Er personalesøgning blevet værre igen?

Skrevet i Generelt

Seven Dials FC (Oliver) 28. marts 2024, 20:24
Forza Anarchy sagde:
Seven Dials FC sagde:
Forza Anarchy sagde:
Jeg synes systemet er fint og fair
Fair er netop hvad det ikke er sammenlignet med før. Nu er det nærmest tilfældigt om man kan få en god træner eller ej, hvilket per definition ikke er fair. Det tidligere system havde sine mangler og var ret så tedious, men det var fair - alle kunne få en god træner, hvis de gad bruge 20 minutter på at søge.
Har forsøgt hele denne sæson at få en træner, og det er stadig ikke lykkedes at finde en, som ikke ville forringe værdien af mine 15-årige.


Kæmpe ommer af The Dudes eller hvem som driver spillet nutildags.
Det er fair på den måde at alle managers har lige stor mulighed for at finde en god træner. Førhen kunne diverse natteravne sidde oppe om natten på bestemte tispunkter og ved hjælp af scripts hente de bedste trænere for næsen af andre, hvilket betød/betyder at nogle managers har over 20 trænere med 20xx20. Derudover kunne man give personale videre til sine venner ved hjælp af links til personalet - dette var på ingen måde retfærdigt og gav lige muligheder.

Nu er alle ligestillet når det kommer til at finde godt personale. Ja det er blevet sværere, men mere retfærdigt.
Ja, det var en problematik, men det var trodsalt muligt for alle spillere indenfor en halv time at finde en god træner. At man så ikke kunne fiske 20 gode trænere op uden script, det jo så hvad det er. Var ikke klar over folk sad og scriptede.

Men det var trods alt mere fair end i dag. I dag er det tilfældigt om du skal bruge en kvart dag eller uger på at få én træner, som er god nok til at være værd at ansætte.

I øvrigt, fordi man skal bruge så mange credits på at få et godt tilbud nu, medmindre man er heldig, så er det blevet mindre ligeligt og mere muligt end før for de store klubber at få gode trænere, mens mindre klubber enten må træne uden træner eller (medmindre de har held) acceptere en træner, som mindsker værdien på deres ungdomsspillere i forhold til dem, som har resurserne til at skaffe en 20-20 træner (hvilket er meget nemmere, hvis man betaler rigtige penge for det gennem headhunter eller har mange credits man kan smide efter uendelig søgninger). De rige klubber med bedre trænere kan så købe ungdomsspillere fra fattigere klubber til færre penge, træne dem med bedre træner og så tjene hurtige credits.


Så hvis man ser bort fra scripters, så er det objektivt set mindre fair - anden konklusion er simpelthen ikke mulig, medmindre man er stået for tidligt op.

På de fleste punkter må det også siges at være en større forringelse.

Man skal bruge:

- Flere credits

- Langt mere tid

- Langt mere tålmodighed

- Have mere held

- Helst bruge IRL penge, hvis man vil omgås ovenstående

- Rigere klubber har større fordel af det nye system end fattigere klubber


Idéen var egentligt OK, og i starten fungerede det også godt, fordi man rent faktisk fik brugbare tilbud næsten hver søgning - der havde de jo også slettet en hel masse af de ubrugelige trænere. Nutildags er der igen et hav af elendigt personale, så brugeroplevelsen er gået hen og blevet objektivt værre på langt de fleste punkter.

Og ja, jeg ved godt jeg smider ordet "objektivt" omkring mig, men hvis man analyserer resultatet af det nye system på brugeroplevelsen, så kan den eneste konklusion være at det var bedre før i tiden. Man kan diskuttere om det er mere fair, men argumenterne for at det ikke skulle være tilfældet er langt stærkere.

Men jeg medgiver at det i starten (sidste efterår) var OK og måske endda en smule bedre, fordi man ikke skulle bladre igennem alskedige sider i op til 15-20 minutter for at finde et godt match. Men 20 minutter er objektivt set langt bedre end 1 uge med daglige søgninger uden noget brugbart.


Det havde været 20x bedre, hvis de beholdt det gamle system og periodisk wipede databasen for ubrugelige trænere og spejdere. Det kan vi forhåbenligt være enige i

Seven Dials FC (Oliver) 28. marts 2024, 20:37
Tokyo sagde:
Seven Dials FC sagde:
Thorshammer United sagde:
Der er mange ledige 20xx20 trænere i puljen, så det er bare med at sende jobopslag afsted.

Lige nu er der en hitrate på 0,822199383 %, d.v.s. der er gevinst for en 20xx20 træner for hver 24.325 TV-kampagne.

God jagt smiley
Jeg vil egentligt bare gerne have en 19-18, 20-17 eller noget der bare er tilnærmelsesvis det værd. Ellers skulle man lave det om til at være kun "ungdomsspillere", som gælder for unge og mark- og målmænd for senior.
Bedste jeg har fået efter 5 dage er 20-15 og 19-16, hvilket er noget af en ulempe, fordi eventuelle købere ikke kan se forskel på god og dårlig træner, så ungdomsspillere går ned i værdi i forhold til ingen træner, hvis man ikke får en ordentlig træner.
Du har lavet fem jobopslag på fem dage. Det er da helt fint, at det kræver lidt arbejde at få de bedste trænere smiley
Nu har jeg et arbejde og et liv, ligesom de fleste der stadig spiller Vman har. Med 4 timer minimum, så kan jeg max have tid til et par søgninger om dagen. Hvis du mener at 5 søgninger uden noget godt match er en forbedring fra det gamle system, så er du ganske enkelt uærlig.
Tidligere kunne jeg investere noget tid og arbejde (i dag kræver det ikke arbejde, men ventetid, medmindre man vil bruge IRL penge - hvilket virker til at være den primære motivation bag ændringen) på at få en ordentlig træner. Det kan jeg ikke i dag.

