24 årige bliver trætte?

Skrevet i Generelt

Komsådehvide (Manager i Komsådehvide) 21. februar 2024, 10:47
Hej,

Hvordan sikrer jeg at mine 24/25 årige spillere ikke bliver for trætte til træning, hvis de spiller 90 minutter af alle kampe?

Er det nok at køre instruks ned på "afslappet" tempo i kampene? Eller skal man skifte dem ud i kampene, for at sikre at de er friske til træning?

På forhånd mange tak! :-)

Étoile Lumière (Dueholm) 21. februar 2024, 11:09
Der er nok nogen der ved det bedre end jeg, men jeg spiller på nedsat energi og sørger for at de spillere jeg har mulighed for at udskifte, bliver udskiftet. Så har jeg gerne to forskellige formationer/taktikker, som spiller skiftevis fra kamp til kamp.

Nogle af dem spiller dog alle kampe fuldtid, men syntes ikke det påvirker dem specielt meget energi/træningsmæssigt, som længe intensiteten i kampene er lav.

Det har selvfølgelig også betydning om, hvad din målsætning er. Vil du træne spillere op eller gå efter at vinde kampe?

Håber det kan bruges smiley

The New Champion (Daniel) 21. februar 2024, 13:55
Spillerne bliver generelt mere trætte når de møder spillere af højere niveau. Samt er det værd at se på stat "udholdenhed"

Men tænker det er forholdsvis normalt at 24 årige bliver trætte da de lige er rykket op på senior hold og oftest møder bedre spillere end dem selv.

Eneste måde at undgå træthed på er at have en bred nok trup til de kun spiller hver anden kamp, eller sørge for at opstillingen er forholdsvis kompakt, så de ikke skal dække en ligeså stor del af banen.

Jeg spiller selv på afslappet og har til tider haft udfordringer med træthed når klubben ikke har haft nok bredde.

Komsådehvide (Manager i Komsådehvide) 21. februar 2024, 13:56
Tak for svar. Meget brugbart!

Forza Anarchy (Don Corleone) 21. februar 2024, 18:58
Jeg køre på nedsat tempo eller afslappet i kampene og træner min start 11'er på seniorholdet med intens intensitet.
På den måde sikre jeg mig at alle spillere har 100% energi når jeg træner lige efter midnat og samtidig energi nok til også at præstere i kampene
Besvar