VAR på godt og ondt, hvad synes du ?

Skrevet i Off-topic

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 23. november 2022, 21:18
Skal vi bare lære at VAR også er en faktor ?
Selvfølgelig skal det foregå korrekt, men det tager også en del af den spontane glæde væk fra fodbold synes Jeg !
Jeg synes det er svært at glæde sig på samme spontane måde som tidligere, da man lige når at tænke, hvad ser VAR ?
Skal vi skrue helt ned for spontanitet som tilskuer, eller skal vi lære regelbogen at kende fra A til Z, så vi ser det samme som VAR måske, Måske se fodbold på en helt ny måde ?
På tv kunne det være med en 10 minutters forskydning hvor Var stop er undtaget, og underkendte episoder er klippet ud..
Hvad ved jeg ?
Mvh Per

Grenoble Wolf Burners (Spillets billigste transferliste) 23. november 2022, 21:20
Det er jo bare sådan det er om man vil det eller ej. VAR er kommet for at blive smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 23. november 2022, 21:31
Grenoble Wolf Burners sagde:
Det er jo bare sådan det er om man vil det eller ej. VAR er kommet for at blive smiley
Det er jeg ret sikker på Du har ret I smiley
Men du har ikke en holdning til hvad det bringer ?

Hasle B (PJ) 23. november 2022, 22:39
Modstander af VAR både før og under anvendelse af det. Synes desværre der er for mange negative sider ved det som helhed.

Nyborg Boldklub (Casper) 24. november 2022, 08:33
Synes det er et fedt emne du bringer op her. Men som du siger er det på godt og ondt, da der er pros and cons.

Hvis vi kigger på fordelene, så kan man vel argumentere for at det er en hjælp for dommeren og at kampen forløber sin retmæssige gang uden for mange fejlkendelser. Husker en del episoder gennem årene hvor hold åbenlyst er blevet frataget point fordi dommeren ikke kunne forholde sig til andet end det han så med egne øjne. Barcelona mod Chelsea i Champions League tilbage i tiden, Tyskland mod England og jeg kunne blive ved.

Ulempen har du allerede fuldstændig fat i. Det påvirker i den grad os som seere, da vi intet ved før VAR har været inde over hver enkelt målgivende situation. Glæden man havde førhen med armene i vejret når der blev scoret er mere eller mindre afskaffet, da man ikke ved om det bliver underkendt. Sekundært synes jeg også man kan argumentere for, at kendelserne er blevet for fine. Det faktum at spidsen af et knæ kan gøre en spiller offside er jeg bestemt ikke fortaler for.

Det er kommet for at blive og deler nok vandende. Personligt synes jeg, at det kan tage en del af glæden og den gode spænding fra både fans og spillere. Men samtidig gør det noget godt, da vi undgår deciderede unfair kendelser og forkerte afgørelser på et dårlig grundlag smiley

Spurs (Møller) 24. november 2022, 08:43
Som du skriver Per " Jeg synes det er svært at glæde sig på samme spontane måde som tidligere, da man lige når at tænke, hvad ser VAR ? "

Det er hele mit problem med VAR

Det ødelægger glæden ved fodbold

I gamle dage kunne man rejse sig fra sofaen, hoppe og juble, over en "normal" scoring

Scorer mit hold et ekstremt vigtigt mål nu, bliver jeg siddende, og tror ikke på der er scoret, før bolden er givet op igen.
Det ødelægger glæden ved fodbold
Besvar