Corona

Skrevet i Off-topic

Entropiq (Stik jeres lårtespil langt op) 5. december 2021, 16:34
Er netop testet positiv i går eftermiddags, og både min smags- og lugtesans er forsvundet. Har aldrig oplevet noget lignende.

Er der nogle af jer der vil fortælle hvor hurtigt jeres kom tilbage, og om I har eventuelle fifs til at træne eller måske spise noget, eller gøre ting som kunne forbedre chancerne?

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 5. december 2021, 16:46
Checkmatee sagde:
Er netop testet positiv i går eftermiddags, og både min smags- og lugtesans er forsvundet. Har aldrig oplevet noget lignende.

Er der nogle af jer der vil fortælle hvor hurtigt jeres kom tilbage, og om I har eventuelle fifs til at træne eller måske spise noget, eller gøre ting som kunne forbedre chancerne?
Jeg har ikke selv prøvet det.. Men har hørt fra bekendte at det kommer stille og roligt
tilbage.. De prøvede med noget stærkt for at fornemme hvornår det var på vej smiley

Arentscastle FC (Game over) 5. december 2021, 23:23
Manglende lugte og smagssans er tegn på zinkmangel så du skal tage et zink tilskud. Når kroppen bekæmper sygdom forbruger den vigtige vitaminer herunder, zink. De fleste danskere er i vitaminunderskud og når sygdommen så rammen tager det længere tid for kroppen at komme i balance.

Solsbury Hill (Jigsaw) 8. december 2021, 18:32
Der gik 1,5 måned med mig. Har hørt op til 6 måneder. Men studier viser at 99% får dem hurtigt tilbage.

Som regel er det blot en forstoppelse af næsen, som også gør at du intet kan smage. Der er også en consensus om at det er neuroner i næsen som Covid angriber.

Entropiq (Stik jeres lårtespil langt op) 8. december 2021, 19:23
Solsbury Hill sagde:
Der gik 1,5 måned med mig. Har hørt op til 6 måneder. Men studier viser at 99% får dem hurtigt tilbage.

Som regel er det blot en forstoppelse af næsen, som også gør at du intet kan smage. Der er også en consensus om at det er neuroner i næsen som Covid angriber.
Jeg kan allerede smage en del igen, ikke som før, men blot her 4 dage efter er jeg meget tilfreds!

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 9. december 2021, 10:01
Var du vaccineret?

Og god bedring smiley

Farmors udvalgte (RB) 9. december 2021, 10:43
Checkmatee sagde:
Er netop testet positiv i går eftermiddags, og både min smags- og lugtesans er forsvundet. Har aldrig oplevet noget lignende.

Er der nogle af jer der vil fortælle hvor hurtigt jeres kom tilbage, og om I har eventuelle fifs til at træne eller måske spise noget, eller gøre ting som kunne forbedre chancerne?
Havde corona i november, smags- og lugtesans kom tilbage efter et par uger.

Merz Academy FC (Merz) Forum-moderator 14. december 2021, 10:20
Checkmatee sagde:
Er netop testet positiv i går eftermiddags, og både min smags- og lugtesans er forsvundet. Har aldrig oplevet noget lignende.

Er der nogle af jer der vil fortælle hvor hurtigt jeres kom tilbage, og om I har eventuelle fifs til at træne eller måske spise noget, eller gøre ting som kunne forbedre chancerne?
Jeg havde corona i sommers, jeg fik smags og lugtesans delvist tilbage løbende. Men der gik nok 3 uger før det var 100% tilbage.
Jeg udfordrede mig selv i at spise nogle ting som jeg ikke ville have spist normalt, og se om jeg kunne smage det, da det ikke var velkendte smage smiley

//Merz

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 19. december 2021, 12:06
Tyrkiet sagde:
Var du vaccineret?

Og god bedring smiley
Hallo ?

Farmors udvalgte (RB) 19. december 2021, 12:16
Tyrkiet sagde:
Tyrkiet sagde:
Var du vaccineret?

Og god bedring smiley
Hallo ?
Hvorfor er det relevant?
Besvar