(Låst)

Skrevet i Off-topic

Tallstars (AntiAntiAntiAnti) 1. april 2012, 20:10
de blå røde konger sagde:
Måske har du en masse fordomme til muslimer det kan jeg ikke sige.
Hvor skriver du dog en uendelig masse sludder. Jeg skriver intet om konkret om muslimer, men om religion generelt.

Desuden har det ikke en skid med fordomme at goere, hvis jeg synes at man bliver brainwashed,
hvis i modtager udervisning af den art hos jeres imam.

HSV (NUR DER HSV) 3. april 2012, 12:02
Tallstars sagde:
de blå røde konger sagde:
Måske har du en masse fordomme til muslimer det kan jeg ikke sige.
Hvor skriver du dog en uendelig masse sludder. Jeg skriver intet om konkret om muslimer, men om religion generelt.

Desuden har det ikke en skid med fordomme at goere, hvis jeg synes at man bliver brainwashed,
hvis i modtager udervisning af den art hos jeres imam.
I hvilket sammenhæng har Tallstars nævnt noget om fordomme mod muslimer? Han er kritisk overfor alle religioner, ikke kun "din" muslimske religion. Jeg tror du misforstår det lidt, så læs det lige igennem en ekstra gang, før du begiver dig i angreb mod Tallstars' mening.

Til emnet er jeg nok ikke troende på andet end big bang teorien. Og det er jo ikke en konkret religion, selvom jeg har hørt en fugl synge om, og læst at det står i den muslimske bibel, men det vil jeg ikke gøre mig klog på.

Slettet klub 3. april 2012, 15:40
Tallstars sagde:
Alle religioner skal latterligøres og udstilles for deres totale mangel på fornyelse.

At kalde det "had" er barnligt og usagligt, men jeg er da kritisk i forhold til alt der vås der bliver sagt, skrevet og påstået.
Gå hjem! Du er intet andet end en gudløs ateistisk idiot..
Og så støtter du iøvrigt det mest sindsyge system.. Kommunismen...

Jeg kunne ikke drømme om at kritisere den kristne eller jødiske religion, de er "ahlul kitab" dvs. bogens folk. Vi skal stå sammen.

Men ateister.. GÅ HJEM!

Real Chels Kings (Sergio Ramos) 3. april 2012, 17:51
SSC Napoli Calcio sagde:
Girondins Bordeaux sagde:
SSC Napoli Calcio sagde:
Girondins Bordeaux sagde:
Team Evolution sagde:
Girondins Bordeaux sagde:
Team Evolution sagde:
Hvorfor respekterer I ikke bare andre religioner. I kan da se at de muslimer der debattere herinde tager afstand fra alt det had mod vantro og lignende, så hvorfor gø sådan op? smiley

Jeg tror på Gud, men jeg ikke finde ud af hvilken religion jeg skal knytte mig til. smiley
Tror man på allah og koranen.
Tror man også på, at alt der står i koran er guds ord.
Alt? Jeg er sikker på at der er mange muslimer, der ikke har noget imod dem der ikke tror på det samme som dem. smiley

Desuden må de godt hade mig for min skyld. Så længe de ikke gør alvor og lader mig være i fred. smiley
Ja alt. (hele bogen er jo åbenbaringer Muhammed har fået fra gud)

Og ja der er mange muslimer der har det sådan.
Men enten er det fordi de ikke ved det står i koranen (uvidende)
Eller også kommer de i samme kategori, som de muslimer der også drikker, spiser svinekød og undlader at gå med tørklæde (men så stritter man jo imod guds vilje)
haha du er sjov. som der allerede er sagt så er nogen skrevet for over 1000 siden, hvor det var normalt at forfølge og dræbe misbelievers. I løbet af den tid har mennesket udviklet sig, folk i de muslimske lande vil have fred, men der er desværre ekstremister , fanatikere der tror så dybt i de hellige ord. Ligesom der er folk som dig.
Men hvorfor følge en bog der er 1400 år gammel, hvis den er forældet, og ikke længere gældene?