Der er brugere, som har rapporteret at have brugt over en mil credits på trænersøgninger. Det kan vi vidst kun blive enige om ikke er andet end et tegn på at systemet er ringere end det gamle og mindre fair.

Så øg i stedet prisen på licens i stedet for med vilje at forringe centrale elementer af spillet. Jeg forstår godt serverne ikke er gratis og administrering også kræver tid og penge - men det her er ikke en rimelig måde at mitigere det problem på.

Det tidligste det kunne tage mig at komme gennem 5 søgninger (rimeligt) er 2½ dage. Du indrømmer med andre ord at du godt er klar over at systemet er blevet mindre fair og at det er en dårligere oplevelse for brugerne, men du synes det er helt i orden, fordi.. (ingen argumenter givet fra dig).

At du samtidigt publicerer hvad der er "skjult" data i spillet er som sådan ikke umoralsk, men utrolig dårlig judgement for en spiladmin.
Som du kan se har jeg brugt en hel sæson på at søge uden at få et eneste ordentligt tilbud. Det ved du jo godt er en væsentlig forringelse sammenlignet med før.

Forza Anarchy (Don Corleone) 28. marts 2024, 20:43
Seven Dials FC sagde:
Forza Anarchy sagde:
Seven Dials FC sagde:
Forza Anarchy sagde:
Jeg synes systemet er fint og fair
Fair er netop hvad det ikke er sammenlignet med før. Nu er det nærmest tilfældigt om man kan få en god træner eller ej, hvilket per definition ikke er fair. Det tidligere system havde sine mangler og var ret så tedious, men det var fair - alle kunne få en god træner, hvis de gad bruge 20 minutter på at søge.
Har forsøgt hele denne sæson at få en træner, og det er stadig ikke lykkedes at finde en, som ikke ville forringe værdien af mine 15-årige.


Kæmpe ommer af The Dudes eller hvem som driver spillet nutildags.
Det er fair på den måde at alle managers har lige stor mulighed for at finde en god træner. Førhen kunne diverse natteravne sidde oppe om natten på bestemte tispunkter og ved hjælp af scripts hente de bedste trænere for næsen af andre, hvilket betød/betyder at nogle managers har over 20 trænere med 20xx20. Derudover kunne man give personale videre til sine venner ved hjælp af links til personalet - dette var på ingen måde retfærdigt og gav lige muligheder.

Nu er alle ligestillet når det kommer til at finde godt personale. Ja det er blevet sværere, men mere retfærdigt.
Ja, det var en problematik, men det var trodsalt muligt for alle spillere indenfor en halv time at finde en god træner. At man så ikke kunne fiske 20 gode trænere op uden script, det jo så hvad det er. Var ikke klar over folk sad og scriptede.

Men det var trods alt mere fair end i dag. I dag er det tilfældigt om du skal bruge en kvart dag eller uger på at få én træner, som er god nok til at være værd at ansætte.

I øvrigt, fordi man skal bruge så mange credits på at få et godt tilbud nu, medmindre man er heldig, så er det blevet mindre ligeligt og mere muligt end før for de store klubber at få gode trænere, mens mindre klubber enten må træne uden træner eller (medmindre de har held) acceptere en træner, som mindsker værdien på deres ungdomsspillere i forhold til dem, som har resurserne til at skaffe en 20-20 træner (hvilket er meget nemmere, hvis man betaler rigtige penge for det gennem headhunter eller har mange credits man kan smide efter uendelig søgninger). De rige klubber med bedre trænere kan så købe ungdomsspillere fra fattigere klubber til færre penge, træne dem med bedre træner og så tjene hurtige credits.


Så hvis man ser bort fra scripters, så er det objektivt set mindre fair - anden konklusion er simpelthen ikke mulig, medmindre man er stået for tidligt op.

På de fleste punkter må det også siges at være en større forringelse.

Man skal bruge:

- Flere credits

- Langt mere tid

- Langt mere tålmodighed

- Have mere held

- Helst bruge IRL penge, hvis man vil omgås ovenstående

- Rigere klubber har større fordel af det nye system end fattigere klubber


Idéen var egentligt OK, og i starten fungerede det også godt, fordi man rent faktisk fik brugbare tilbud næsten hver søgning - der havde de jo også slettet en hel masse af de ubrugelige trænere. Nutildags er der igen et hav af elendigt personale, så brugeroplevelsen er gået hen og blevet objektivt værre på langt de fleste punkter.

Og ja, jeg ved godt jeg smider ordet "objektivt" omkring mig, men hvis man analyserer resultatet af det nye system på brugeroplevelsen, så kan den eneste konklusion være at det var bedre før i tiden. Man kan diskuttere om det er mere fair, men argumenterne for at det ikke skulle være tilfældet er langt stærkere.

Men jeg medgiver at det i starten (sidste efterår) var OK og måske endda en smule bedre, fordi man ikke skulle bladre igennem alskedige sider i op til 15-20 minutter for at finde et godt match. Men 20 minutter er objektivt set langt bedre end 1 uge med daglige søgninger uden noget brugbart.


