-

Skrevet i Generelt

FC Barcelona (Mikkel) 18. august 2021, 01:07
Nordisk Sportsforening sagde:
Ligeledes er det heller ikke essensen hvorvidt folk er blevet administratorer for spillet eller serveren først. Pointen er, at nogen (tilsyneladende) er begge dele og dermed er serveren i praksis en officiel VMan server.
Hold da op noget vrøvl. Hvis du er direktør i Danske Bank og du samtidigt er frivillig bestyrelsesformand i din lokale fodboldklub, så er der selfølgelig stadig ingen forbindelse mellem de to. Fodboldklubben bliver ikke en del af Danske Bank koncernen. Heller ikke, hvis alle 11 mand nu arbejdede i banken. Hverken de facto eller de jure.

Grunden til, at den discord har nogle crew medlemmer i en "ophøjet" position er alene fordi, at de har skrevet noget af den kode, så bruges til kanalerne og til at give folk adgang og de har kun "moderator," så de kan give botsne tilladelser. Serveren er fuldstændigt uafhængig af VMan og der er ingen fra VMan der kan dikterer, hvad der foregår på discorden og ingen fra Discorden der kan dikterer, hvad der foregår på VMan.

Det er fint, at folk har sine holdningerne omkring det her, og der er ingen som sanktionerer, hverken mobning eller noget anset. Men det er godt nok synd, at det skal gå ud over en aktiv discord, at der er nogen, som har skrevet noget et par gange, som folk føler sig krænket over (på andres vegne).

Bones of Thor (Thorbone) 18. august 2021, 01:30
Det var jo kun for sjovt.
Det var ikke her det skete.
Det har ikke noget med mig at gøre.
Det er ikke noget vi kan gøre noget ved.
Var det nu så slemt.
Det var også lidt hans egen skyld.
Det skal andre ikke blande sig i.

Klassisk!

FC Barcelona (Mikkel) 18. august 2021, 08:15
Bones of Thor sagde:
Det var jo kun for sjovt.
Det var ikke her det skete.
Det har ikke noget med mig at gøre.
Det er ikke noget vi kan gøre noget ved.
Var det nu så slemt.
Det var også lidt hans egen skyld.
Det skal andre ikke blande sig i.

Klassisk!
Hvem skriver det, og hvor henne? Tænker, at vi skal prøve at holde en sober diskussion.

Appels FC (Farvel) 18. august 2021, 08:23
Nordisk Sportsforening sagde:
Hvilken overraskelse det er, at der er total radiotavshed fra både involverede klubber og "crew"-medlemmer.

Skal denne tavshed tolkes som at man fra VMans side ikke anerkender problemet i at man officielt administrerer en server, der har været brugt til at bagvaske navngivne klubber; samtaler som officielle "crew"-medlemmer endda har deltaget aktivt i? smiley

Hvis jeg skriver til [email protected] så skulle det vel ikke tilfældigvis være FC Razor jeg får fat i?
Hvad vil du ha' at folk skal sige ?.

Det er ingen hemmelighed at jeg har været en af de værste i den her sag. Men istedet for at plapre løs på forum ligesom alle jer der intet har med sagen at gøre. Så har jeg skrevet privat til Per og undskyldt for min opførsel. Samt garanteret ham for at der bestemt ikke er nogen af de involverede der hader ham eller syntes noget negativt om ham.

Men det er sjovt at hovedpersonen selv ønsker hans egen tråd lukket og sagen afsluttet. Men alle jer retfærdighedsriddere bliver ved med at puste til ilden...

Sneggo FC (Sneggo) 18. august 2021, 09:00
Personligt er jeg hamrende ligeglad, jeg er ikke på discorden og jeg er nok heller ikke en stor nok klub, eller aktiv nok til at der bliver talt om mig.

Men hvis jeg var spiludvikler ville jeg være meget bekymret over at spillets community er blevet så snævert, at sådan noget kan ske, og at man begynder at skræmme de få resterende folk væk fra spillet.

