kampsimulatoren - hvordan taber jeg denne kamp?

Skrevet i Generelt

PAN united (PANIL) 7. juni 2020, 08:25
Tjaaaa - Jeg er jo nok i bund og grund enig med dig i, at 77 point er et pænt pointtal. Jeg er nok blot skuffet over min hjemmebane, der fortsat volder mig problemer. Havde jeg smidt pointene i de omvendte opgør, havde jeg nok været okay med det! Ville ønske min hjemmebane fungerede perfekt, ligesom din (hvertfald i denne uge i ligaen) smiley
- Og lodtrækningen mod La Nacuary er selvfølgelig svær og havde heller ikke været skuffet, hvis det var på UDEBANE!

Dog skal kampsimulatoren virkelig snart have sig en tur!

Atlanta Hawks (Christoffer) 7. juni 2020, 09:05
PAN united sagde:
Tjaaaa - Jeg er jo nok i bund og grund enig med dig i, at 77 point er et pænt pointtal. Jeg er nok blot skuffet over min hjemmebane, der fortsat volder mig problemer. Havde jeg smidt pointene i de omvendte opgør, havde jeg nok været okay med det! Ville ønske min hjemmebane fungerede perfekt, ligesom din (hvertfald i denne uge i ligaen) smiley
- Og lodtrækningen mod La Nacuary er selvfølgelig svær og havde heller ikke været skuffet, hvis det var på UDEBANE!

Dog skal kampsimulatoren virkelig snart have sig en tur!
Haha har da spillet en hjemmekamp uafgjort og tabt en i 4 runde xD Ej. Jeg kan også godt følge dig, det er så bittert når resultaterne ikke går ens vej! Forresten, helt perfekt jeg er på din hjemmebane i finalen hvis den fungerer så skidt smiley

Enig - der skal ske noget, men er jeg heller ikke i tvivl om at der gør når ungdomsholdet er helt på plads!

PAN united (PANIL) 7. juni 2020, 09:10
Ja - efter debatten startede i går har jeg jo slået Hedeminator og Chelsea Superstars, hvilket undrede mig, da jeg kun har fået et point mod dem på hjemmebane smiley

Hahaha, med både din og min hjemmebane in mente i denne uge, så havde du vel været favorit ligemeget hvilket stadion, kampen blev spillet på! smiley God kamp senere!

The New Champion (Daniel) 7. juni 2020, 10:17
Har lige læst hele tråden og er meget enig i det Atlanta skriver...

Forstår dog godt at det er frustrerende når overraskelserne kommer imod en, men det er også dem som jeg mener gør spillet sjovt smiley hvis dette var et spil som kunne analyseres ned til nederste detalje i alle kampe ville det blive kedeligt. Der skal gerne komme nogen resultater som ikke kan forklares smiley

Angående karakter af spillerne så vil jeg råde folk til at kigge LANGT væk fra dem, som Atlanta også skrive så er det næsten rent lodtrækning smiley

Til de store spillere som overvejer at stoppe, håber jeg at de ændre mening, da det er sjovere at have de store med i spillet, fremfor at de har tømt deres klub smiley go søndag til jer alle smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 7. juni 2020, 10:46
The New Champion sagde:
Har lige læst hele tråden og er meget enig i det Atlanta skriver...

Forstår dog godt at det er frustrerende når overraskelserne kommer imod en, men det er også dem som jeg mener gør spillet sjovt smiley hvis dette var et spil som kunne analyseres ned til nederste detalje i alle kampe ville det blive kedeligt. Der skal gerne komme nogen resultater som ikke kan forklares smiley

Angående karakter af spillerne så vil jeg råde folk til at kigge LANGT væk fra dem, som Atlanta også skrive så er det næsten rent lodtrækning smiley

Til de store spillere som overvejer at stoppe, håber jeg at de ændre mening, da det er sjovere at have de store med i spillet, fremfor at de har tømt deres klub smiley go søndag til jer alle smiley
Enig.. Hvis alt kunne beregnes ned til mindste detalje.. Og bedste hold vandt hver gang !
Så var der ikke meget sjov ved det.. Så handlede det jo bare om flest credits, på alle parametre.. smiley
Men selvfølgelig er TO´s kamp et helt specielt resultat og selvfølgelig super ærgeligt.. !
Det kunne egentlig være sjovt at få kampen genspillet 1000 gange i simulatoren.. ?
Og også få den skildt ad i forhold til indstillinger i forhold til : mentalitet/spillestil/tempo/tacklinger og ikke mindst roller..
Om noget der, kan gøre en forskel, eller om det "bare" er den ene ud af ca 333 kampe,
der falder ud til udeholdets fordel smiley
Mvh Per

La Nacuary (Rasmus) Crew 7. juni 2020, 11:51
PAN united sagde:
- Og lodtrækningen mod La Nacuary er selvfølgelig svær og havde heller ikke været skuffet, hvis det var på UDEBANE!
smiley

FC Internazionale (Hej) 7. juni 2020, 13:34
Scrooge FC sagde:
Synes folk tuder rimeligt meget herinde :-) Især dig FC Inter.