Desuden siger jeg igen, at alt i koranen er guds ord.
Hvis gud mente det var ok at dræbe Vantro dengang, hvorfor skulle han så havde skiftet mening?
Jeg tror vi er i en tid hvor de fleste folk kender sandheden (men tænker ikke over den), men man holder alligevel fast i religionen fordi man er opdraget i det og fordi det har betydet så meget igennem tiden, at man ikke kan droppe det.

Og af samme grund slår man ikke vantro ihjel; mennesket har udviklet sig.
Jeg tror i hvert fald ikke på at sandheden er en eller anden tilfældig eksplosion skete, og helt af sig selv, pludselig skulle blive til forskellige planeter og et kæmpe univers og at der skulle opstå planeten jorden, hvor der så op levende organismer, der helt tilfældigt udviklede sig til begavede mennesker.

Mennesket kan jo ikke leve uden oxygen, men tilfældigvis har vi bare været heldige og få det alligevel? Og er det tilfældigt vi har vand? Og er det tilfældigt vi lige præcis har alt hvad der skal til for at lave? Og hvordan kan det fx være vi er opbygget så fantastisk? Vi har to hænder det rigtig sted. Hvorfor er vores ene hånd ikke på ryggen? Har vi bare været så utrolig heldige at vores arme skulle sidde et godt sted?
Man må vel sige at hvis alt alt alt er tilfældigt så er det noget af et tilfælde.
Evoulutionen er utrolig kompliceret. Dyrene har udviklet sig, fordi det skal passe til omgivelserne. Men hvem er det, der justere dyrene så de passer til omgivelserne? Evoulutionen har jo ikke nogen hjerne til at tænke? Så det må vel ske tilfældigt? Er det så bare tilfældigt at evoulutionen rammer rigtigt hver gang?

Hvis du så et virkelig flot sandslot ude i stranden med allemulige flotte detaljer, vil du så tro på at en stærk vind har blæst sandet op til et flot sandslot med alle mulig fine detaljer? For stor er chancen for det? Ikke særlig stor, men hvis man tror på evolutionen så kan man jo også sagtens tro på det med sandslottet. For selvom det er usansynligt, er det da mere sansynligt at sandslottet blev bygget tilfældigt end evolutionen. Men I vælger alligevel at sige det er hjernedødt at tro på det med sandslottet, men det er meget logisk at tro på evolutionen, hvilket simpelthen ikke er logisk smiley

Et andet eksempel: Lad os kigge på den fra fifa hvor man skal taste koder ind for at få spillet til at virke og ikke den grafiske del for meget af det jo er programmering, hvor man skal taste koder ind. Når koderne er tastet ind, vil vi få spillet. Vil du tro hvis udvikleren påstod at han trykkede på tilfældige knapper indtil han fik spillet? Nej for fifa er for indviklet og man skal taste mange koder ind. Kan alle koderne bare være tilfældigt tastet ind rigtigt? NEJ. Og vi ved jo at universet og planeten og livet alt sammen er langt mere kompliceret og derfor er sandsynligheden for at alt skulle være et tilfælde uendelig lille.

Hvis man alligevel vælger at tro på den lille sandsynlighed er den rigtige er det selvfølgelig op til jer. Men altså hvis jeg fik at vide jeg skulle vælge mellem 1 lottokupon og 99, så ville jeg tage 99. Så er chancen for sejr næsten sikker smiley

Men vil da gerne have forklaret, hvordan det alligevel godt kan være en god mulighed at alt er tilfældigt smiley For i jeres øjne er det latterligt at tro på en gud, når alt jo er tilfældigt. Men det jo ikke logisk. Så forklar en eller anden! smiley

Neko Squad (kaas) 3. april 2012, 18:38
Real Chels Kings sagde:
En masse om sandslotte og andet pjat
Du har misforstået konceptet bag evolution. Man kan faktisk godt sige at evolutionen har en "hjerne", selvom der nok er en del, der vil slå mig i ansigtet for at gøre det. Den hedder naturlig selektion. Kort fortalt, de dyr, der bliver født med nyttige mutationer, har en større chance for at overleve, kontra andre dyr, som får unyttige eller ligefrem belastende egenskaber. Derfor er det oftest det førstnævnte, som fører sine gener videre, hvilket fortsætter.