På en eller anden måde burde discord enten ikke være tilladt eller også skulle vman selv skabe den. For det kan jo ikke være i spillets interesse at den mest aktive del af spillet, spiller det "udenom" de andre. Nye spillere der ikke ved at mange af de aktiver sidder på en discord, vil jo blot kigge på forum og tænke - Okay, det her spil er dødt. (Og jeg vil gerne understrege at jeg ikke siger der er noget i vejen med at bruge discord og at man gør det i alle spil osv. men det her er et spil med meget få brugere tilbage).

Nordisk Idrætslaug (Poala) 18. august 2021, 09:41
FC Razor sagde:

Som sagt så er anser jeg ikke den discord som noget som helst officielt. Hvis den havde været det, så havde der været langt mere kontrol med det der bliver skrevet derinde. Samt at hvis den havde været officiel, så var den ikke blevet lavet uden godkendelse fra mig og udvikleren. Det er nogle frivillige fra crewet der har valgt at oprette den discord uden at det har noget med deres frivillige arbejde at gøre for siden. Det kunne lige så godt have været andre brugere der havde oprettet sådan en discord der kunne det samme.

Jeg er i gang med at snakke med udvikleren om sagen, og hvordan sådan noget skal håndteres. Så der er ikke taget en beslutning endnu.

Selvfølgelig er det mig du vil få fat i på den mail. Jeg er den eneste der håndterer mails der kommer til den.
Det er da dejligt at høre at I faktisk tager det seriøst - det var ikke min opfattelse efter dit seneste svar, tværtimod.

Det er spillets officielle administratorer som administrerer et forum med spillets navn, omhandlende spillet selv, hvilket de bruger spillets infrastruktur til. Det er i praksis et officielt forum.
FC Barcelona sagde:
Hold da op noget vrøvl. Hvis du er direktør i Danske Bank og du samtidigt er frivillig bestyrelsesformand i din lokale fodboldklub, så er der selfølgelig stadig ingen forbindelse mellem de to. Fodboldklubben bliver ikke en del af Danske Bank koncernen. Heller ikke, hvis alle 11 mand nu arbejdede i banken. Hverken de facto eller de jure.

Grunden til, at den discord har nogle crew medlemmer i en "ophøjet" position er alene fordi, at de har skrevet noget af den kode, så bruges til kanalerne og til at give folk adgang og de har kun "moderator," så de kan give botsne tilladelser. Serveren er fuldstændigt uafhængig af VMan og der er ingen fra VMan der kan dikterer, hvad der foregår på discorden og ingen fra Discorden der kan dikterer, hvad der foregår på VMan.

Det er fint, at folk har sine holdningerne omkring det her, og der er ingen som sanktionerer, hverken mobning eller noget anset. Men det er godt nok synd, at det skal gå ud over en aktiv discord, at der er nogen, som har skrevet noget et par gange, som folk føler sig krænket over (på andres vegne).
Hvis EB pludselig kører en historie om at Danske Banks direktør har taget del i at bagtale navngivne medarbejdere, i en medarbejderklub arrangeret af ansatte i banken, så bliver han nok fyret...

Jeg ved ikke hvem du mener er krænket, men det er da en underlig ting at sige. Jeg er som Appels FC så illustrativt beskriver det retfærdighedsridder smiley

Det er vel en principiel debat. Kan man på en VMan-server, helt/delvist administreret af officials fra spillet, skrive en masse pladder om navngivne brugere, uden at VMan bør foretage sig noget? Det mener jeg bestemt ikke, som argumenteret for på de foregående sider.
Derudover er spørgsmålet som jeg selv, og flere andre tror jeg, tænker over, om man gider betale til en forretning som lader den slags ske, og tilmed, som du fint viser, fraskriver sig ansvar?

