Skal du have coronavaccinen?

Skrevet i Off-topic

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 12. februar 2022, 14:16


Jeg er ikke vaccinemodstander. Jeg synes det skønt at vi kan åbne vores samfund, fordi folk har taget vaccinen.
Det gør ikke grafen mindre korrekt. Hvorfor siger du det kan modificeres? Graften er fra SSI selv, der viser, at uagtet om man er fuldt vaccineret, eller uvaccineret, så er man lige meget modtagelig overfor Omikron.

Jeg tror det er du, eller andre, som læser graften, som i vil :-)

[/quote]

Jeg skriver ikke at du er vaccine modstander, og det betyder heller ikke
noget for mig
Men du skriver at "vaccinen ikke beskytter mod smitte :-) " som er svært at
tolke som andet end en smule nedladende men måske tolker jeg det forkert
Og du skriver nu at grafen viser at man er lige modtagelig overfor Omikron
hvad enten du er vaccineret eller ej.. Det er vel modificeret..
Du nævner ikke de forbehold som SSI henviser til
Bl.a. at test aktiviteten er lavere for uvaccinerede end for vaccinerede
og i min verden vil en lavere testaktivitet også være lig færre påvist smittede..
Men lad det for min skyld ligge, det vigtigste for mig, efter omikron er kommet
til, at vaccinen stadig beskytter væsentligt mod alvorlig sygdom og det er også
væsentligt for mig at vaccinerne har hjulpet os hertil hvor det er omikron og ikke
andre varianter, som vi skal forholde os mest til

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 13. februar 2022, 02:59
Solsbury Hill sagde:
Tyrkiet sagde:
Solsbury Hill sagde:
Icedancer sagde:
Har ik taget tredje stik, og nu har jeg fået corona. Havde jeg også fået corona med trejde stik mon?
Vaccinen beskytter ikke mod smitte :-)

Hej Solsbury Hill,

Er du læge eller har du anden medicinsk baggrund?

Synes ikke rigtigt at din påstand er med nok belæg.
Jep, jeg er overlæge på Johns Hopkins Hospital, og PhD i at læse statistiker.
Hvis du havde åbnet blot en enkelt bog om statistik, ville du vide at du ikke kan lave den slutning på baggrund af det datasæt.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 13. februar 2022, 07:04
[quote=Pers LØVER]
,

Solsbury Hill (Jigsaw) 13. februar 2022, 10:32
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Tyrkiet sagde:
Solsbury Hill sagde:
Icedancer sagde:
Har ik taget tredje stik, og nu har jeg fået corona. Havde jeg også fået corona med trejde stik mon?
Vaccinen beskytter ikke mod smitte :-)
Hej Solsbury Hill,

Er du læge eller har du anden medicinsk baggrund?

Synes ikke rigtigt at din påstand er med nok belæg.
Jep, jeg er overlæge på Johns Hopkins Hospital, og PhD i at læse statistiker.
Hvis du havde åbnet blot en enkelt bog om statistik, ville du vide at du ikke kan lave den slutning på baggrund af det datasæt.
Det er jeg så glad for at du siger, fordi medierne og sundhedstyrelsen de bruger selv samme statistiker, til at fortælle os at færre bliver indlagt med alvorlig sygdom pga vaccienerne. Så jeg håber ikke de læser samme bøger som jeg gør ;-)

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 13. februar 2022, 17:58
Solsbury Hill sagde:
Det er jeg så glad for at du siger, fordi medierne og sundhedstyrelsen de bruger selv samme statistiker, til at fortælle os at færre bliver indlagt med alvorlig sygdom pga vaccienerne. Så jeg håber ikke de læser samme bøger som jeg gør ;-)
smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley

Stop you're killing me....

Jeg er ked af at ødelægge din barnsdom illusion. SSI bruger ikke samme "statistiker", hvad du ser er et par grafer. Hvad SSI og forskere bruger er et gigantisk datasæt og en talknuser på størrelse med en mindre lejlighed til at regne på det. Det er ikke de ekstremt nedkogte og ekstremt forsimplet grafer på hjemmesiden. Grafer de nu så inderligt må har fortrudt at lægge op; før i tiden, de go'e gamle dage, dengang man skulle gøre en indsats for at indhente data fra dem (og fik et SAS ark smidt i hovedet hvis man bad) var vi ikke overrendte af "eksperter" med 1 times uddannelse fra University of Wikipedia.