Så vil jeg også lige nævne, at evolutionsteorien er baseret på videnskabelige observationer og fakta, modsat din og mange andres religion.

Selv hvis vi rent hypothetisk siger, at evolutionen ikke er sand, gør det så den fantastiske beretning om hvordan en gud skabte mennesket mere troværdig?
Bare fordi A ikke er sand, betyder det ikke B er sandt. Hvis vi ikke kender svaret, bør vi arbejde henad mod at finde ud af det og opnå forståelse, frem for at kigge i en bog fra bronzealderen.
Teheran FC sagde:
Bla bla bla, ad hominem, bla bla bla
Flot. Du har formået at skrive et indlæg, der ikke blot er fuldstændigt usagligt, men også angriber din modstander på punkter der er fuldstændigt irrelevante i denne diskussion. Argumentum ad hominem at work!

Det her er en offentlig debat. Vi har alle ret til at sige hvad vi mener om emnet, ateister eller ej. At du synes andet, er mere et tegn på desperation end noget andet.

Real Chels Kings (Sergio Ramos) 3. april 2012, 18:51
Club di Competencias sagde:
Real Chels Kings sagde:
En masse om sandslotte og andet pjat
Du har misforstået konceptet bag evolution. Man kan faktisk godt sige at evolutionen har en "hjerne", selvom der nok er en del, der vil slå mig i ansigtet for at gøre det. Den hedder naturlig selektion. Kort fortalt, de dyr, der bliver født med nyttige mutationer, har en større chance for at overleve, kontra andre dyr, som får unyttige eller ligefrem belastende egenskaber. Derfor er det oftest det førstnævnte, som fører sine gener videre, hvilket fortsætter.

Så vil jeg også lige nævne, at evolutionsteorien er baseret på videnskabelige observationer og fakta, modsat din og mange andres religion.

Selv hvis vi rent hypothetisk siger, at evolutionen ikke er sand, gør det så den fantastiske beretning om hvordan en gud skabte mennesket mere troværdig?
Bare fordi A ikke er sand, betyder det ikke B er sandt. Hvis vi ikke kender svaret, bør vi arbejde henad mod at finde ud af det og opnå forståelse, frem for at kigge i en bog fra bronzealderen.
Teheran FC sagde:
Bla bla bla, ad hominem, bla bla bla
Flot. Du har formået at skrive et indlæg, der ikke blot er fuldstændigt usagligt, men også angriber din modstander på punkter der er fuldstændigt irrelevante i denne diskussion. Argumentum ad hominem at work!

Det her er en offentlig debat. Vi har alle ret til at sige hvad vi mener om emnet, ateister eller ej. At du synes andet, er mere et tegn på desperation end noget andet.
tjah hvis der kun er to muligheder og den ene ikke er sand så er den vel sand?
og sjovt du ikke svarede på hvad jeg sagde

det ikke kun evoulution men tilfældighederne generelt. Dem er der masser af. Så desværre det du siger holder ikke vand

fortæl mig hvorfor man skal tro på at alt er tilfældigt når chancen for det jo slet ik er der
den er minimal

Neko Squad (kaas) 3. april 2012, 19:02
Real Chels Kings sagde:

tjah hvis der kun er to muligheder og den ene ikke er sand så er den vel sand?
Dér er du gået helt forkert. Der er ikke kun de to muligheder, nødvendigvis. Det kan jo være det er noget helt tredje, som vi slet ikke har tænkt på.
Real Chels Kings sagde:
det ikke kun evoulution men tilfældighederne generelt. Dem er der masser af. Så desværre det du siger holder ikke vand

fortæl mig hvorfor man skal tro på at alt er tilfældigt når chancen for det jo slet ik er der
den er minimal
Richard Dawkins har skrevet noget om det i "The God Delusion" så dén vender jeg lige tilbage til. smiley

Neko Squad (kaas) 3. april 2012, 19:23
Alright, here goes.

Argumentet om usandsynlighed. Universet og livet er for komplekst til at være opstået ved tilfældighed.

