Braithwaite vs. Barcelona

Skrevet i Off-topic

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 9. august 2022, 18:25
Danskeren kræver kontrakten – eller økonomisk kompensation svarende til samme løn, mens Barca mener at verden er flad og kontrakter kan fumles med som det lyster, men hvad mener I?

Personligt mener jeg, at MB har sin fulde ret og er helt enig i hans holdning. Endnu mere enig, efter at have set det pres Barca lægger på ham. En ting er hvad der er til offentlig skue, men alt ud over, det ser vi jo ikke.

Kæmpe cirkus. smiley

Tokyo (CK) Crew 9. august 2022, 18:41
MB skal da bare kæmpe videre. Han har en kontrakt med Barcelona. Hvis klubben vil ud af kontrakten, skal de da betale erstatning til MB. De kan ikke bare forvente at få alt gratis.

Solsbury Hill (Jigsaw) 9. august 2022, 18:50
Jeg mener at det er pustet op af medierne, og det slet ikke er så stort et problem, som det bliver gjort til.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 9. august 2022, 19:18
Tyrkiet sagde:
Danskeren kræver kontrakten – eller økonomisk kompensation svarende til samme løn, mens Barca mener at verden er flad og kontrakter kan fumles med som det lyster, men hvad mener I?

Personligt mener jeg, at MB har sin fulde ret og er helt enig i hans holdning. Endnu mere enig, efter at have set det pres Barca lægger på ham. En ting er hvad der er til offentlig skue, men alt ud over, det ser vi jo ikke.

Kæmpe cirkus. smiley
En kontrakt er jo en kontrakt, så selvfølgelig er MB i sin gode ret til at blive så længe
den løber, og få sin løn.. Jeg mener dog ikke at han kan/har ret til at ønske den ophævet,
mod at han kompenseres for løn, for den resterende del af kontrakten..
Han må tage et valg, om at blive tiden ud hæve lønnen, tage hvad der kommer.. Eller også
ophæve kontrakten, være super attraktiv som transferfri med mulighed for at få en bedre lønaftale på plads i sin nye klub..
Sådan ser jeg det ihvertfald..
Men jeg er jo heller ikke fodboldadvokat smiley

FirkløverFC (Frederik) 9. august 2022, 19:32
Solsbury Hill sagde:
Jeg mener at det er pustet op af medierne, og det slet ikke er så stort et problem, som det bliver gjort til.
Til dels enig, det er blæst op, men Barcelona er jo til grin for tiden. Vanvittigt spillere stadig skifter dertil.

De kan jo ikke forvente folk med underskrevne kontrakter flere år ud i fremtiden, bare ophæver uden kompensation. smiley
Det er ganske normal skik det forhandles, sammenlagt med Frenkie, at de ikke kan registrere nyindkøb og en gæld større end klubben selv, så er det også på sin plads det er blæst op. smiley - Hvis du spørger mig.

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 9. august 2022, 19:59
Pers LØVER sagde:
Tyrkiet sagde:
Danskeren kræver kontrakten – eller økonomisk kompensation svarende til samme løn, mens Barca mener at verden er flad og kontrakter kan fumles med som det lyster, men hvad mener I?

Personligt mener jeg, at MB har sin fulde ret og er helt enig i hans holdning. Endnu mere enig, efter at have set det pres Barca lægger på ham. En ting er hvad der er til offentlig skue, men alt ud over, det ser vi jo ikke.

Kæmpe cirkus. smiley
En kontrakt er jo en kontrakt, så selvfølgelig er MB i sin gode ret til at blive så længe
den løber, og få sin løn.. Jeg mener dog ikke at han kan/har ret til at ønske den ophævet,
mod at han kompenseres for løn, for den resterende del af kontrakten..
Han må tage et valg, om at blive tiden ud hæve lønnen, tage hvad der kommer.. Eller også
ophæve kontrakten, være super attraktiv som transferfri med mulighed for at få en bedre lønaftale på plads i sin nye klub..
Sådan ser jeg det ihvertfald..
Men jeg er jo heller ikke fodboldadvokat smiley
Han siger jo bare, at hvis de vil ophæve, så skal de betale kontrakten ud. Teknisk set så han ikke går glip af noget økonomisk ved ophævelsen.

Nu skulle han have snakket med en klub, men tror sgu ikke han får en vildt attraktiv lønpakke uanset hvor han ellers skulle havne.

Ydermere mener jeg også at sagen har ødelagt hans omdømme overfor eventuelle fremtidige klubber og sit personlige navn/brand.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 9. august 2022, 20:17
Tyrkiet sagde:
Pers LØVER sagde:
Tyrkiet sagde:
Danskeren kræver kontrakten – eller økonomisk kompensation svarende til samme løn, mens Barca mener at verden er flad og kontrakter kan fumles med som det lyster, men hvad mener I?