Bare rolig. I læser ikke de samme bøger. De læser Freedman's bibler ikke Anders And.
Solsbury Hill sagde:
Vaccinen beskytter ikke mod smitte :-)
Dette var din påstand. Lad mig endeligt høre hvilke tests du har brugt på datasættet for at komme til din konklusion. Jeg venter med spænding. Bare rolig jeg har SAS og R, så du kan blot sende mig din model. :-)

Solsbury Hill (Jigsaw) 13. februar 2022, 18:32
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Det er jeg så glad for at du siger, fordi medierne og sundhedstyrelsen de bruger selv samme statistiker, til at fortælle os at færre bliver indlagt med alvorlig sygdom pga vaccienerne. Så jeg håber ikke de læser samme bøger som jeg gør ;-)
smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley

Stop you're killing me....

Jeg er ked af at ødelægge din barnsdom illusion. SSI bruger ikke samme "statistiker", hvad du ser er et par grafer. Hvad SSI og forskere bruger er et gigantisk datasæt og en talknuser på størrelse med en mindre lejlighed til at regne på det. Det er ikke de ekstremt nedkogte og ekstremt forsimplet grafer på hjemmesiden. Grafer de nu så inderligt må har fortrudt at lægge op; før i tiden, de go'e gamle dage, dengang man skulle gøre en indsats for at indhente data fra dem (og fik et SAS ark smidt i hovedet hvis man bad) var vi ikke overrendte af "eksperter" med 1 times uddannelse fra University of Wikipedia.

Bare rolig. I læser ikke de samme bøger. De læser Freedman's bibler ikke Anders And.
Solsbury Hill sagde:
Vaccinen beskytter ikke mod smitte :-)
Dette var din påstand. Lad mig endeligt høre hvilke tests du har brugt på datasættet for at komme til din konklusion. Jeg venter med spænding. Bare rolig jeg har SAS og R, så du kan blot sende mig din model. :-)
Selvfølgelig beskytter de, altså, ligeså meget som ens eget imunforsvar.

https://www.radio4.dk/nyheder/nyt-studie-omikron-smitter-trods-vaccine/

"Tre måneder efter man har fået de første to vaccinestik er risikoen for at blive smittet med Omikron lige så stor, som hvis man ikke var vaccineret.

Det viser et nyt studie fra Statens Serum Institut, der har undersøgt vaccinernes effektivitet overfor Delta-varianten og Omikron-varianten."

Her er en printe-venlig version af studiet, hvis du har brug for det: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 13. februar 2022, 20:18
Solsbury Hill sagde:
Selvfølgelig beskytter de, altså, ligeså meget som ens eget imunforsvar.

https://www.radio4.dk/nyheder/nyt-studie-omikron-smitter-trods-vaccine/

"Tre måneder efter man har fået de første to vaccinestik er risikoen for at blive smittet med Omikron lige så stor, som hvis man ikke var vaccineret.

Det viser et nyt studie fra Statens Serum Institut, der har undersøgt vaccinernes effektivitet overfor Delta-varianten og Omikron-varianten."

Her er en printe-venlig version af studiet, hvis du har brug for det: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2
1. Studiet støtter ingen af dine påstande.
2. Læs studiet du linker til, du har enten ikke gjort det eller ikke forstået det. Lad være med at bruge artikler som argument indtil du forstår dem.
3. Lad være med at skrive "vaccinen beskytter ikke" når du trækker i land ligeså snart du bliver udfordret på din tåbelige påstand.
4. Statistik i forskningsøjemed er underlagt meget strenge krav til hvordan man bruger det. Lad være med at tale i absolutter.
5. Kan du på stående fod forklare mig præcist hvad helt basale fundamenter som Store Tals Lov eller Cauchy's Middelværdisætning siger?
6. Lad være med at bruge statistik som argumenter hvis du ikke engang kan svare på 5.
7. Jeg savner stadig din forklaring på hvordan du med SSIs grafer kom til konklusionen at vacciner ikke virker. "Kig på dem!" er ikke et argument, der ligger alt alt alt for mange variable du ikke har testet til at kunne reducere modellen.

Misbrug af statistik er hvad der giver forskere et slap i face med videnskabelig uredelighed. Så brug det ordentligt eller du risikere at løbe ind i en person der er uddannet i feltet der kalder dig ud på dit BS.

