Er personalesøgning blevet værre igen?

Skrevet i Generelt

Thorshammer United (EPU) 29. marts 2024, 13:00
Seven Dials FC sagde:
Thorshammer United sagde:
Der er mange ledige 20xx20 trænere i puljen, så det er bare med at sende jobopslag afsted.

Lige nu er der en hitrate på 0,822199383 %, d.v.s. der er gevinst for en 20xx20 træner for hver 24.325 TV-kampagne.

God jagt smiley
Jeg vil egentligt bare gerne have en 19-18, 20-17 eller noget der bare er tilnærmelsesvis det værd. Ellers skulle man lave det om til at være kun "ungdomsspillere", som gælder for unge og mark- og målmænd for senior.
Bedste jeg har fået efter 5 dage er 20-15 og 19-16, hvilket er noget af en ulempe, fordi eventuelle købere ikke kan se forskel på god og dårlig træner, så ungdomsspillere går ned i værdi i forhold til ingen træner, hvis man ikke får en ordentlig træner.
Der er ingen andet for, at du må sende lidt flere jobansøgninger af sted. Den seneste døgn er jeg blevet tilbudt en 192020 og en 19xx19 træner. Men de er bare ikke gode nok for mig, sålænge der er 150+ ledige 20xx20 trænere i puljen. smiley

Thorshammer United (EPU) 29. marts 2024, 13:06
Seven Dials FC sagde:
Spicy Fanta FC sagde:
Pers LØVER sagde:
FC Ray sagde:
Seven Dials FC sagde:
FC Ray sagde:
Det er så latterligt
Tror jeg oppe på 100.000 c nu hvor jeg konstant søger og søger
Ingen af dem er fornuftig trænere
Det useriøst det her
Ah, så det i det mindste ikke bare mig, der er uheldig, eller som ikke umiddelbart synes det er en forbedring længere.
Det gamle system havde sine mangler, helt klart, men jeg vil nu hellere bladre igennem ubrugelige trænere i 20 minutter for så til gengæld at finde en, der er god, i stedet for at bruge op til en uge på at finde ne træner, der kan både mark og ungdom.
Ærligt vil med glæde blade igennem de næste 1-2 timer for at finde en træner jeg ønsker og ikke vente 4 timer på at få nogle trænere som ikke giver mening. Det sku en ommer det der🤣
Det værste for mig er ikke kvaliten af trænere..
Jeg prøvede det lige af med hurtigste løsning og blev tilbudt en 20/17 træner hvilket vel er nogenlunde..
Men selve opsætningen.. Skærmen er uklar da teksten trækker stats ind over hinanden.. og jeg kan ikke linke på trænerens navn.. Er det manglende opsætning i min telefon.. ?
Mvh Per
Alt er fint med tekst og opsætning på min telefon og iPad smiley
https://imgur.com/a/g1dWVze - At det fungerer netop på din enhed, betyder ikke at der ikke er blevet gjort et sloppy job med mobiloptimering. Der er mange, som bruger android med chrome, og det kan umuligt kun være 2, som har det problem.

Kan se den attitude er der et par stykker af i den her tråd "jeg har været heldig med at få en god træner, så det fungerer helt fint /thread".
Jeg har også den fejlvisning på min Samsung. Fejlen er meldt for 6 måneder siden, men det er åbenbart ikke en man har travl med at fixe.

Seven Dials FC (Oliver) 29. marts 2024, 13:55
Spicy Fanta FC sagde:
Det kan lade sig gøre.
D. 8 februar hentede jeg en 20/20/20 spejder. Kun 33 år.
D. 12 februar hentede jeg en 20/18/20 træner. 46 år.
Jeg søger ikke særlig ofte, da jeg har hvad jeg skal bruge fra tidligere. Det kan dog sagtens være, at jeg har været meget heldig med de to nye her, men ofte får jeg tilbudt minimum 20xx17 træner eller en med stats tilsammen på 37 fordelt på ungdomsspillere og markspillertræning. Hvilket jo ikke er den dårlig træner. I fremtiden vil jeg da helt klart signe kontrakter med dem, hvis mangel på bedre ikke lykkedes eller er længere tid om at ramme heldet med endnu bedre.
Systemet er jo fint på den måde, at der er lige stor chance for alle at få de samme trænere.