Det havde været 20x bedre, hvis de beholdt det gamle system og periodisk wipede databasen for ubrugelige trænere og spejdere. Det kan vi forhåbenligt være enige i
Men tilfældigheden er jo netop fair i og med at alle er stillet lige med samme tilfældighed.
Priserne for at søge efter personale er relativ lav. De mindre klubber for hvem det kan være dyrt, har jo i langt de fleste tilfælde ikke behov for at ansætte trænere.

Nu kan du sende en ansøgning afsted og lade den lede for dig, i stedet for at du selv skal bruge tid på at lede. Jeg synes jeg får nogle fine og brugbare resultater i langt de fleste af mine søgninger som jeg ikke vil tøve med at ansætte hvis jeg stod og desperat manglede trænere.

Jeg er helt enig i at headhunter delen med irl penge bør fjernes, men ellers så synes jeg grundlæggende at det nuværende system er milevidt bedre end det gamle og en klar forbedring af spillet.

Vi er enige i at meget personale bør fjernes, så der procentvis gives bedre resultater.

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 28. marts 2024, 20:56
Seven Dials FC sagde:
At du samtidigt publicerer hvad der er "skjult" data i spillet er som sådan ikke umoralsk, men utrolig dårlig judgement for en spiladmin.
Som du kan se har jeg brugt en hel sæson på at søge uden at få et eneste ordentligt tilbud. Det ved du jo godt er en væsentlig forringelse sammenlignet med før.
Nu er Tokyo eller mange andre i Crew ikke en form for spiladmin. Vi er frivillige og laver frivilligt crew arbejde så som, forum moderering, supporter, cheat hunter, ombudsmand og validator. Vi har ingen effekt på udvikling af spillet, vi bestemmer ikke hvad der skal udvikles eller andet.
Men vi kan have en anden mening end dig uden at "skjule" ting.


En grund til at det nye system kom, var fordi at personalesøgningen trængte til en opdatering, og for at fordele de gode trænere som 20x20 mere fair, så alle havde en mulighed. Hvis du manuelt ville finde en, uden diverse specielle metoder, men kun ved ren personalesøgning, kan du nemt gå 10k siden igennem uden at finde én eneste 20x20, men man kunne finde nogle 19x20 eller 20x19 som også er super fint.

En anden ting er også at udviklerne gerne vil have at folk skal lære at man ikke "skal" have 20x20'ere og alt andet er ligegyldigt. For min/max vil man altid have det bedste, men det har udviklerne valgt at det skal man ikke kunne.

Nu siger du at folk kan bruge millioner på at søge uden at finde noget brugbart. Hvornår er en træner brugbar? At træne uden en træner er vel værre end at træne med en træner som ikke har max eller tæt på maks stats. En 20x17, 19x17 osv. er vel også fint indtil man kan finde noget bedre. Ja det kan tage tid, ja du kan finde noget bedre manuelt, men jeg tænker at det nye system her, har gjort personalesøgning meget bedre for de fleste som bruger personale.

Er der nogen ting jeg er træt af ved det nye system? Ja, jeg får ikke tilbudt 2020x trænere selvom der er mange derude, det var aldrig et problem at finde dem selv, tog typisk mindre end 10 minutter. smiley
Til gengæld har jeg fået tilbudt et par 20x20'ere, og jeg skulle ikke engang selv arbejde for det lol.

Seven Dials FC (Oliver) 28. marts 2024, 20:57
Forza Anarchy sagde:
Seven Dials FC sagde:
Forza Anarchy sagde:
Seven Dials FC sagde:
Forza Anarchy sagde:
Jeg synes systemet er fint og fair
Fair er netop hvad det ikke er sammenlignet med før. Nu er det nærmest tilfældigt om man kan få en god træner eller ej, hvilket per definition ikke er fair. Det tidligere system havde sine mangler og var ret så tedious, men det var fair - alle kunne få en god træner, hvis de gad bruge 20 minutter på at søge.
Har forsøgt hele denne sæson at få en træner, og det er stadig ikke lykkedes at finde en, som ikke ville forringe værdien af mine 15-årige.


Kæmpe ommer af The Dudes eller hvem som driver spillet nutildags.
Det er fair på den måde at alle managers har lige stor mulighed for at finde en god træner. Førhen kunne diverse natteravne sidde oppe om natten på bestemte tispunkter og ved hjælp af scripts hente de bedste trænere for næsen af andre, hvilket betød/betyder at nogle managers har over 20 trænere med 20xx20. Derudover kunne man give personale videre til sine venner ved hjælp af links til personalet - dette var på ingen måde retfærdigt og gav lige muligheder.

Nu er alle ligestillet når det kommer til at finde godt personale. Ja det er blevet sværere, men mere retfærdigt.
Ja, det var en problematik, men det var trodsalt muligt for alle spillere indenfor en halv time at finde en god træner. At man så ikke kunne fiske 20 gode trænere op uden script, det jo så hvad det er. Var ikke klar over folk sad og scriptede.

Men det var trods alt mere fair end i dag. I dag er det tilfældigt om du skal bruge en kvart dag eller uger på at få én træner, som er god nok til at være værd at ansætte.

