Hvad er forskellen

Skrevet i Generelt

Antalyaspor (Antalyaspor - Søger logo og banner) 22. september 2023, 11:07
Jeg ser ofte at folk skriver foran potentialet fx. nedenstående:

'Top lovende'
'Top fornuftig'

Er det noget man kan få frem på en rapport eller hvad betyder det der top? smiley

Lebbaeu FC (Mads) 22. september 2023, 11:24
Der er forskellige grader af "lovende" f.eks.

Potentialet er så vidt jeg ved et skjult tal spilleren har. Jeg kan ikke huske de præcise tal intervaller så alle nedenstående tal er udelukkende for eksemplets skyld:

Hvis intervallet er 1 - 30

Så er enorm f.eks. 25 - 30
Formidabelt 20 - 25
Lovende 15 - 20

osv. osv.

Der kan være forskel på at have en lovende spiller med 15 potentiale og på at have en på 19.

FirkløverFC (Frederik) 22. september 2023, 11:40
Dallas Stars HC sagde:
Jeg ser ofte at folk skriver foran potentialet fx. nedenstående:

'Top lovende'
'Top fornuftig'

Er det noget man kan få frem på en rapport eller hvad betyder det der top? smiley
Det kan du ikke vide før spilleren er ældre.
Så kig endelig bort fra det, hvis du handler 15 årige. smiley

Antalyaspor (Antalyaspor - Søger logo og banner) 22. september 2023, 12:52
FirkløverFC sagde:
Dallas Stars HC sagde:
Jeg ser ofte at folk skriver foran potentialet fx. nedenstående:

'Top lovende'
'Top fornuftig'

Er det noget man kan få frem på en rapport eller hvad betyder det der top? smiley
Det kan du ikke vide før spilleren er ældre.
Så kig endelig bort fra det, hvis du handler 15 årige. smiley
Okay super, jamen jeg synes bare ikke det giver mening. Er en 15 årig ikke enten eller? Altså enten fornuftig eller lovende. Som fx.?
Handler det om at man skriver top fornuftig hvis nu en fornuftig træner som lovende?

Forza Anarchy (Don Corleone) 22. september 2023, 13:10
Dallas Stars HC sagde:
FirkløverFC sagde:
Dallas Stars HC sagde:
Jeg ser ofte at folk skriver foran potentialet fx. nedenstående:

'Top lovende'
'Top fornuftig'

Er det noget man kan få frem på en rapport eller hvad betyder det der top? smiley
Det kan du ikke vide før spilleren er ældre.
Så kig endelig bort fra det, hvis du handler 15 årige. smiley
Okay super, jamen jeg synes bare ikke det giver mening. Er en 15 årig ikke enten eller? Altså enten fornuftig eller lovende. Som fx.?
Handler det om at man skriver top fornuftig hvis nu en fornuftig træner som lovende?
Taget fra manualen:

Talentspejderens vurdering af potentiale er baseret på spillerens skjulte potentialetal og deres træning. Talentspejderens vurdering er derfor ikke 100% præcis, da spillerens træning har en indflydelse på hvor godt spejderen vurdere potentialet på.

Så en 15 årig kan godt træne over eller under niveau i nogle træninger og derfor kan der være udsving i talentspejderens vurdering. Jo ældre spilleren bliver jo flere træninger vil der kunne tages udgangspunkt i og derfor give en mere retvisende vurdering.

Klopps Kids (NN) 22. september 2023, 13:12
For mig er en toplovende spiller f.eks. en spiller, som man udelukkende får lovende rapporter på og måske også enkelte formidable rapporter. Ligeledes får man udelukkende formidable rapporter på et topformidabelt talent og måske enkelte enorme rapporter.

Forza Anarchy (Don Corleone) 22. september 2023, 13:13
Dallas Stars HC sagde:
FirkløverFC sagde:
Dallas Stars HC sagde:
Jeg ser ofte at folk skriver foran potentialet fx. nedenstående:

'Top lovende'
'Top fornuftig'

Er det noget man kan få frem på en rapport eller hvad betyder det der top? smiley
Det kan du ikke vide før spilleren er ældre.
Så kig endelig bort fra det, hvis du handler 15 årige. smiley
Okay super, jamen jeg synes bare ikke det giver mening. Er en 15 årig ikke enten eller? Altså enten fornuftig eller lovende. Som fx.?
Handler det om at man skriver top fornuftig hvis nu en fornuftig træner som lovende?
Som skrevet tidligere så vurderes potentialet udfra spillerens potentialetal

lad os sige følgende intervaller (jeg kender ikke den rigtige skærring)

17-22 ok
23-27 fornuftig
28-32 lovende
32-36 formidabelt

Lad os sige at en spiller har potentialetallet 27, så vil det være top fornuftig, mens 28 vil være bund lovende.