Det bliver under alle omstændigheder anset som det mest overbevisende argument for religion, men fra mit synspunkt kan den også bruges som argument mod en Gud ala monotheisme.

Chancen for, at det var en monotheistisk Gud, som stod for det, virker fra mit synspunkt lige så, hvis ikke, endnu mindre end Big Bang og evolution. For alt hvad vi ved, kan Aserne, Buddhisterne og hvilke som helst andre religiøse have ret. Det kan endda være, at hele vores verden blot er en simulation ala The Matrix.

Nogle gange må man bare sætte sig ned og sige, "Jeg ved det ikke, men for nu vil jeg vælge det jeg anser som det bedste gæt, også vil jeg arbejde mod at opnå en forståelse."
Big Bang og evolution er baseret på videnskabelige observationer og fakta. Hvad end man tror på det eller ej, er der en hvis grad af sandhed i det, men hvis vi skal finde "sandheden" eller hvad man har lyst til at kalde det, må man være beredt på, at ens verdensbillede kan blive rystet lidt, og det tillader en monotheistisk religion ikke, og da slet ikke de abrahamiske.

Til slut vil jeg tilføje en lille note jeg selv følger:
Kun et fjols er 100% sikker på noget.


FC Roncatto (BerbaLove) 3. april 2012, 19:51
Teheran FC sagde:
Tallstars sagde:
Alle religioner skal latterligøres og udstilles for deres totale mangel på fornyelse.

At kalde det "had" er barnligt og usagligt, men jeg er da kritisk i forhold til alt der vås der bliver sagt, skrevet og påstået.
Gå hjem! Du er intet andet end en gudløs ateistisk idiot..
Og så støtter du iøvrigt det mest sindsyge system.. Kommunismen...

Jeg kunne ikke drømme om at kritisere den kristne eller jødiske religion, de er "ahlul kitab" dvs. bogens folk. Vi skal stå sammen.

Men ateister.. GÅ HJEM!
Skru nu lige lidt ned.

Det er fint i ikke vil kritisere jøder, men bombe dem sønder og sammen er helt fint?

Hvis du bliver for følelsesmæssig påvirket, så hold dig fra debatten.

Real Chels Kings (Sergio Ramos) 3. april 2012, 21:51
Club di Competencias sagde:
Alright, here goes.

Argumentet om usandsynlighed. Universet og livet er for komplekst til at være opstået ved tilfældighed.

Det bliver under alle omstændigheder anset som det mest overbevisende argument for religion, men fra mit synspunkt kan den også bruges som argument mod en Gud ala monotheisme.

Chancen for, at det var en monotheistisk Gud, som stod for det, virker fra mit synspunkt lige så, hvis ikke, endnu mindre end Big Bang og evolution. For alt hvad vi ved, kan Aserne, Buddhisterne og hvilke som helst andre religiøse have ret. Det kan endda være, at hele vores verden blot er en simulation ala The Matrix.

Nogle gange må man bare sætte sig ned og sige, "Jeg ved det ikke, men for nu vil jeg vælge det jeg anser som det bedste gæt, også vil jeg arbejde mod at opnå en forståelse."
Big Bang og evolution er baseret på videnskabelige observationer og fakta. Hvad end man tror på det eller ej, er der en hvis grad af sandhed i det, men hvis vi skal finde "sandheden" eller hvad man har lyst til at kalde det, må man være beredt på, at ens verdensbillede kan blive rystet lidt, og det tillader en monotheistisk religion ikke, og da slet ikke de abrahamiske.

Til slut vil jeg tilføje en lille note jeg selv følger:
Kun et fjols er 100% sikker på noget.
1 Big Bang og alt så noget har stadig ikke noget at gøre med tilfældigheder. Lad os antage at det var 100% bevist så vil det stadig være ik ku være et tilfælde.

2 Jo enten er det opstået af sig selv eller også er det ik. Det kan ikke være noget tredje. og da jeg har forklaret hvorfor det ik bar kan ske at det noget må der vel være en gud. og faktisk så jeg sikker på at mange tror på gud. altså ikke en religøs gud men tror bare på at der findes noget "derude". alt andet vil ik gi mening
Besvar