I øvrigt, fordi man skal bruge så mange credits på at få et godt tilbud nu, medmindre man er heldig, så er det blevet mindre ligeligt og mere muligt end før for de store klubber at få gode trænere, mens mindre klubber enten må træne uden træner eller (medmindre de har held) acceptere en træner, som mindsker værdien på deres ungdomsspillere i forhold til dem, som har resurserne til at skaffe en 20-20 træner (hvilket er meget nemmere, hvis man betaler rigtige penge for det gennem headhunter eller har mange credits man kan smide efter uendelig søgninger). De rige klubber med bedre trænere kan så købe ungdomsspillere fra fattigere klubber til færre penge, træne dem med bedre træner og så tjene hurtige credits.


Så hvis man ser bort fra scripters, så er det objektivt set mindre fair - anden konklusion er simpelthen ikke mulig, medmindre man er stået for tidligt op.

På de fleste punkter må det også siges at være en større forringelse.

Man skal bruge:

- Flere credits

- Langt mere tid

- Langt mere tålmodighed

- Have mere held

- Helst bruge IRL penge, hvis man vil omgås ovenstående

- Rigere klubber har større fordel af det nye system end fattigere klubber


Idéen var egentligt OK, og i starten fungerede det også godt, fordi man rent faktisk fik brugbare tilbud næsten hver søgning - der havde de jo også slettet en hel masse af de ubrugelige trænere. Nutildags er der igen et hav af elendigt personale, så brugeroplevelsen er gået hen og blevet objektivt værre på langt de fleste punkter.

Og ja, jeg ved godt jeg smider ordet "objektivt" omkring mig, men hvis man analyserer resultatet af det nye system på brugeroplevelsen, så kan den eneste konklusion være at det var bedre før i tiden. Man kan diskuttere om det er mere fair, men argumenterne for at det ikke skulle være tilfældet er langt stærkere.

Men jeg medgiver at det i starten (sidste efterår) var OK og måske endda en smule bedre, fordi man ikke skulle bladre igennem alskedige sider i op til 15-20 minutter for at finde et godt match. Men 20 minutter er objektivt set langt bedre end 1 uge med daglige søgninger uden noget brugbart.


Det havde været 20x bedre, hvis de beholdt det gamle system og periodisk wipede databasen for ubrugelige trænere og spejdere. Det kan vi forhåbenligt være enige i
Men tilfældigheden er jo netop fair i og med at alle er stillet lige med samme tilfældighed.
Priserne for at søge efter personale er relativ lav. De mindre klubber for hvem det kan være dyrt, har jo i langt de fleste tilfælde ikke behov for at ansætte trænere.

Nu kan du sende en ansøgning afsted og lade den lede for dig, i stedet for at du selv skal bruge tid på at lede. Jeg synes jeg får nogle fine og brugbare resultater i langt de fleste af mine søgninger som jeg ikke vil tøve med at ansætte hvis jeg stod og desperat manglede trænere.

Jeg er helt enig i at headhunter delen med irl penge bør fjernes, men ellers så synes jeg grundlæggende at det nuværende system er milevidt bedre end det gamle og en klar forbedring af spillet.
"Men tilfældigheden er jo netop fair i og med at alle er stillet lige med samme tilfældighed" På ingen måde sandt - det er netop sådan tilfældighed fungerer - at det IKKE er fair.

Med tilfældigheder kommer netop at jo mere man har råd til at smide credits eller IRL penge efter søgninger, desdo bedre stillet er man.
Udover det: Det tager langt længere tid at finde en god træner. Det er langt sværere at finde flere gode trænere, hvis man eksempelvis vil have 3 trænere (senior mark, ungdomsmark, målmand) etc. Man skal bruge langt flere credits på at finde en træner (eller IRL penge) og man risikerer slet ikke at kunne finde en god træner indenfor nogen rimelig tidsramme.

Selve dét at man ikke skal bladre igennem en masse sider er uden tvivl bedre. Så i teorien er det bedre, ja - men i praksis er det objektivt set langt værre.
Man kunne så argumentere at systemet er bedre, men resultatet er langt ringere.

Før i tiden havde alle lige mulighed for at finde en god træner, og man kunne finde en god træner uden at bruge mere end 20 minutter på at bladre igennem. I dag er det et spørgsmål om held - og jo flere credits du har til overs (og tid til at sidde og tjekke vman mens man er på arbejde som admin jo synes man skal gøre), desdo bedre chancer har man for at kunne få en ordentlig træner - og dem, som vælger at acceptere en mindre god træner, fordi de ikke har råd til at søge og søge, de risikerer så at blive low-balled på deres talenter. Og der er ret mange, som er i den situation, hvor de satser på at hente talenter (de 5 om ugen), men har brug for en ordentlig træner for at maksimere profitten, men endnu ikke rigtigt har råd til at lave et ton af ansøgninger.


Så i teorien er det et bedre system - ikke systematisk mere fair (som dataanalytiker gør det ondt igen at høre argumentet at jo mere tilfældigt, desdo mere fair, for jeg har brugt mange krafter på at bevise overfor ops management at det ikke er sådan det fungerer i en kreditafdeling - princippet er det samme her), men mere brugervenligt - hvis ikke det var for det faktum at der er alt for få tilbud per søgning, hvis man tager i betragtning at langt de fleste tilbud man får er ubrugelige eller decideret ulempelige at acceptere.

Så ja, subjektivt bedre system rent teoretisk - der er jeg også enig. Objektivt mindre fair og brugervenligt i praksis for de fleste brugere.

Man kunne have opnået mere ved at beholde det gamle system og ændre ved RNG (så der er flere gode trænere) og helt slette alle trænere med under 10 i ungdom, mark eller målmand. Så havde man sluppet for de primære problemer med det gamle system uden at indføre nye. Til gengæld havde man ikke tilføjet en ny ting man kan bruge vman klip på.

