Feedback: Information om talentspejdere

Skrevet i Udviklerhjørnet

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 19. februar 2022, 15:40
Her kan du give feedback om blogindlægget: Information om talentspejdere

Til de interesserede, så kan indlægget om trænere læses her i sit fulde: Adressering af problematik vedr manglende traenere

Eller udplukket her:
FC Apollyon sagde:
Tidligere i denne tråd blev der snakket om hvad de forskellige egenskaber gør af forskel. Disse tal har vi fået gravet frem og formuleret, så de giver lidt mening.

Det skal dog sige, at denne formular har været uændret siden den blev introduceret til spillet. Dengang kan der have ligget andre grundlag for at gøre det som var gjort.

Vi kan dog godt se, at den bør kigges på og der er lagt op til en intern diskussion omkring formlen og personalet som helhed.


Spiller på 15 år, træner med 20 i ungdomspiller, 20 i markspiller giver en bonus på 9,11%
Spiller på 15 år, træner med 19 i ungdomspiller, 20 i markspiller giver en bonus på 8,66%
Spiller på 15 år, træner med 20 i ungdomspiller, 19 i markspiller giver en bonus på 8,58%
Spiller på 15 år, træner med 19 i ungdomspiller, 19 i markspiller giver en bonus på 8,14%

En træner med 10 i ungdomsspiller og 10 i markspiller vil træne det samme som ikke at træne med en træner. Det vil også sige, at bliver egenskaberne lavere end 10, så vil de træne værre, end hvis de trænede uden en træner.

Håber det giver mening og lidt mere svar på hvad det betyder.

Igen, for at slå det fast - vi ved ikke hvad der var grundlaget for denne beslutning, da denne formel ikke er blevet lavet om siden, den blev indført.

Kurdistan (Stopper) 19. februar 2022, 16:13
Igen fint initiativ. Dog mig en kæmpe gåde man prioriter tiden på disse ting, når der findes mange mange flere forbedringer, som er meget lettere at rette/ændre end disse, og de bliver bare nedprioriteret.


Spillet mister bare flere og flere managers hvis det fortsætter sådan her…smiley Ærgerlig tendens

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 19. februar 2022, 16:20
Onur Albayrak sagde:
Igen fint initiativ. Dog mig en kæmpe gåde man prioriter tiden på disse ting, når der findes mange mange flere forbedringer, som er meget lettere at rette/ændre end disse, og de bliver bare nedprioriteret.


Spillet mister bare flere og flere managers hvis det fortsætter sådan her…smiley Ærgerlig tendens
Hm, jeg har ikke noget med udviklingen af spillet at gøre. Dette er netop en del af mit arbejde som Community Manager, at dele information til spillerne, som bliver efterspurgt.

Loyals (VMEnhancer) 19. februar 2022, 20:15
Bloggen sagde:
Kort fortalt:
Hvis en spiller har mellem 1-25 træninger, så baseres vurderingen på hans træningsresultater. Vi har et system der gør sit bedste for at regne baglæns, baseret på de oplysninger der er offentligt tilgængelige. Der er ikke indlagt nogen ekstra tilfældighed - tilfældigheden kommer fra træningsresultaterne selv.
Mellem 26-40 træninger udregnes tallet ud fra det sande potentialetal, med en lille variation lagt ind.
Efter 40 træninger kender man det sande potentialetal.
Sker ændringen fra træning til potentialetal graduelt eller sker der først en ændring ved dag 25/26?

