Logoer og bannere - hvad syntes i om reglerne?

Skrevet i Generelt

Highland Warwolves (Anders Larsen) 16. december 2013, 23:01
Juventus Torino sagde:
Arh, nu er vi ovre i noget vurdering.
Er det ikke det hver gang der er et logo eller banner der skal godkendes?

Det er lidt svært at se genkendelse mellem dit logo og så det du lige fandt på nettet...

Angående mit banner, så har det kun set sådan ud siden uge 41, 2008, hvis det blev fjernet, så vil jeg nok føle det værende rimeligt fjollet. Men det må man jo tage med, hvis det er det som crewet vurderer.

FC Internazionale (Hej) 16. december 2013, 23:06
Det er latterligt at reglerne er som de er i dag. Der er da ingen grund til at man ikke må hedde hvad man vil, så længe billedet ikke er stødende. Det kan godt være at f.eks. JTs logo overholder alle regler, men har intet med fodbold at gøre. Jeg vil heller end gerne se på græsteds gamle logo end JTs, dermed ikke sagt at JT ikke skal have lov til at have det på. Lad dog folk selv bestemme en så ligegyldig ting som et logo//banner og lad være med at bruge tid på at administrere latterlige regler.

Slettet klub 16. december 2013, 23:14
Highland Warwolves sagde:
Juventus Torino sagde:
Arh, nu er vi ovre i noget vurdering.
Er det ikke det hver gang der er et logo eller banner der skal godkendes?

Det er lidt svært at se genkendelse mellem dit logo og så det du lige fandt på nettet...

Angående mit banner, så har det kun set sådan ud siden uge 41, 2008, hvis det blev fjernet, så vil jeg nok føle det værende rimeligt fjollet. Men det må man jo tage med, hvis det er det som crewet vurderer.
Jeg siger at den eneste regel der kan vurderes på er den der hedder:
"Klub-logoet skal forestille et klub-logo."
Du kan ikke definere et klub-logo til punkt og prikke, mens de andre regler ikke kan bøjes på nogen som helst måde.
Der er ingen klare linjer for hvad der går under "klub-logo", fordi der findes så mange variationer.
Hvorimod "Den eneste tekst, der må anvendes, er klubbens navn (forkortelser er tilladt) og årstallet for klubbens grundlæggelse.", ikke så til diskussion overhovedet. smiley

- Sammenligning med mit logo og det jeg fandt: Jeg har ladet mig inspirere af hunden, samt af HSV's logo.
Deraf stammer en hund og et firkantet logo. Jeg har bare kombineret dem. smiley

Trex POWER (V-man bedste m-anager takker af) 17. december 2013, 00:40
Må indrømme at jeg syntes det er mærkeligt at der ikke er sket mere i den her sag. Det kunne ikke gå stærkt nok med at få pillet grafikken af min klub. The Hook, pillede også min banner af fordi der gennem snak i den tråd blev fundet at det ikke overholdt reglerne. Jeg har givet et hav af link med andre i første omgang større kendte klubber men der er da ikke sket noget med dem? Hvorfor i alverden kan floppers så stadigvæk have hans banner? Team Svumpukkel sit banner (Det har jeg lavet men det overholder jo ikke kravene?), Team Aerox, Vinkelvej IF, Midtthy, blandt mange flere?

Hvorfor i alverden har reaktionstiden været så hurtig på mig gennem denne debat, men ikke på alle andre? Man kan vel dårlig uden at man skal sidde og sige "det er synd for mig" fortænke mig i at sige at jeg syntes man går efter manden og ikke efter bolden?

Slettet klub 17. december 2013, 02:18
Juventus Torino sagde:
Græsted United sagde:
Må man så også godt skrive god Ramadanen hvis man er muslim? Hvis ikke bliver der jo gjort forskel på personer ud fra deres religion.
Der er religionsfrihed i DK, ikke religionslighed, så jeg synes det er fair, at man ikke må skrive "God Ramadan", eller lignende smiley
Jeg vil meget gerne tilbage til tidligere diskussion i denne tråd (se ovenstående).

Jeg mener at, hvis man må skrive "God Jul" eller "Godt Nytår", men ikke f.eks. God Ramadan, vil det være direkte diskrimination af denne gruppe brugere.

