Logoer og bannere - hvad syntes i om reglerne?

Skrevet i Generelt

Trex POWER (V-man bedste m-anager takker af) 15. december 2013, 19:26
Kære vman brugere.

Min debat omhandler her det billede vi giver vores klubber udaftil på vman. Det her er hverken udvikling, eller et spørgsmål om andet end hvad i syntes om reglerne for grafik på vmans fodboldklubber.

Inden i læser videre vil jeg gerne gøre opmærksom på at et fyldest gørende svar for problematikken er skrevet på side 13 af vmans adminstrator Bårdur FC. Der er bla. information om regler for grafik for fremtiden.
Jeg vil dog meget gerne høre om jeres mening om emnet forsat smiley


Mine tanker for denne debat startede faktisk på grund af dette logo og nu også banner



Men også om hvordan i ser på reglerne for billeder og logoer.
Jeg har nu i 2 år haft mit logo og banner som blevet slettet efterfølgende på min profil som jeg var ganske stolt af på min profil.
Så får jeg for første gang af vide i går af at jeg fået det fjernet af en billedvalidator. Begrundelsen er det ikke overholder reglerne da der er et 1 tal på. Ja på en pokal for at illustrere at jeg har været nummer 1 i spillet! smiley Jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at se at virkelig skulle udgøre et problem

Det lukker så også op for debatten omkring jule tid, og nytår. Rigtig mange klubber har for vane at skifte til særlig grafik op til jul og nytår, med fx at få sat teksten "god jul" eller "godt nytår" på. Det er jo i så fald også et brud på reglerne.

Syntes i så fald at reglerne skal laves om? Skal det være i orden at have pokal med 1 tal på, eller have et banner eller logo hvor der står god jul på? Lige nu man jo desværre sige at billedvalidatorene reelt har lavet en fejl såfremt de godkender nogle logo´er og banner med tekst på såfremt de afviser andre?
Og hvis i syntes det er orden at man betragter det som tradition at man må bruge særlig julegrafik syntes i så ikke også det burde stå i reglerne?

Jeg må indrømme at jeg følte mig lidt stødt over vedkommendes begrundelse da jeg kiggede på hans klub profil.

Jeg skrev efterfølgende til ham jeg måtte undre mig over hvorfor han så måtte skrive god jul på sit banner og logo, hvilket jo er meget fornuftigt spørgsmål når jeg læser reglerne igennem.
Jeg fik følgende begrundelse:
"God jul, glædelig jul osv. Er en fast tradition vi har haft på vman, og den bliver vi ved med at holde. Så derfor er det lovligt her i jule perioden."

Syntes i at det er et regelbrud enten fx at have en pokal med 1 tal på eller skrive god jul?
Hvis man må skrive god jul som jo høre kristendommen til, og ja uden at jeg egentligt ville det kan blive til et religions-spørgsmål. Må man så også godt skrive god Ramadanen hvis man er muslim? Hvis ikke bliver der jo gjort forskel på personer ud fra deres religion.
Syntes i at reglerne skulle laves om såvidt at det faktisk er "lovligt" at skrive små tekster på såfremt det bliver godkendt for at ikke at være stødende af crewet etc?
Har i på noget tidspunkt følt at reglerne for grafik til jeres profil har forhindret jer i at lave en god ide til jeres profil som ikke ville have virket stødende etc for andre mennesker?

Jeg vil meget gerne høre jeres mening om da jeg syntes det er et rigtig spændende emne. Jeg har tænkt rigtigt meget over emnet, og de konsekvenser eller rettere ufrivillige konsekvenser ordet tradition frem over regler kan have, Det virker til at der er nogle regler som der bliver lempet på i forbindelse med særlige tidspunkter hvilket i min optik ikke er i orden. Og jeg syntes det giver nogle problemer.

Magnus Gregers Petersen - manager for Græsted United



Slettet klub 15. december 2013, 19:31
Det skulle aldrig være accepteret i første omgang, så jeg synes det er helt rimeligt at det er fjernet.
Hvad angår julelogoer og julebannere, så har der været særregler i lang tid omkring "god jul", etc.
Jeg mener der var en debat om det for et eller to år siden, hvor det blev sagt fra noget Crew at det var tilladt i juleperioden. smiley

Slettet klub 15. december 2013, 19:37
Græsted United sagde:
Må man så også godt skrive god Ramadanen hvis man er muslim? Hvis ikke bliver der jo gjort forskel på personer ud fra deres religion.
Der er religionsfrihed i DK, ikke religionslighed, så jeg synes det er fair, at man ikke må skrive "God Ramadan", eller lignende smiley

Trex POWER (V-man bedste m-anager takker af) 15. december 2013, 19:37
Juventus Torino sagde:
Det skulle aldrig være accepteret i første omgang, så jeg synes det er helt rimeligt at det er fjernet.
Hvad angår julelogoer og julebannere, så har der været særregler i lang tid omkring "god jul", etc.
Jeg mener der var en debat om det for et eller to år siden, hvor det blev sagt fra noget Crew at det var tilladt i juleperioden. smiley
Men i så fald vælger vi at tillade noget for nogen i vis periode mens vi samtidig fravælger andre deres ret så.