Så også du hentydet til at en spiller ikke er ligeså meget værd på sigt, med en dårligere træner. Det har du ret i, at de så mister værdi i længden kontra spillere der træner med bedre trænere, men hvis man i starten ikke har så store anlægs, så er jeg ikke i tvivl om købere (inklusiv som mig) og mange andre holder øje med, hvilket trænere klubben har til rådighed. Hvis en ny spiller f.eks. træner 170 på turkis med en 18/19 træner kontra en spiller der træner 170 på turkis med en 20/20 træner, så vil jeg klart forsøge og gå efter og købe den med den “dårligeste” træner anvendt - så på den måde er spillerne ikke mindre værd.
Som Anarchy fint beskriver det, så er det ikke så stor en forskel, som nogle får det til at lyde.

Som sagt har jeg vitterligt ikke brugt særlig mange ansøgninger, men efter at have læst denne tråd, har jeg været ivrig i at bekræfte min erfaring med, at man får minimum 37 i total stats. Har nu sendt 4 ansøgninger afsted siden igår til i dag og hver gang er det blevet til minimum en træner med 37 i totalstat for ungdom og markspiller.
I dag blev det endda til en træner med 20 i ungdom og 20 i markspillertræning.

Al det bedste herfra og håber du rammer noget mere held, hvis det virkelig passer, at du ikke får tilbudt noget ordentlig smiley
Nu tænker jeg som sådan ikke på sigt, men nærmere sælger jeg mine talenter typisk efter 5-6 træninger, hvis de er noget værd. Der kan være en stor forskel på hvad jeg får for dem, hvis der er 5% forskel på træningsperformance og der står "med træner" - og folk går som regel ud fra man har en 20-19 træner minimum, for traditionelt var det meget nemt at finde en 19-20 træner og tog ikke i nærheden af ligeså lang tid som i dag og krævede heller ikke held.

At du så har været heldig, gør ikke at der ikke er brug for justeringer. For mig tog det 6 gange før jeg fik tilbudt en med 37 til markspillere - det er altså ikke tilfældet at man generelt "minimum" får 37+ tilbud. Det burde i hvert fald ikke tage det meste af en sæson at finde en middelmådig træner.

Hvis det kan tage op til en uge at finde en middelmådig træner med en søgning om dagen, så er det objektivt set sværere for mindre klubber at få gode trænere end det tidligere var - det er ikke et spørgsmål om mening, det er bare faktum. Før tog det aldrig mere end 10-15 minutter, før jeg havde en 37 træner og 38-39 kunne godt tage op til 15-20 minutter at finde, men det var kun 20-20, som tog lang tid. I dag skal man enten være heldig eller bruge en helvedes masse credits på at få en 20-20, så på den måde er det uden tvivl blevet mindre ligeligt/fair og større klubber og folk, der bruger IRL penge, har uden tvivl en fordel.

At man så kan betale sig til at få mange flere forsøg synes jeg er synd og ikke i den klassiske vman ånd.

Forza Anarchy (Don Corleone) 29. marts 2024, 14:47
Seven Dials FC sagde:
Spicy Fanta FC sagde:
Det kan lade sig gøre.
D. 8 februar hentede jeg en 20/20/20 spejder. Kun 33 år.
D. 12 februar hentede jeg en 20/18/20 træner. 46 år.
Jeg søger ikke særlig ofte, da jeg har hvad jeg skal bruge fra tidligere. Det kan dog sagtens være, at jeg har været meget heldig med de to nye her, men ofte får jeg tilbudt minimum 20xx17 træner eller en med stats tilsammen på 37 fordelt på ungdomsspillere og markspillertræning. Hvilket jo ikke er den dårlig træner. I fremtiden vil jeg da helt klart signe kontrakter med dem, hvis mangel på bedre ikke lykkedes eller er længere tid om at ramme heldet med endnu bedre.
Systemet er jo fint på den måde, at der er lige stor chance for alle at få de samme trænere.

Så også du hentydet til at en spiller ikke er ligeså meget værd på sigt, med en dårligere træner. Det har du ret i, at de så mister værdi i længden kontra spillere der træner med bedre trænere, men hvis man i starten ikke har så store anlægs, så er jeg ikke i tvivl om købere (inklusiv som mig) og mange andre holder øje med, hvilket trænere klubben har til rådighed. Hvis en ny spiller f.eks. træner 170 på turkis med en 18/19 træner kontra en spiller der træner 170 på turkis med en 20/20 træner, så vil jeg klart forsøge og gå efter og købe den med den “dårligeste” træner anvendt - så på den måde er spillerne ikke mindre værd.
Som Anarchy fint beskriver det, så er det ikke så stor en forskel, som nogle får det til at lyde.