Jeg har personligt aldrig haft problemer. Joh, jeg har da tabt mærkelige kampe, men har nogen af jer nogensinde set en normal IRL fodboldkamp? Taber storhold også kampe? Ja sku da.

Kom ind i kampen
Jeg ved ikke hvor du ser tuderi i mit indlæg smiley Jeg har fremlagt mit syn på spillet og har valgt at tage konsekvensen af det. Har aldrig sagt at jeg burde have vundet det ene eller det andet kamp.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 7. juni 2020, 16:03
FC Internazionale sagde:
Scrooge FC sagde:
Synes folk tuder rimeligt meget herinde :-) Især dig FC Inter.

Jeg har personligt aldrig haft problemer. Joh, jeg har da tabt mærkelige kampe, men har nogen af jer nogensinde set en normal IRL fodboldkamp? Taber storhold også kampe? Ja sku da.

Kom ind i kampen
Jeg ved ikke hvor du ser tuderi i mit indlæg smiley Jeg har fremlagt mit syn på spillet og har valgt at tage konsekvensen af det. Har aldrig sagt at jeg burde have vundet det ene eller det andet kamp.
Jeg forstår heller ikke at han antyder du tuder i denne tråd.. Det gør du ikke !
Men jeg forstår så heller ikke din udmelding om at have givet op overfor kamp-
motoren og at det er ren lotto.. !
Jeg taber selv nogle kampe jeg tænker jeg burde vinde.. Men det er faktisk på
et niveau på måske 4 ud af 100 kampe hvor jeg virkelig tænker.. Hvad skete der lige det ?
Jeg ved ikke om jeg bare er snydeheldig.. Men jeg ser faktisk kampmotoren som ret
godt fungerende.. Men ønsker selvfølgelig at den rettes til så man får endnu større
taktiske muligheder.. Og muligheder som alle kan se og vil bruge..
Problemet med den som den er lige nu, er nok mest at folk ikke forstår den, ikke bruger den, eller bruger den forkert...
Mvh Per

Loyals (VMEnhancer) 7. juni 2020, 16:36
Nu karakter blev drøftet, så får I lige løsningen på hvordan de bliver spyttet ud:
Karakterberegning sagde:

RATE_SCORE = 10
RATE_ASSIST = 10
RATE_FINISHING = 5
RATE_CARD_RED = -20
RATE_CARD_YELLOW = -10
RATE_TACKLING = 10
RATE_UNSUCCESSFUL_TACKLING = -5
RATE_TACKLED = -5
RATE_DRIBLING = 10
RATE_PASS = 5
RATE_GOAL_SAVE = 15
RATE_GOAL_UNSUCCESSFUL_SAVE = -5
RATE_INTERCEPTION = 5
RATE_PASS_FAULT = -5
RATE_OFFSIDE = -5

→ Splittet med 10 = Rating
Det er altså langt fra et godt mål. Særligt keepere er tosset, idet det giver +15 at rede, men -5 at lukke et bold ind (Burde vel næsten at være omvendt?)

The Danish Vikings (H Hansen) 7. juni 2020, 16:46
Loyals sagde:
Nu karakter blev drøftet, så får I lige løsningen på hvordan de bliver spyttet ud:
Karakterberegning sagde:

RATE_SCORE = 10
RATE_ASSIST = 10
RATE_FINISHING = 5
RATE_CARD_RED = -20
RATE_CARD_YELLOW = -10
RATE_TACKLING = 10
RATE_UNSUCCESSFUL_TACKLING = -5
RATE_TACKLED = -5
RATE_DRIBLING = 10
RATE_PASS = 5
RATE_GOAL_SAVE = 15
RATE_GOAL_UNSUCCESSFUL_SAVE = -5
RATE_INTERCEPTION = 5
RATE_PASS_FAULT = -5
RATE_OFFSIDE = -5

→ Splittet med 10 = Rating
Det er altså langt fra et godt mål. Særligt keepere er tosset, idet det giver +15 at rede, men -5 at lukke et bold ind (Burde vel næsten at være omvendt?)
Hvor har du ovennævnte fra?
Besvar