Nordisk Idrætslaug (Poala) 18. august 2021, 09:48
Og den med ansvar er selvfølgelig ikke en helt fast størrelse. Derfor er det godt både at debattere, og at kigge indad smiley

FC Razor (Jeppe) 18. august 2021, 11:49
Sneggo FC sagde:
På en eller anden måde burde discord enten ikke være tilladt eller også skulle vman selv skabe den. For det kan jo ikke være i spillets interesse at den mest aktive del af spillet, spiller det "udenom" de andre. Nye spillere der ikke ved at mange af de aktiver sidder på en discord, vil jo blot kigge på forum og tænke - Okay, det her spil er dødt. (Og jeg vil gerne understrege at jeg ikke siger der er noget i vejen med at bruge discord og at man gør det i alle spil osv. men det her er et spil med meget få brugere tilbage).
Eneste måde Vman vil kunne sørge for at der slet ikke eksisterede nogle discord servere omhandlende Vman var at Vman ejede/styrede firmaet bag Discord. Discord er vurderet til 7 milliarder dollars, så det er jo slet ikke realistisk. Man kunne selvfølgelig overveje at lukke den nuværende server ned, men det ændrer jo ikke på at andre bare kunne oprette en server.

FC Barcelona (Mikkel) 18. august 2021, 11:59
Nordisk Sportsforening sagde:
Hvis EB pludselig kører en historie om at Danske Banks direktør har taget del i at bagtale navngivne medarbejdere, i en medarbejderklub arrangeret af ansatte i banken, så bliver han nok fyret...
Selvfølgelig gør han ikke det.
Nordisk Sportsforening sagde:
Kan man på en VMan-server . . . .
Det er ikke en VMan server. Det er en discord server. Forstil dig, hvis samtalen gik på skype i stedet, hvor der ingen mods er. Skulle VMan så dikterer, ,hvad folk skriver der? Hvordan skulle de kunne begrænse hvad folk måtte eller ikke måtte sige? Jeg kan slet ikke følge dig i din logik, sorry.
Nordisk Sportsforening sagde:
Derudover er spørgsmålet som jeg selv, og flere andre tror jeg, tænker over, om man gider betale til en forretning som lader den slags ske, og tilmed, som du fint viser, fraskriver sig ansvar?
Jeg fraskriver mig ikke noget ansvar, der er ikke noget ansvar i første omgang. Man kan kun have ansvar, hvis man har fået delegeret et ansvar enten aktivt eller quasi. Du har ikke ansvar for mig, og jeg har ikke ansvar for dig. Hvis du laver en discord, kalder den VMan-Chat-V2 og spamme en masse ubehagelig ting, skal jeg så også stå på mål for det?

Og uanset, så er jeg ikke "VMan," og jeg kan slet ikke udtale mig på Sunny eller nogen andens vegne. Jeg er bare mig, og mine holdninger er personlige.
Sneggo FC sagde:
På en eller anden måde burde discord enten ikke være tilladt eller også skulle vman selv skabe den.
Alle kan lave en discord med et hvilket som helst tema. Det kan man ikke styre. Den eneste forbindelse, som der er mellem discorden og VMan spillet er, at botten bruger dit klub ID til at bekræfte, hvem du er. Det gøres, så folk ikke bare kan spamme og hoppe ind og ud. Hvis det fjernes, så er der bogstavligtalt ingen forskel mellem den discord og f.eks. en facebook gruppe.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 18. august 2021, 11:59
Sneggo FC sagde:
På en eller anden måde burde discord enten ikke være tilladt eller også skulle vman selv skabe den. For det kan jo ikke være i spillets interesse at den mest aktive del af spillet, spiller det "udenom" de andre. Nye spillere der ikke ved at mange af de aktiver sidder på en discord, vil jo blot kigge på forum og tænke - Okay, det her spil er dødt. (Og jeg vil gerne understrege at jeg ikke siger der er noget i vejen med at bruge discord og at man gør det i alle spil osv. men det her er et spil med meget få brugere tilbage).
Vman har engang haft en chat, men den blev lukket, da den blev brugt af meget få brugere. Ligeledes var det ikke muligt at have crew siddende ofte nok til at holde styr på chatten. Så det kommer næppe igen.

Aktiviteten på forum er ikke blevet mindre, efter discord blev oprettet. Brugerne på discord er også stadigvæk aktive på forum.

Nye brugere der får hjælp uanset om de bruger forum eller discord. En samtale flyder bare anderledes i en chat end et forum.

Mange af samtalerne på discord er ikke vman relateret, og meget af den del der er vman relateret, det vil være spam, hvis det overføres til forum. Det kunne fx være snak om egne sponsoraftaler, egne spillere eller hvordan man klarer det i sin liga.
Besvar