Som sagt har jeg vitterligt ikke brugt særlig mange ansøgninger, men efter at have læst denne tråd, har jeg været ivrig i at bekræfte min erfaring med, at man får minimum 37 i total stats. Har nu sendt 4 ansøgninger afsted siden igår til i dag og hver gang er det blevet til minimum en træner med 37 i totalstat for ungdom og markspiller.
I dag blev det endda til en træner med 20 i ungdom og 20 i markspillertræning.

Al det bedste herfra og håber du rammer noget mere held, hvis det virkelig passer, at du ikke får tilbudt noget ordentlig smiley
Nu tænker jeg som sådan ikke på sigt, men nærmere sælger jeg mine talenter typisk efter 5-6 træninger, hvis de er noget værd. Der kan være en stor forskel på hvad jeg får for dem, hvis der er 5% forskel på træningsperformance og der står "med træner" - og folk går som regel ud fra man har en 20-19 træner minimum, for traditionelt var det meget nemt at finde en 19-20 træner og tog ikke i nærheden af ligeså lang tid som i dag og krævede heller ikke held.

At du så har været heldig, gør ikke at der ikke er brug for justeringer. For mig tog det 6 gange før jeg fik tilbudt en med 37 til markspillere - det er altså ikke tilfældet at man generelt "minimum" får 37+ tilbud. Det burde i hvert fald ikke tage det meste af en sæson at finde en middelmådig træner.

Hvis det kan tage op til en uge at finde en middelmådig træner med en søgning om dagen, så er det objektivt set sværere for mindre klubber at få gode trænere end det tidligere var - det er ikke et spørgsmål om mening, det er bare faktum. Før tog det aldrig mere end 10-15 minutter, før jeg havde en 37 træner og 38-39 kunne godt tage op til 15-20 minutter at finde, men det var kun 20-20, som tog lang tid. I dag skal man enten være heldig eller bruge en helvedes masse credits på at få en 20-20, så på den måde er det uden tvivl blevet mindre ligeligt/fair og større klubber og folk, der bruger IRL penge, har uden tvivl en fordel.

At man så kan betale sig til at få mange flere forsøg synes jeg er synd og ikke i den klassiske vman ånd.
Ja det er et faktum at det er sværere for alle klubber at finde en god træner ikke kun de mindre.

Faktum er også at det ikke er nødvendigt for mindre klubber at ansætte trænere, og at det i langt de fleste tilfælde vil være spild af credits i forhold til deres omsætning. Tværtimod kan det faktisk være en fordel for mindre klubber at træne uden trænere, da mange klubber ofte har en tendens til at overbyde spillere, som træner på mindre anlæg uden trænere.

Det var praktisk talt umuligt at finde ledige 20xx20 trænere ved det gamle system fordi nogle klubber ved hjælp af scripts hentede dem så snart de blev oprettet, hvilket betød at der sjældent var mere end en håndfuld ledige ud af flere tusinde.

Som sagt så tror jeg bare at du har været usædvanligt uheldig, hvis du ikke har ramt noget brugbart i dine søgninger da jeg stort set altid har minimum én træner med samlet 36 i markspiller og ungdom.

Det bør jo også være muligt for alle uanset hvilket job man har at sende minimum to ansøgninger afsted om dagen. Du kan sende en afsted om morgenen når du vågner som du kan tjekke når du får fri fra job samt sende en når du kommer hjem fra arbejde som du kan tjekke inden du går i seng.
De fleste har også muligheden for lige at smide en ansøgning afsted i forbindelse med en kort pause på jobbet.
Jeg vil mene at alle har muligheden for minimum to ansøgninger, de fleste tre og nogle få fire i løbet af en dag.

Ja det koster credits, men for de klubber for hvem det reelt gør nogen forskel at træne med træner er de credits ikke noget problem, med mindre man absolut kun ønsker +38 stats trænere.

Så ja succesraten for at finde en god træner en blevet mindre og kræver mere, men det synes jeg ikke er en forringelse men derimod en forbedring, så man sikre sig at bestemte managers ikke bare støvsuger markedet for alle 20xx20 trænere og fordeler dem videre til venner og bekendte.