Et hurtigt eksempel er jo ramadan. En begivenhed der bliver fejret af utroligt mange på hele jorden. Også af nogle som spiller vman, og jeg kan ikke lade været med at tænke at vman kva sin tilgang til emnet også på sin vis vælger at gøre det til en religionsspørgsmål efter som vi tillader budskaber i kristensdommen højtid, men ikke vil godtager lykønskninger i andre religioners højtider smiley

Slettet klub 15. december 2013, 19:40
Forøvrigt burde dit banner heller ikke være der, da der står "båt" smiley

Trex POWER (V-man bedste m-anager takker af) 15. december 2013, 19:40
Juventus Torino sagde:
Forøvrigt burde dit banner heller ikke være der, da der står "båt" smiley
Det er derfor jeg lægger op til denne debat omkring hvad folk syntes for fremtiden smiley
Nå men vil meget gerne høre andres meninger?

Slettet klub 15. december 2013, 19:41
Juventus Torino sagde:
Græsted United sagde:
Må man så også godt skrive god Ramadanen hvis man er muslim? Hvis ikke bliver der jo gjort forskel på personer ud fra deres religion.
Der er religionsfrihed i DK, ikke religionslighed, så jeg synes det er fair, at man ikke må skrive "God Ramadan", eller lignende smiley
Som svar til dit første svar smiley

Legendary (Overvejer comback) 15. december 2013, 19:44
Juventus Torino sagde:
Det skulle aldrig være accepteret i første omgang, så jeg synes det er helt rimeligt at det er fjernet.
Hvad angår julelogoer og julebannere, så har der været særregler i lang tid omkring "god jul", etc.
Jeg mener der var en debat om det for et eller to år siden, hvor det blev sagt fra noget Crew at det var tilladt i juleperioden. smiley
Personligt kan jeg intet problem se i dit logo ikke skulle være acceptabelt, specielt hvis du har haft det i så lang tid. Som moderator i L/B ser jeg til dagligt mange forskellige former for logo/banner, som ikke passer til kravene (fx. random tekst, ulæselig skrift osv.)
Jeg er enig i, at reglerne måske burde opdateres. Men samtidig er der så mange tid der skal ændres.
Jeg syntes ihvertfald at det sjovt tidspunkt, at tage dit logo ned på, men jeg har intet med sagen at gøre. smiley

//Nørkjær - Privat. smiley

Slettet klub 15. december 2013, 19:46
Studstrup CF sagde:
Juventus Torino sagde:
Det skulle aldrig være accepteret i første omgang, så jeg synes det er helt rimeligt at det er fjernet.
Hvad angår julelogoer og julebannere, så har der været særregler i lang tid omkring "god jul", etc.
Jeg mener der var en debat om det for et eller to år siden, hvor det blev sagt fra noget Crew at det var tilladt i juleperioden. smiley
Personligt kan jeg intet problem se i dit logo ikke skulle være acceptabelt, specielt hvis du har haft det i så lang tid. Som moderator i L/B ser jeg til dagligt mange forskellige former for logo/banner, som ikke passer til kravene (fx. random tekst, ulæselig skrift osv.)
Jeg er enig i, at reglerne måske burde opdateres. Men samtidig er der så mange tid der skal ændres.
Jeg syntes ihvertfald at det sjovt tidspunkt, at tage dit logo ned på, men jeg har intet med sagen at gøre. smiley

//Nørkjær - Privat. smiley
Reglerne har vidst ikke ændret sig i mange år. Derfor burde logoet aldrig være blevet accepteret.
Jeg synes det er rimelig at billedvalidatoren, gerne må fjerne logoer og bannere som ikke opfylder kravene, løbende når det enten bliver meldt, eller billedvalidatoren selv støder på disse klubber smiley

The Danish Vikings (H Hansen) 15. december 2013, 19:55
Jeg er fuldkommen enig i din betragtning, der er et hav af klubber som ikke overholder de nuværende regler, jeg har førhen selv haft diverse kampe med crewet på denne front.

Jeg er af den holdning at såfremt dit logo har været godkendt og oplagt, så er det dermed et godkendt logo/banner. Ønsker man derimod at ændre logo/banner til et nyt logo/banner, tja så er det de nuværende regler som er gældende.

Læser du reglerne grundigt og går i detaljer med klubber banner/logoer kan du fjerne alle de banner hvori der indgår billedmateriale af spillere da der ofte er påtrykt reklamer på deres trøjer mv. Vi taler om ca. hver femte klub i top 500.

Julelogo ja gerne for mig, men reglerne skal stadig overholdes, så god jul, etableret siden 20xx eller anden skrift er ikke i henhold til reglerne, så ønsker kluben juletræer, lys, eller jule kugler på deres logo eller banner ok, men skrift - NEJ = nyt logo/banner = regler skal overholdes.

Alternativt - ændre nu de regler.

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne få dit logo igen gennem de sidste 2 år, da det som sagt har været godkendt.
Besvar