Praksis på området:
Direkte diskrimination finder sted, når en person behandles ringere end en anden i en tilsvarende situation, på grund af vedkommendes race, etniske oprindelse, køn, handicap, religion, alder eller seksuelle orientering. Direkte diskrimination er i strid med Lov om etnisk ligebehandling, Lov om forbud mod forskelsbehandling på grund af race mv., Lov om ligebehandling
af kvinder og mænd med hensyn til beskæftigelse og barselorlov mv., Ligestillingsloven samt Lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet mv.

Det betyder, at man overtræder loven, hvis man behandler en person ringere på grund af vedkommendes race eller etniske
oprindelse, køn, religion eller tro, seksuelle orientering, nationale eller sociale oprindelse, politiske anskuelse, alder eller handicap.

Såfremt det er "lovligt" at skrive God Jul i sit logo/banner på Vman, skal det derved også være lovligt at fejre tilsvarende højtider for andre religioner, ved at påføre dertilsvarende tekst. En forbydelse af dette vil efter min overbevisning være Direkte Diskrimination og derved strafbart for personerne bag Vman ifm. dansk lov og retspraksis.

//Lynnet

Slettet klub 17. december 2013, 04:28
Udsholt DT sagde:
Jeg mener at, hvis man må skrive "God Jul" eller "Godt Nytår", men ikke f.eks. God Ramadan, vil det være direkte diskrimination af denne gruppe brugere.

//Lynnet
Så er det vel også diskrimination at vi holder juleferie og har fri fra skole d. 24 dec, men ikke ved de andre højtider? og at elever får fravær når de fejrer deres højtider?
Der er forskel på at have traditioner og være diskriminerende.

/Jokke

Slettet klub 17. december 2013, 11:31
Fc PIVOT sagde:
Udsholt DT sagde:
Jeg mener at, hvis man må skrive "God Jul" eller "Godt Nytår", men ikke f.eks. God Ramadan, vil det være direkte diskrimination af denne gruppe brugere.

//Lynnet
Så er det vel også diskrimination at vi holder juleferie og har fri fra skole d. 24 dec, men ikke ved de andre højtider? og at elever får fravær når de fejrer deres højtider?
Der er forskel på at have traditioner og være diskriminerende.

/Jokke
Se venligst denne artikel:
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE4386539/skoler-holder-ramadan-fri/

Slettet klub 17. december 2013, 11:34
Udsholt DT sagde:
Fc PIVOT sagde:
Udsholt DT sagde:
Jeg mener at, hvis man må skrive "God Jul" eller "Godt Nytår", men ikke f.eks. God Ramadan, vil det være direkte diskrimination af denne gruppe brugere.

//Lynnet
Så er det vel også diskrimination at vi holder juleferie og har fri fra skole d. 24 dec, men ikke ved de andre højtider? og at elever får fravær når de fejrer deres højtider?
Der er forskel på at have traditioner og være diskriminerende.

/Jokke
Se venligst denne artikel:
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE4386539/skoler-holder-ramadan-fri/
Der kan desuden henvises til nedenstående (lidt nyere) artikel:
http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Tema/Ramadan/29104750.htm

Slettet klub 17. december 2013, 12:09
Udsholt

Som jeg tidligere har skrevet i tråden. I Danmark har vi ikke religionslighed.
Da vman er ejet af et dansk firma og har hovedsæde i dk, så mener jeg det er fair at det er danske normer der kommer først.
Derfor kan Ramadan sagtens negligeres.

Slettet klub 17. december 2013, 12:32
Juventus Torino sagde:
Udsholt

Som jeg tidligere har skrevet i tråden. I Danmark har vi ikke religionslighed.
Da vman er ejet af et dansk firma og har hovedsæde i dk, så mener jeg det er fair at det er danske normer der kommer først.
Derfor kan Ramadan sagtens negligeres.
Bare fordi at der ikke er religionslighed i Danmark, vil det stadig være forskelsbehandling af etniske minoriteter, hvilket også anses som direkte diskrimination og derved er et brud på Lov om etnisk ligebehandling.

Nu var Ramadan'en blot et eksempel, men det kan ligeså godt være Hinduer der vil fejre Holi, eller Buddhister der vil fejre Vesak.

Vman må desuden have en interesse i at tilgodese så mange etniske grupper som muligt, da de også satser internationalt og formentlig gerne ser at deres kundebase udvides.

Besvar