Folk må nu bare affinde sig med at 36 stats fordelt på de to egenskabere også kan bruges og faktisk ikke er nogen dårlig træner, og som ikke gør nogen væsentlig forringelse hverken i forbindelse med salgspriser eller udvikling på sigt.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 29. marts 2024, 16:00
Seven Dials FC sagde:
Spicy Fanta FC sagde:
Det kan lade sig gøre.
D. 8 februar hentede jeg en 20/20/20 spejder. Kun 33 år.
D. 12 februar hentede jeg en 20/18/20 træner. 46 år.
Jeg søger ikke særlig ofte, da jeg har hvad jeg skal bruge fra tidligere. Det kan dog sagtens være, at jeg har været meget heldig med de to nye her, men ofte får jeg tilbudt minimum 20xx17 træner eller en med stats tilsammen på 37 fordelt på ungdomsspillere og markspillertræning. Hvilket jo ikke er den dårlig træner. I fremtiden vil jeg da helt klart signe kontrakter med dem, hvis mangel på bedre ikke lykkedes eller er længere tid om at ramme heldet med endnu bedre.
Systemet er jo fint på den måde, at der er lige stor chance for alle at få de samme trænere.

Så også du hentydet til at en spiller ikke er ligeså meget værd på sigt, med en dårligere træner. Det har du ret i, at de så mister værdi i længden kontra spillere der træner med bedre trænere, men hvis man i starten ikke har så store anlægs, så er jeg ikke i tvivl om købere (inklusiv som mig) og mange andre holder øje med, hvilket trænere klubben har til rådighed. Hvis en ny spiller f.eks. træner 170 på turkis med en 18/19 træner kontra en spiller der træner 170 på turkis med en 20/20 træner, så vil jeg klart forsøge og gå efter og købe den med den “dårligeste” træner anvendt - så på den måde er spillerne ikke mindre værd.
Som Anarchy fint beskriver det, så er det ikke så stor en forskel, som nogle får det til at lyde.

Som sagt har jeg vitterligt ikke brugt særlig mange ansøgninger, men efter at have læst denne tråd, har jeg været ivrig i at bekræfte min erfaring med, at man får minimum 37 i total stats. Har nu sendt 4 ansøgninger afsted siden igår til i dag og hver gang er det blevet til minimum en træner med 37 i totalstat for ungdom og markspiller.
I dag blev det endda til en træner med 20 i ungdom og 20 i markspillertræning.

Al det bedste herfra og håber du rammer noget mere held, hvis det virkelig passer, at du ikke får tilbudt noget ordentlig smiley
Nu tænker jeg som sådan ikke på sigt, men nærmere sælger jeg mine talenter typisk efter 5-6 træninger, hvis de er noget værd. Der kan være en stor forskel på hvad jeg får for dem, hvis der er 5% forskel på træningsperformance og der står "med træner" - og folk går som regel ud fra man har en 20-19 træner minimum, for traditionelt var det meget nemt at finde en 19-20 træner og tog ikke i nærheden af ligeså lang tid som i dag og krævede heller ikke held.

At du så har været heldig, gør ikke at der ikke er brug for justeringer. For mig tog det 6 gange før jeg fik tilbudt en med 37 til markspillere - det er altså ikke tilfældet at man generelt "minimum" får 37+ tilbud. Det burde i hvert fald ikke tage det meste af en sæson at finde en middelmådig træner.

Hvis det kan tage op til en uge at finde en middelmådig træner med en søgning om dagen, så er det objektivt set sværere for mindre klubber at få gode trænere end det tidligere var - det er ikke et spørgsmål om mening, det er bare faktum. Før tog det aldrig mere end 10-15 minutter, før jeg havde en 37 træner og 38-39 kunne godt tage op til 15-20 minutter at finde, men det var kun 20-20, som tog lang tid. I dag skal man enten være heldig eller bruge en helvedes masse credits på at få en 20-20, så på den måde er det uden tvivl blevet mindre ligeligt/fair og større klubber og folk, der bruger IRL penge, har uden tvivl en fordel.

