun forpligtet på, hvad der sker på egen site.
Det er korrekt, Vman er ikke forpligtet til at gribe ind.
Det vil bare være klogt, hvis man ikke vil have undergravet sin virksomhed af destruktiv adfærd.
Lige nu har klassisk mobbeaktivitet fået den flittigste forums-skribent til at stoppe sin skriveaktivitet, og snart gider han ikke spille, fordi skriveriet var en af hans fornøjelser i spillet.

Men problemet er ikke løst ved at Per holder op med at skrive, for Per er ikke problemet.
Jeg vil ikke kommentere på Pers sag, da jeg ikke kender noget til den overhovedet. Men jeg ville heller ikke blande mig i, hvad der sker udenfor spillets område. Så kunne man få nok at blande sig i, som man aldrig ville have den ringeste mulighed for at finde hoved eller hale i - hvem har gjort hvad og hvorfor og hvem startede. Det må være de personer der findes i det chatrum, som kan og skal løse det. Og hvis man ikke kan det, må man forlade rummet. Som jeg ser det, er det personen selv, som slæber et problem ind i dette spils forum, og det mener jeg også er forkert at gøre. Jeg kan kun se det som en ekstra mulighed for at gøre sig selv sårbar.

Bones of Thor (Thorbone) 15. august 2021, 23:41
Det er fuldstændig korrekt hvad du skriver, det er nogle noble synspunkter, intet at indvende mod det.

Men hvis der var nogen i gang med at mobbe kunderne i min virksomhed, så ville jeg reagere.
Man kan ikke være kunde i min butik, hvis man også står udenfor at chikanerer mine andre kunder.

Nobr (Kampmotor--held og lotto) 15. august 2021, 23:47
Bones of Thor sagde:
Det er fuldstændig korrekt hvad du skriver, det er nogle noble synspunkter, intet at indvende mod det.

Men hvis der var nogen i gang med at mobbe kunderne i min virksomhed, så ville jeg reagere.
Det er der heller ingen tvivl om, at jeg ville. Men uanset om det sker på min virksomhed eller ej, ville eventuelle mangler på beviser påvirke min succes med at kunne handle.
Besvar