Arsenal Tråden

Skrevet i Off-topic

Aarhus (big boss) 29. september 2020, 01:29
Jeg synes egentligt at Leno også er væsentlig skyld i at pasningerne på egen del af banen er lort. Jeg ser ikke Leno som en spiller som er sikker med bolden i fødderne tværtimod - her var Martinez (som en klassisk latinamerikansk målmand) noget bedre. Ærgerligt at der ikke bliver lagt mere fokus på det. Der var flere lange afleveringer som var alt for dårlige, også synes jeg slet ikke han er bevægelig nok i feltet og gør sig ikke til en option for forsvarsspillerne i samme stil som Martinez. Ærgerligt ærgerligt ærlerligt.

Og er enig med at konstellationen på midtbanen allerede var problematisk. For det første er Xhaka overhovedet ikke god nok i pasningsspillet. Han er alt for venstrebenet og kan intet med højre, så snart modstanderen ligger et pres på hans venstreben er det slut for Xhaka og resulterer enten i et boldtab, fejlaflevering eller aflevering tilbage til forsvaret. Elneny er hurtigere og kvikkere med bolden det samme med Ceballos. Jeg tror desværre Ceballos' præsentation mod West Ham resulterede i at Arteta havde ham på bænken idag for der var han ikke specielt god trods hans asist. Gid vi havde startet med stærkeste pasningsorienterede midtbane til at begynde med (Ceballos - Elneny). Partey og Aouar vil være gode at få ind, også håber jeg snart vi kan få skippet Xhaka videre - tålmodigheden med ham må snart være brugt op.

Derudover forstår jeg ikke hvorfor Saka sad ude for Niles. Ja Niles spillede en rigtig god kamp mod Liverpool i Community Shield og også mod Chelsea i finalen, men det er så også det. Igen ville jeg have præfereret Saka alene for hans gode samarbejde med Auba (som slet ikke blev sat i spil), men også virker noget sikre med bolden og var kampens spiller mod West Ham med to nøgleafleveringer.

Ja vi har brug for Niles i denne sæson det er jeg ikke i tvivl om, men der er desværre kampe hvor han i hovedparten bør sidde over.

Jeg kan ikke engang være sur på Holding. Kan ikke fatte at han stadig kan være en del af et tremandsforsvar, hvor han muligvis er den dårligste med bolden i fødderne al.a. Mustafi.

Lad os håbe at vi og specielt Arteta kan lære noget af idag også må vi jo bare se fremad vi er trods alt på rette kurs også er 3-1 på Anfield ikke noget at skamme sig over.

Bones of Thor (Thorbone) 29. september 2020, 15:05
Kunne ikke være mere enig, og jeg ærgrer mig også over at Martinez er væk. Jeg tvinger dog mig selv til at sige tak for 20 uventede mill pund og tillid til at Arteta kender målmændene bredere end hvad de har vist i kampe. Måske har Martinez været i sit livs form og en længere periode vil afsløre nogle svagheder.

Men jeg tvivler, for vi har efterhånden set ham i mange cup- og europacup kampe og selvom han godtnok ofte ikke har haft for meget at lave i de kampe, så har han ikke svigtet en eneste gang.

Er også meget enig om Xhaka, for selvom han har hævet sit spil til ikke at lave nær så mange ulykker, så bidrager han altså ikke med meget. Han ser fin ud, når han ikke bliver presset men han er så sindsygt langsom at modstanderne bare løber rundt om ham og så er forsvaret øjeblikkeligt under pres. Hvor tit har vi ikke set især Mustafi bakke, bakke og bakke, men den defensive midt når aldrig at falde tilbage, når de først er rundet. Xhaka forsøger at løse problemet med hans langsomme, krop fødder og sind ved at lave en masse frispark. Det duer altså heller ikke.

Elneny er bestemt kvikkere i almindelig boldflytteri, men har for få kvaliteter.
OK trupspillere, men hvis man har dem i sin start 11´ver, så er det fordi man ikke er tophold.

Saint Etienne (Billigste priser i spillet) 29. september 2020, 15:39
Svartopia sagde:
Sådan Laca <3
Mané <3

EDIT: Vi VAR heldige i går smiley
Besvar