Bare drop dit næste "det var ikke det jeg mente" indlæg. Jeg blev træt af nedlukningen men jeg er blevet endnu mere træt af folk der misforstår og misbruger området der er min fagekspertise - statistik. En time eller to på Wikipedia gør dig ikke til ekspert. :-) ;-)

Solsbury Hill (Jigsaw) 13. februar 2022, 20:36
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Selvfølgelig beskytter de, altså, ligeså meget som ens eget imunforsvar.

https://www.radio4.dk/nyheder/nyt-studie-omikron-smitter-trods-vaccine/

"Tre måneder efter man har fået de første to vaccinestik er risikoen for at blive smittet med Omikron lige så stor, som hvis man ikke var vaccineret.

Det viser et nyt studie fra Statens Serum Institut, der har undersøgt vaccinernes effektivitet overfor Delta-varianten og Omikron-varianten."

Her er en printe-venlig version af studiet, hvis du har brug for det: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2
1. Studiet støtter ingen af dine påstande.
Det okay at påstå at jeg lyver, men ikke en repræsentat fra SSI, som siger det direkte :-)
Man behøver ikke at være ekspert i videnskabelige data, for at kunne læse. Det lærte man helt tilbage i børnehaveklassen :-)

"Til gengæld er risikoen for at blive smittet med Omikron tilsyneladende mindst lige så stor efter de tre måneder, som hvis man ikke var vaccineret." - Altså, ingen beskyttelse.

Jeg behøver ikke at sige mere herfra :-) God aften.

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 13. februar 2022, 21:22
Solsbury Hill sagde:
Det okay at påstå at jeg lyver, men ikke en repræsentat fra SSI, som siger det direkte :-)
Man behøver ikke at være ekspert i videnskabelige data, for at kunne læse. Det lærte man helt tilbage i børnehaveklassen :-)
Jeg påstår ikke at du lyver. Jeg påpeger at du ikke ved hvad du snakker om. De fleste lærte også hvad en bil var som barn, det betyder ikke at enhver kan finde ud af at reparere motoren. Men som selvudnævnt ekspert så må du jo kunne forklare mig hvad begreber som eksempelvis Bayersk odds-ratio er. :-)

Du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål om hvordan du kom til den slutning at vaccinen ikke virker - du må jo have nogle gode solide faglige argumenter samt skelsættende analyse af data for at kunne tale i absolutter. ;-)
Solsbury Hill sagde:
"Til gengæld er risikoen for at blive smittet med Omikron tilsyneladende mindst lige så stor efter de tre måneder, som hvis man ikke var vaccineret." - Altså, ingen beskyttelse.

Jeg behøver ikke at sige mere herfra :-) God aften.
Det er ikke lig med ingen beskyttelse. :-)

Du har ikke fattet hvad det er Tyra siger eller hvad studiet giver anledning til. Læs det og forstå det, gør idet mindste en indsats i stedet for at stikke hovedet i jorden og blindt tro på hvad journalister i jagten på overskrifter siger og cherrypicker fra interviews. smiley

Jem&fix har lige pt. skovle på tilbud du kan bruge til at grave hullet dybere med, du er ved at slide den op du har. :-)

Her er et lille snippet fra studiets diskussion,
In light of the exponential rise in Omicron cases, these findings highlight the need for massive rollout of vaccinations and booster vaccinations.

Ja det må jo helt sikkert betyde at de ikke tror vaccinen virker. De er bare helt tosset med at spilde tid og ressourcer på at stikke folk. Lige for en god ordens skyld givet din umiddelbare forståelse af det skrevne ord, så kan ironi være anvendt her. :-)

Smut du bare tilbage til hulen på Twitter og Facebook hvor I kan give hinanden ret i ekkokammeret. :-) God aften.

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 13. februar 2022, 23:48
Puha, du er blevet godt og grundigt sat på plads smiley

Endnu en gang vil jeg minde dig om at der ligger et større ansvar, nu hvor du er crew, så at slynge ting ud på den måde er ikke hensigtsmæssigt selvom det ser godt ud med en graf.

Min personlige holdning har altid været, at jeg ikke er tilhænger af vaccination af sunde mennesker, men man får jo en vaccine når man er sund og rask for at ruste sig i mod en sygdom. Jeg valgte at få den, da jeg oplevede et meget nært familiemedlem ryge i respirator, som han jo muligvis ville have undgået med en vaccine.

Måden du kommunikerer på lugter af antivac, og kan give anledning til at en læser fravælger vaccination og dermed også forringer sin immunitet over for et eventuelt sygdomsforløb. Lige i forhold til det, bør man være lidt mere velovervejet.
Besvar