Håber det giver mening.

Telesto (Zavala) 22. september 2023, 13:14
Du kan i princippet ikke vide hvad en spillers medfødte potentiale er, før efter 40 træninger. De kan træne både over eller under niveau og talentspejderne giver så potentiale ud fra det.
Det er forklaret bedre her: https://www.virtualmanager.com/blog/1074-information-om-talentspejdere

Mr Popgun FC (Clear Eyes Full Hearts) 22. september 2023, 14:09
Jeg ser bund lovende som dem der træner omkring 160 - 165 % som unge, og som senere kommer til at snitte omkring 175 % når de bliver ældre. De top lovende træner omkring 180 % og kan komme op på 190 - 200 % når de bliver ældre. Når de har trænet 25 - 40 træninger, så vil talentspejderen for dem der er bunden af lovende give blandede rapporter med fornuftige og lovende ind i mellem. Dem der er toppen af lovende får udelukkende lovende på de rapporter. smiley

Så før de 25 træninger er det svært at kalde om hvorvidt de er det ene eller det andet. smiley

FirkløverFC (Frederik) 22. september 2023, 15:38
Forza Anarchy sagde:
Dallas Stars HC sagde:
FirkløverFC sagde:
Dallas Stars HC sagde:
Jeg ser ofte at folk skriver foran potentialet fx. nedenstående:

'Top lovende'
'Top fornuftig'

Er det noget man kan få frem på en rapport eller hvad betyder det der top? smiley
Det kan du ikke vide før spilleren er ældre.
Så kig endelig bort fra det, hvis du handler 15 årige. smiley
Okay super, jamen jeg synes bare ikke det giver mening. Er en 15 årig ikke enten eller? Altså enten fornuftig eller lovende. Som fx.?
Handler det om at man skriver top fornuftig hvis nu en fornuftig træner som lovende?
Som skrevet tidligere så vurderes potentialet udfra spillerens potentialetal

lad os sige følgende intervaller (jeg kender ikke den rigtige skærring)

17-22 ok
23-27 fornuftig
28-32 lovende
32-36 formidabelt

Lad os sige at en spiller har potentialetallet 27, så vil det være top fornuftig, mens 28 vil være bund lovende.

Håber det giver mening.
Men du har ingen metode hvorpå du kan få fastlagt, at en spiller har potentiale 27 eller 28.
Talentspejderen siger lovende / formidabel osv.

Derfor når folk skriver “top lovende” er det et gæt, og højst sandsynligt lidt biased for at vise sin egen spiller bedre frem.

Selv efter 40 træninger, hvor spejderen fortæller spillerens faktiske potentiale, kan du ikke vide det.
Hvis en spiller viser 5 formidable, og 5 lovende, så er han nok i den lave ende af formidabelt potentiale. Men du ved i teorien ikke hvor i den lave ende, for de næste 10 rapporter kan være 10 formidable, eller 10 lovende for den sags skyld.

Så kan man bruge en spillers træning til at “bestemme” potentialet, men det vil jeg argumentere for er endnu mere som vinden blæser.
Der er mange ting der kan spille ind på træninger, specialtræning (15% reglen), intensitet, energi, trænerens egenskaber osv. plus du har slet ikke en stor nok datastørelse. (Jamen man kan se 60 træninger?) ja, et eksempel fra min trup, Heliodoro Pinilla som er en af mine bedste spillere, har snittet alt fra 230 - 267 over 60 træninger, men ligger all time ved mig omkring 255 i snit.

Så hvad er han? Bund enorm når han snitter 230? Eller en af spillets bedste når han snitter 265?

Du kan i min optik ikke definere top eller bund fornuftig - lovende - formidabel.
Hvis en spiller viser 100/100 lovende rapporter, så vil et kvalificeret gæt være top lovende, men hvad hvis 101 er fornuftig? smiley

Hvad hvis en spiller snitter 165 over 30 træninger, men så 195 over de næste 30?
Så er han bund lovende den første måned? Og top lovende den næste?
Besvar