At man så kan betale sig til at få mange flere forsøg synes jeg er synd og ikke i den klassiske vman ånd.
Du kan indtil du finder trænere du synes er gode nok faktisk nok vinde på at træne dem uden træner..
Når du ønsker at sælge så hurtigt smiley

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 30. marts 2024, 00:32
Seven Dials FC sagde:
"Med 2-3 opslag om dagen, tager det typisk ikke mange dage at finde en ret ok træner"

Jo, men så skal man jo alligevel huske at logge ind med jævne mellemrum. De fleste har slet ikke tid det meste af arbejdsdagen, og så bliver det sjældent til mere end 1 opslag, da det tager hele 4 timer. Og så bliver det jo uproportionelt lang tid. Man forventer vel ikke at spillere vitterligt logger på hver 5. time. Man kunne før i tiden finde en væsentligt bedre træner på langt kortere tid og med langt mindre investeret. Det ville give mening at halvere hvor lang tid det tager - eller i det mindste øge antallet af tilbud med 50%. At det tager længere at finde en god træner end at bygge et nyt stadion er jo lidt gak gak.
Altså som spilfirma er målet jo at få folk til at logge ind flere gange om dagen og ikke kun én gang om dagen, så det kan man jo egentlig godt forvente?

Du siger folk har travlt det meste af arbejdsdagen og så bliver det sjældent til mere end et opslag.
Jeg har svært ved at se hvordan man ikke kan få minimum 2 opslag lavet.

Tager vi udgangspunkt i mit gamle arbejde, da jeg arbejde fuldtid.
Jeg stod op lidt i 7, så kunne man lige sætte et jobopslag igang inden jeg mødte på arbejde 7:45, så er der frokostpause klokken 12, der har jeg en halv time hvor jeg lige hurtigt kan sende et jobopslag afsted igen, så har jeg allerede der fået 2 jobopslag på én dag.
Lad os så sige at man kommer hjem til familien og der er måske en del og gøre, oprydning, madlavning, børn som skal passes, haven der arbejdes i osv. Så er klokken 20-21, man er træt, ser fjernsyn, spiller computer eller andet man nu har af hobby. Man går i seng ved en 22-23 tiden, lige inden man går i seng, kan man lige hurtigt logge ind på vman, sætte en jobansøgning afsted, så er der en ny når man vågner.

Hvis man vitterligt mangler personale, vil jeg mene det er på sin plads at forsøge og gøre lidt ekstra for at få dem, i den periode man mangler. Hvis man gør det på den her måde, kan du få 3 jobopslag afsted og du har måske maks brugt 5 minutter på det.
Jeg tvivler på at folk har så travlt, at de ikke har tid til at sende mere end ét jobopslag afsted afgangen. I så fald, hvordan kan man så have tid til at spille vman, hvor der også skal handles med spillere, taktik der skal sættes, træningsøvelser som skal laves samt at få trænet.

Jeg forstår godt dit argument, jeg mener bare det falder lidt til jorden samtidig med du siger folk ikke har tid til at sende et jobopslag afsted, men kan godt bruge 15-20 minutter på manuelt at lede efter spillere.

At sætte tiden ned eller øge antallet af ansøgninger mener jeg ikke hjælper. Sætter man tiden ned, fjerner man helt grunden til overhovedet at have den muligheder der koster klip.

Senza Olive AC (Nicho Molani - Logomaker) 30. marts 2024, 13:25
Forza Anarchy sagde:
Seven Dials FC sagde:
Forza Anarchy sagde:
Jeg synes systemet er fint og fair
Fair er netop hvad det ikke er sammenlignet med før. Nu er det nærmest tilfældigt om man kan få en god træner eller ej, hvilket per definition ikke er fair. Det tidligere system havde sine mangler og var ret så tedious, men det var fair - alle kunne få en god træner, hvis de gad bruge 20 minutter på at søge.
Har forsøgt hele denne sæson at få en træner, og det er stadig ikke lykkedes at finde en, som ikke ville forringe værdien af mine 15-årige.


Kæmpe ommer af The Dudes eller hvem som driver spillet nutildags.
Det er fair på den måde at alle managers har lige stor mulighed for at finde en god træner. Førhen kunne diverse natteravne sidde oppe om natten på bestemte tispunkter og ved hjælp af scripts hente de bedste trænere for næsen af andre, hvilket betød/betyder at nogle managers har over 20 trænere med 20xx20. Derudover kunne man give personale videre til sine venner ved hjælp af links til personalet - dette var på ingen måde retfærdigt og gav lige muligheder.

Nu er alle ligestillet når det kommer til at finde godt personale. Ja det er blevet sværere, men mere retfærdigt.
+1 på Forza
Besvar