Seven Dials FC (Oliver) 28. marts 2024, 21:09
FC Deluga sagde:
Seven Dials FC sagde:
At du samtidigt publicerer hvad der er "skjult" data i spillet er som sådan ikke umoralsk, men utrolig dårlig judgement for en spiladmin.
Som du kan se har jeg brugt en hel sæson på at søge uden at få et eneste ordentligt tilbud. Det ved du jo godt er en væsentlig forringelse sammenlignet med før.
Nu er Tokyo eller mange andre i Crew ikke en form for spiladmin. Vi er frivillige og laver frivilligt crew arbejde så som, forum moderering, supporter, cheat hunter, ombudsmand og validator. Vi har ingen effekt på udvikling af spillet, vi bestemmer ikke hvad der skal udvikles eller andet.
Men vi kan have en anden mening end dig uden at "skjule" ting. Jeg har også selv været frivilig contributor engang på Vman (Tysk oversætter).


En grund til at det nye system kom, var fordi at personalesøgningen trængte til en opdatering, og for at fordele de gode trænere som 20x20 mere fair, så alle havde en mulighed. Hvis du manuelt ville finde en, uden diverse specielle metoder, men kun ved ren personalesøgning, kan du nemt gå 10k siden igennem uden at finde én eneste 20x20, men man kunne finde nogle 19x20 eller 20x19 som også er super fint.

En anden ting er også at udviklerne gerne vil have at folk skal lære at man ikke "skal" have 20x20'ere og alt andet er ligegyldigt. For min/max vil man altid have det bedste, men det har udviklerne valgt at det skal man ikke kunne.

Nu siger du at folk kan bruge millioner på at søge uden at finde noget brugbart. Hvornår er en træner brugbar? At træne uden en træner er vel værre end at træne med en træner som ikke har max eller tæt på maks stats. En 20x17, 19x17 osv. er vel også fint indtil man kan finde noget bedre. Ja det kan tage tid, ja du kan finde noget bedre manuelt, men jeg tænker at det nye system her, har gjort personalesøgning meget bedre for de fleste som bruger personale.

Er der nogen ting jeg er træt af ved det nye system? Ja, jeg får ikke tilbudt 2020x trænere selvom der er mange derude, det var aldrig et problem at finde dem selv, tog typisk mindre end 10 minutter. smiley
Til gengæld har jeg fået tilbudt et par 20x20'ere, og jeg skulle ikke engang selv arbejde for det lol.
Der må jeg klart undskylde - var ikke klar over at "crew" ikke betød admin. Det er min fejl - undskyld, men det gør det stadig til dårlig judgement at bruge sine admin/mod/support/crew-privilegier til at dele info andre ikke har adgang til for at argumentere en yderst ulogisk pointe. Gik ud fra det var en admin, da han jo "gravede" i spildata for at argumentere, men jeg undskylder for at tage fejl.

"fordele de gode trænere som 20x20 mere fair, så alle havde en mulighed." Der må jeg altså sige, at jeg har aldrig haft problemer med at finde i hvert fald 19x20 trænere uden at bruge særlig meget tid på det. Det var bare et spørgsmål om at vælge de rette aldre. Det har aldrig krævet at jeg skulle bladre tusindvis af sidre igennem eller bruge nogle former for scripts eller anden snyd. 20x20 kunne lade sig gøre, hvis jeg gad bruge et par timer på det. I dag skal man være meget heldig for at få en 20x20 - eller bruge en hel masse penge eller credits.

Meningen med det nye system som det blev beskrevet dengang var at det skulle kunne lade sig gøre for alle at få ordentligt personale uden at bruge uhyre lang tid på det. At jeg efter 5 dage ikke har fået et eneste tilbud, som er tilnærmelsesvis så godt, som hvad jeg kunne finde på et kvarter tidligere og flere andre brugere har rapporteret det samme - ja, det er et tegn på at selvom idéen er bedre, at resultatet er ringere - især for mellemklassebrugere som mig selv (som befinder sig i bunden af top 800).

Man kunne opnå det samme ved at wipe ubrugeligt personale, som jo også var en del af reformen anyway. Hvis meningen var at der skulle være et ordentligt tilbud (19-17 mark ungdom burde som minimum findes i hver eller hver anden søgning) i hver af de dyreste søgninger, ja så har det fejlet. Ja, jeg har fået tilbudt en ok målmandstræner, men det kan jeg ikke bruge til noget.


Men jeg så da gerne at man i stedet for at gå tilbage til det gamle system - for ja, det havde sine problemer og jeg var meget positiv omkring det nye system da det blev implementeret - så kunne man i det mindste sørge for at der er en ordentlig chance for at finde gode trænere, eller drastisk nedsætte ventetiden. 4 timer på en søgning, som sandsynligvis ikke giver noget brugbart - ja, det kan vi kun være enige i er en forringet oplevelse for mange. Ikke alle - men uden tvivl mange.