Personligt mener jeg, at MB har sin fulde ret og er helt enig i hans holdning. Endnu mere enig, efter at have set det pres Barca lægger på ham. En ting er hvad der er til offentlig skue, men alt ud over, det ser vi jo ikke.

Kæmpe cirkus. smiley
En kontrakt er jo en kontrakt, så selvfølgelig er MB i sin gode ret til at blive så længe
den løber, og få sin løn.. Jeg mener dog ikke at han kan/har ret til at ønske den ophævet,
mod at han kompenseres for løn, for den resterende del af kontrakten..
Han må tage et valg, om at blive tiden ud hæve lønnen, tage hvad der kommer.. Eller også
ophæve kontrakten, være super attraktiv som transferfri med mulighed for at få en bedre lønaftale på plads i sin nye klub..
Sådan ser jeg det ihvertfald..
Men jeg er jo heller ikke fodboldadvokat smiley
Han siger jo bare, at hvis de vil ophæve, så skal de betale kontrakten ud. Teknisk set så han ikke går glip af noget økonomisk ved ophævelsen.

Nu skulle han have snakket med en klub, men tror sgu ikke han får en vildt attraktiv lønpakke uanset hvor han ellers skulle havne.

Ydermere mener jeg også at sagen har ødelagt hans omdømme overfor eventuelle fremtidige klubber og sit personlige navn/brand.
Det er min holdning, at det han han ikke krav på.. Der kunne lave en aftrædelses-aftale
men at stå fast på løn for resten af kontraktperioden, ved opsigelse af en kontrakt er
urimeligt, og nok det der påvirker hans omdømme allermest i sagen..
Så må han blive tiden ud, og leve med de forhold der nu er..
som Jeg ser det.. smiley

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 9. august 2022, 22:21
Pers LØVER sagde:
Tyrkiet sagde:
Danskeren kræver kontrakten – eller økonomisk kompensation svarende til samme løn, mens Barca mener at verden er flad og kontrakter kan fumles med som det lyster, men hvad mener I?

Personligt mener jeg, at MB har sin fulde ret og er helt enig i hans holdning. Endnu mere enig, efter at have set det pres Barca lægger på ham. En ting er hvad der er til offentlig skue, men alt ud over, det ser vi jo ikke.

Kæmpe cirkus. smiley
En kontrakt er jo en kontrakt, så selvfølgelig er MB i sin gode ret til at blive så længe
den løber, og få sin løn.. Jeg mener dog ikke at han kan/har ret til at ønske den ophævet,
mod at han kompenseres for løn, for den resterende del af kontrakten..
Han må tage et valg, om at blive tiden ud hæve lønnen, tage hvad der kommer.. Eller også
ophæve kontrakten, være super attraktiv som transferfri med mulighed for at få en bedre lønaftale på plads i sin nye klub..
Sådan ser jeg det ihvertfald..
Men jeg er jo heller ikke fodboldadvokat smiley
Det er vel Barcelona der vil af med ham og ikke nødvendigvis omvendt? I så fald må Barcelona da hoste op. Hvis det derimod er Braithwaite der vil ud før tid, og Barcelona ønsker at han bliver, hvilket ikke virker til at være tilfældet, så er jeg enig i at han ikke kan forvente kompensation.

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 9. august 2022, 23:07
Pers LØVER sagde:
Det er min holdning, at det han han ikke krav på.. Der kunne lave en aftrædelses-aftale
men at stå fast på løn for resten af kontraktperioden, ved opsigelse af en kontrakt er
urimeligt, og nok det der påvirker hans omdømme allermest i sagen..
Så må han blive tiden ud, og leve med de forhold der nu er..
som Jeg ser det.. smiley
Jeg ser hvad du siger, men det er netop derfor man laver gensidige kontrakter i den virkelige verden. Barca har indgået en skriftlig aftale og egentlig synes jeg det er fair, at man afholder de økonomiske træk der er aftalt.

En del af Barcas problem er jo at de ikke kan registrere og få spillerlicens til nye transfers, det kræver at de får gjort plads. Sådan en handling er jo ikke gratis. MB har rykket familie, stiftet virksomheder og sikkert en masse andre ting, hvor tidshorisonten (læs kontraktperioden) har været afgørende for de valg. Havde det været mig, så havde Barca fået hele armen. Det er virkelig uanstændig opførsel, især også det med at gøre det så offentligt.

Kan simpelthen ikke tage det smiley
Besvar