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 20. februar 2022, 08:24
Loyals sagde:
Bloggen sagde:
Kort fortalt:
Hvis en spiller har mellem 1-25 træninger, så baseres vurderingen på hans træningsresultater. Vi har et system der gør sit bedste for at regne baglæns, baseret på de oplysninger der er offentligt tilgængelige. Der er ikke indlagt nogen ekstra tilfældighed - tilfældigheden kommer fra træningsresultaterne selv.
Mellem 26-40 træninger udregnes tallet ud fra det sande potentialetal, med en lille variation lagt ind.
Efter 40 træninger kender man det sande potentialetal.
Sker ændringen fra træning til potentialetal graduelt eller sker der først en ændring ved dag 25/26?
Når en spiller har den 26. træning og frem til sin 40. træning, så kigger talentspejderen efter det sande potentiale, med variationen lagt ind.

Loyals (VMEnhancer) 20. februar 2022, 10:09
FC Apollyon sagde:
Loyals sagde:
Bloggen sagde:
Kort fortalt:
Hvis en spiller har mellem 1-25 træninger, så baseres vurderingen på hans træningsresultater. Vi har et system der gør sit bedste for at regne baglæns, baseret på de oplysninger der er offentligt tilgængelige. Der er ikke indlagt nogen ekstra tilfældighed - tilfældigheden kommer fra træningsresultaterne selv.
Mellem 26-40 træninger udregnes tallet ud fra det sande potentialetal, med en lille variation lagt ind.
Efter 40 træninger kender man det sande potentialetal.
Sker ændringen fra træning til potentialetal graduelt eller sker der først en ændring ved dag 25/26?
Når en spiller har den 26. træning og frem til sin 40. træning, så kigger talentspejderen efter det sande potentiale, med variationen lagt ind.
Interessant. En tidligere udmelding har jeg tolket som at det sker løbende. Det er grunden til at jeg spurgte ind til det en ekstra gang smiley
Bloggen sagde:
Spejderen kigger på det skjulte potentialetal

Spejderen kigger nu med et halvt øje på spillernes skjulte potentialetal. Førhen vurderede han deres potentiale udelukkende på baggrund af deres træninger, men nu er han blevet mere præcis, ved at inddrage både træningerne og det skjulte potentialetal. Det betyder i praksis at han bedre kan gennemskue hvis en nystartet spiller blot har haft en usædvanligt heldig eller uheldig træning.

For spillere med mange træninger, vil det ikke gøre den store forskel, de deres vurderinger i forvejen var ret præcise.

Husk dog at spejderens "Potentialevurdering" stadig har en ret stor indflydelse på præcisionen af vurderingerne.

Bemærk at denne ændring kræver opdatering af vores søge-metadata, hvilket vil ske lidt efter lidt, i takt med at spillerne træner.
Blog: En ny ladning talentspejder-forbedringer er nu klar!

Som jeg er orienteret skifter værdiansættelsen fra træning til potentialetal efter 14/15-dage. Er du bekendt med om det er et designmæssigt valg at værdien og spejderen afviger?

New Orleans Saints FC (M Balck) 23. februar 2022, 07:30
Hvordan kan man se dette potentiale? :-)

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 23. februar 2022, 07:32
fc odense sarajevo sagde:
Hvordan kan man se dette potentiale? :-)
Ved talentspejderens vurderinger - man ser ikke selve tallet. Men det er det, der kommer tilbage i spejderens rapporter.

Loyals (VMEnhancer) 23. februar 2022, 09:10
Bloggen sagde:
En spejder med potentialebedømmelse på 20 giver et spænd på +/- 4%
En spejder med potentialebedømmelse på 19 giver et spænd på +/- 7,8%
En spejder med potentialebedømmelse på 18 giver et spænd på +/- 11,6%
Hvilken fordeling har usikkerheden? - Hvis det vides smiley

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 23. februar 2022, 11:50
Loyals sagde:
Bloggen sagde:
En spejder med potentialebedømmelse på 20 giver et spænd på +/- 4%
En spejder med potentialebedømmelse på 19 giver et spænd på +/- 7,8%
En spejder med potentialebedømmelse på 18 giver et spænd på +/- 11,6%
Hvilken fordeling har usikkerheden? - Hvis det vides smiley
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår spørgsmålet.
Besvar