Forza Anarchy (Don Corleone) 28. marts 2024, 22:39
Seven Dials FC sagde:
FC Deluga sagde:
Seven Dials FC sagde:
At du samtidigt publicerer hvad der er "skjult" data i spillet er som sådan ikke umoralsk, men utrolig dårlig judgement for en spiladmin.
Som du kan se har jeg brugt en hel sæson på at søge uden at få et eneste ordentligt tilbud. Det ved du jo godt er en væsentlig forringelse sammenlignet med før.
Nu er Tokyo eller mange andre i Crew ikke en form for spiladmin. Vi er frivillige og laver frivilligt crew arbejde så som, forum moderering, supporter, cheat hunter, ombudsmand og validator. Vi har ingen effekt på udvikling af spillet, vi bestemmer ikke hvad der skal udvikles eller andet.
Men vi kan have en anden mening end dig uden at "skjule" ting. Jeg har også selv været frivilig contributor engang på Vman (Tysk oversætter).


En grund til at det nye system kom, var fordi at personalesøgningen trængte til en opdatering, og for at fordele de gode trænere som 20x20 mere fair, så alle havde en mulighed. Hvis du manuelt ville finde en, uden diverse specielle metoder, men kun ved ren personalesøgning, kan du nemt gå 10k siden igennem uden at finde én eneste 20x20, men man kunne finde nogle 19x20 eller 20x19 som også er super fint.

En anden ting er også at udviklerne gerne vil have at folk skal lære at man ikke "skal" have 20x20'ere og alt andet er ligegyldigt. For min/max vil man altid have det bedste, men det har udviklerne valgt at det skal man ikke kunne.

Nu siger du at folk kan bruge millioner på at søge uden at finde noget brugbart. Hvornår er en træner brugbar? At træne uden en træner er vel værre end at træne med en træner som ikke har max eller tæt på maks stats. En 20x17, 19x17 osv. er vel også fint indtil man kan finde noget bedre. Ja det kan tage tid, ja du kan finde noget bedre manuelt, men jeg tænker at det nye system her, har gjort personalesøgning meget bedre for de fleste som bruger personale.

Er der nogen ting jeg er træt af ved det nye system? Ja, jeg får ikke tilbudt 2020x trænere selvom der er mange derude, det var aldrig et problem at finde dem selv, tog typisk mindre end 10 minutter. smiley
Til gengæld har jeg fået tilbudt et par 20x20'ere, og jeg skulle ikke engang selv arbejde for det lol.
Der må jeg klart undskylde - var ikke klar over at "crew" ikke betød admin. Det er min fejl - undskyld, men det gør det stadig til dårlig judgement at bruge sine admin/mod/support/crew-privilegier til at dele info andre ikke har adgang til for at argumentere en yderst ulogisk pointe. Gik ud fra det var en admin, da han jo "gravede" i spildata for at argumentere, men jeg undskylder for at tage fejl.

"fordele de gode trænere som 20x20 mere fair, så alle havde en mulighed." Der må jeg altså sige, at jeg har aldrig haft problemer med at finde i hvert fald 19x20 trænere uden at bruge særlig meget tid på det. Det var bare et spørgsmål om at vælge de rette aldre. Det har aldrig krævet at jeg skulle bladre tusindvis af sidre igennem eller bruge nogle former for scripts eller anden snyd. 20x20 kunne lade sig gøre, hvis jeg gad bruge et par timer på det. I dag skal man være meget heldig for at få en 20x20 - eller bruge en hel masse penge eller credits.

Meningen med det nye system som det blev beskrevet dengang var at det skulle kunne lade sig gøre for alle at få ordentligt personale uden at bruge uhyre lang tid på det. At jeg efter 5 dage ikke har fået et eneste tilbud, som er tilnærmelsesvis så godt, som hvad jeg kunne finde på et kvarter tidligere og flere andre brugere har rapporteret det samme - ja, det er et tegn på at selvom idéen er bedre, at resultatet er ringere - især for mellemklassebrugere som mig selv (som befinder sig i bunden af top 800).

Man kunne opnå det samme ved at wipe ubrugeligt personale, som jo også var en del af reformen anyway. Hvis meningen var at der skulle være et ordentligt tilbud (19-17 mark ungdom burde som minimum findes i hver eller hver anden søgning) i hver af de dyreste søgninger, ja så har det fejlet. Ja, jeg har fået tilbudt en ok målmandstræner, men det kan jeg ikke bruge til noget.


Men jeg så da gerne at man i stedet for at gå tilbage til det gamle system - for ja, det havde sine problemer og jeg var meget positiv omkring det nye system da det blev implementeret - så kunne man i det mindste sørge for at der er en ordentlig chance for at finde gode trænere, eller drastisk nedsætte ventetiden. 4 timer på en søgning, som sandsynligvis ikke giver noget brugbart - ja, det kan vi kun være enige i er en forringet oplevelse for mange. Ikke alle - men uden tvivl mange.
Hvad er i din optik en brugbar træner?

Seven Dials FC (Oliver) 28. marts 2024, 23:03
Forza Anarchy sagde:
Seven Dials FC sagde:
FC Deluga sagde:
Seven Dials FC sagde:
At du samtidigt publicerer hvad der er "skjult" data i spillet er som sådan ikke umoralsk, men utrolig dårlig judgement for en spiladmin.
Som du kan se har jeg brugt en hel sæson på at søge uden at få et eneste ordentligt tilbud. Det ved du jo godt er en væsentlig forringelse sammenlignet med før.
Nu er Tokyo eller mange andre i Crew ikke en form for spiladmin. Vi er frivillige og laver frivilligt crew arbejde så som, forum moderering, supporter, cheat hunter, ombudsmand og validator. Vi har ingen effekt på udvikling af spillet, vi bestemmer ikke hvad der skal udvikles eller andet.
Men vi kan have en anden mening end dig uden at "skjule" ting. Jeg har også selv været frivilig contributor engang på Vman (Tysk oversætter).


En grund til at det nye system kom, var fordi at personalesøgningen trængte til en opdatering, og for at fordele de gode trænere som 20x20 mere fair, så alle havde en mulighed. Hvis du manuelt ville finde en, uden diverse specielle metoder, men kun ved ren personalesøgning, kan du nemt gå 10k siden igennem uden at finde én eneste 20x20, men man kunne finde nogle 19x20 eller 20x19 som også er super fint.

En anden ting er også at udviklerne gerne vil have at folk skal lære at man ikke "skal" have 20x20'ere og alt andet er ligegyldigt. For min/max vil man altid have det bedste, men det har udviklerne valgt at det skal man ikke kunne.

Nu siger du at folk kan bruge millioner på at søge uden at finde noget brugbart. Hvornår er en træner brugbar? At træne uden en træner er vel værre end at træne med en træner som ikke har max eller tæt på maks stats. En 20x17, 19x17 osv. er vel også fint indtil man kan finde noget bedre. Ja det kan tage tid, ja du kan finde noget bedre manuelt, men jeg tænker at det nye system her, har gjort personalesøgning meget bedre for de fleste som bruger personale.

Er der nogen ting jeg er træt af ved det nye system? Ja, jeg får ikke tilbudt 2020x trænere selvom der er mange derude, det var aldrig et problem at finde dem selv, tog typisk mindre end 10 minutter. smiley
Til gengæld har jeg fået tilbudt et par 20x20'ere, og jeg skulle ikke engang selv arbejde for det lol.
Der må jeg klart undskylde - var ikke klar over at "crew" ikke betød admin. Det er min fejl - undskyld, men det gør det stadig til dårlig judgement at bruge sine admin/mod/support/crew-privilegier til at dele info andre ikke har adgang til for at argumentere en yderst ulogisk pointe. Gik ud fra det var en admin, da han jo "gravede" i spildata for at argumentere, men jeg undskylder for at tage fejl.

"fordele de gode trænere som 20x20 mere fair, så alle havde en mulighed." Der må jeg altså sige, at jeg har aldrig haft problemer med at finde i hvert fald 19x20 trænere uden at bruge særlig meget tid på det. Det var bare et spørgsmål om at vælge de rette aldre. Det har aldrig krævet at jeg skulle bladre tusindvis af sidre igennem eller bruge nogle former for scripts eller anden snyd. 20x20 kunne lade sig gøre, hvis jeg gad bruge et par timer på det. I dag skal man være meget heldig for at få en 20x20 - eller bruge en hel masse penge eller credits.

Meningen med det nye system som det blev beskrevet dengang var at det skulle kunne lade sig gøre for alle at få ordentligt personale uden at bruge uhyre lang tid på det. At jeg efter 5 dage ikke har fået et eneste tilbud, som er tilnærmelsesvis så godt, som hvad jeg kunne finde på et kvarter tidligere og flere andre brugere har rapporteret det samme - ja, det er et tegn på at selvom idéen er bedre, at resultatet er ringere - især for mellemklassebrugere som mig selv (som befinder sig i bunden af top 800).

Man kunne opnå det samme ved at wipe ubrugeligt personale, som jo også var en del af reformen anyway. Hvis meningen var at der skulle være et ordentligt tilbud (19-17 mark ungdom burde som minimum findes i hver eller hver anden søgning) i hver af de dyreste søgninger, ja så har det fejlet. Ja, jeg har fået tilbudt en ok målmandstræner, men det kan jeg ikke bruge til noget.


Men jeg så da gerne at man i stedet for at gå tilbage til det gamle system - for ja, det havde sine problemer og jeg var meget positiv omkring det nye system da det blev implementeret - så kunne man i det mindste sørge for at der er en ordentlig chance for at finde gode trænere, eller drastisk nedsætte ventetiden. 4 timer på en søgning, som sandsynligvis ikke giver noget brugbart - ja, det kan vi kun være enige i er en forringet oplevelse for mange. Ikke alle - men uden tvivl mange.
Hvad er i din optik en brugbar træner?
Godt spørgsmål - umiddelbart kombineret minimum af 36 før jeg vil overhovedet overveje det, men 37-38 egentligt helst for ikke at det bliver en ulempe. Kombineret 30 eller under er fuldstændigt ubrugeligt og 35 og under er ulempeligt nok til at koste flere penge end man potentielt kan spare. I visse tilfælde kan det være millioner i forskel, hvis man har et godt talent.

Man skal huske på at købere ser kun "træner" eller "ingen træner" - så hvis man ikke skal risikere at underbydes, skal man have ligeså god træner som de andre spillere, og de der 5-10 procent gør klart en forskel.

35 er det bedste jeg har fået tilbudt ad 5 forsøg - så det er 5 dage (at forvente man søger flere gange om dagen er lidt urimeligt imo, når det tager så lang tid) - har muligvis fået flere tilbud af 35 kombineret. Her tæller jeg kun markspiller og ungdom, da jeg ikke har interesse i målmandstræner og de fleste mindre klubber som min intet har at bruge en målmandstræner til.


I det gamle system tog det mig max 15-20 minutter at finde en 38 eller bedre (19-19)

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 28. marts 2024, 23:14
Seven Dials FC sagde:
Der må jeg klart undskylde - var ikke klar over at "crew" ikke betød admin. Det er min fejl - undskyld, men det gør det stadig til dårlig judgement at bruge sine admin/mod/support/crew-privilegier til at dele info andre ikke har adgang til for at argumentere en yderst ulogisk pointe. Gik ud fra det var en admin, da han jo "gravede" i spildata for at argumentere, men jeg undskylder for at tage fejl.
Helt fair. smiley
Den data han kigger er data han kan se pga. de roller han har. smiley
Seven Dials FC sagde:
Meningen med det nye system som det blev beskrevet dengang var at det skulle kunne lade sig gøre for alle at få ordentligt personale uden at bruge uhyre lang tid på det. At jeg efter 5 dage ikke har fået et eneste tilbud, som er tilnærmelsesvis så godt, som hvad jeg kunne finde på et kvarter tidligere og flere andre brugere har rapporteret det samme - ja, det er et tegn på at selvom idéen er bedre, at resultatet er ringere - især for mellemklassebrugere som mig selv (som befinder sig i bunden af top 800).

Man kunne opnå det samme ved at wipe ubrugeligt personale, som jo også var en del af reformen anyway. Hvis meningen var at der skulle være et ordentligt tilbud (19-17 mark ungdom burde som minimum findes i hver eller hver anden søgning) i hver af de dyreste søgninger, ja så har det fejlet. Ja, jeg har fået tilbudt en ok målmandstræner, men det kan jeg ikke bruge til noget.


Men jeg så da gerne at man i stedet for at gå tilbage til det gamle system - for ja, det havde sine problemer og jeg var meget positiv omkring det nye system da det blev implementeret - så kunne man i det mindste sørge for at der er en ordentlig chance for at finde gode trænere, eller drastisk nedsætte ventetiden. 4 timer på en søgning, som sandsynligvis ikke giver noget brugbart - ja, det kan vi kun være enige i er en forringet oplevelse for mange. Ikke alle - men uden tvivl mange.
"Formålet med den nye medarbejder-søgning var at:

Imødekomme de mange klager vi fik ind over at visse klubber hamstrede de bedste medarbejdere og delte dem ud til venner
Gøre det umuligt at støvsuge medarbejderlisten med scripts
Fordele medarbejderne på en mere fair måde
Fjerne kedsomheden ved at klikke sig igennem hundredvis af sider med søgeresultater"


Ud fra det har man ramt formålet med det nye system. Der har været nogle justeringer som gør det nemmere at finde bedre trænere, da summen af deres egenskaber er hævet, så summen af deres egenskaber skal være 47 før at man får et tilbud.
Den originale tid var 6 timer for en TV reklame, så man har allerede skåret tiden ned.

"Den nye medarbejder-søgning har IKKE til formål at:

Servere den perfekte medarbejder på et sølvfad ved første forsøg
Lave flere "guld-trænere"
Ændre fundamentalt på medarbejder-systemet"


Her har man vel også ramt mål. Det er ikke "nemt" at få den perfekte medarbejder eller medarbejdere som er tæt på at være perfekte.

Nu ved jeg ikke hvor ofte du søger om dagen, men går jeg ud fra det Tokyo skriver, så er det cirka et jobopslag om dagen, så er chancen for at du får personale som er brugbart også meget lav. Det er trods alt kun 5 ansøgninger du får ud af hvor mange trænere som nu er i puljen.
Hvis du kan øge det til at få sendt 2 eller 3 jobopslag afsted om dagen, er dine chancer også meget højere.

Kan man betale sig for at få sendt flere opslag om dagen afsted? Ja bestemt, men ud fra min erfaring med jobopslag er det slet ikke nødvendigt. Med 2-3 opslag om dagen, tager det typisk ikke mange dage at finde en ret ok træner. Det tager ikke mange minutter at få sendt et opslag afsted, så det burde kunne lade sig gøre at sende et par opslag afsted om dagen.

Er der ting som er bedre ved det gamle system? Ja man kunne finde trænere hurtigere, men folk hamstrede de gode trænere, den mulighed har de ikke nu. Det er i hvert fald ikke lige så nemt.

Så ud fra hvad hensigten var med det nye system vil jeg sige man har ramt det ret godt. At det så er ulejligt for dem som brugte tiden på manuelt er søge trænere er så hvad det er.

Seven Dials FC (Oliver) 28. marts 2024, 23:16
Vil også gerne lige bruge lejligheden til at undskylde - synes min attitude i nogle af kommentarerne har været lidt unødvendigt utaknemmelig.

Jeg synes ikke resultatet har været godt over tiden, men det var ikke nødvendigt at insinuere at vman-klip optionen var den eneste grund til det, for det er ikke just nogen pengemaskine (dog synes jeg stadig det burde afskaffes helt eller ændres til blot et par minutter - for 30 minutter er umiddelbart boldparken af hvad der er rimeligt, hvis man skal bruge mange forsøg - ikke 4-6 timer, så 30-60 minutter burde være standarden uden vman klip).

Samtidigt, så sætter jeg pris på at der stadig udvikles på denne her side, hvor jeg har spillet siden jeg var teenager i 00'erne (med hiatus imellem), selvom det ikke genererer mange penge eller har nær så mange aktive spillere på grund af manglende markedsføring og generelle trends på internettet med at centralisere alt, som er svært at gøre noget konkret ved.

En tak til udviklerne og frivillige er på sin plads, selvom jeg synes den her udvikling har været en væsentlig forringelse. Det er stadig et spil, der lever i mit hjerte. Håber ikke min kritik tages personligt, selvom jeg står ved den.
Besvar