En genganger!

Skrevet i Generelt

Kaliffens tropper (kalif) 12. november 2011, 10:17
Dette er en direkte besked til supportere og Rasmus (Opfinder af spillet)

Hvorfor er det at vi i Danmark er så griske?

Når man vælger at sammenligne Vman med andre Internetbasserede managergames, finder man hurtig ud af at vi i Danmark gerne vil tjene på andre.

Tag et kig på "Buzzerbeater" - et basketball manager spil. Her har de denne gyldne regel, ligesom Rasmus også havde dengang han stadig havde sjæl.
De mener som mange andre knap så pengefikserede mennesker, at spillet skal være lig for alle, for derved at opnå en bredere konkurrence. For på denne måde at opretholde et attraktivt spil. Vman og Rasmus har dog en anden tildens til at fastlåse spillere - betaling, betaling, betaling!
Nu er mit Licens så igen udløbet og den her gang, vil jeg af princip vælge ikke at støtte yderligere. Synes det er et generelt problem for Vman, da man også gentagende gange ser, at folk stopper grundet kedsomhed ved spillet og derved skabes der ikke en base for yderligere tilgang men derimod en stilstand af spillere. En løsning på pengeproblemet kunne være - Få flere brugere og herved flere reklameindtægter opnåes igennem en ophævning af Licens betaling!

Hvorfor vælge BuzzerBeater supporterskab?

For mange af os her på BuzzerBeater, er det at udvikle dette spil et drømmejob. Vi laver et nyt spil, designer en økonomi der virker og har glæde af så mange fans. Det er vidunderligt at vi kan bruge vores koncept til at dele med hele verden, gratis. Der er allerede brugere der tilbyder at lave bannere, billeder, ikoner og foreslår nye måder vi kan forbedre spillet på.

Samtidig har vi et normalt dilemma med at starte et nyt webfirma op. BuzzerBeater har lige nu 3,5 fuldtidsarbejdere i vores hovedkvarter i Boston. Indtil videre har omkostningerne blevet dækket af vores samarbejdspartnere, men vi bliver nødt til at kunne klare os selv som et rigtigt firma. Det er derfor vi har indført BuzzerBeaters supporterskab, for at give brugerne mulighed for at hjælpe med at videreudvikle spillet, og give mulighed for forbedringer.

Vi vil altid have at BuzzerBeater skal være gratis at spille og at der ikke skal være nogen spilmæssige fordele i at være supporter frem for ikke at være supporter. Supporter tilføjelserne hjælper kun med til andre ting som kan hjælpe brugeren med små luksusting (som fx at kunne blære sig overfor vennerne).

Tak for din support. Vi håber at du vil fortsætte med at spille BuzzerBeater uanset om du beslutter dig for at købe supportermedlemskab eller ej, og vil fortsætte med at kunne lide spillet.

Håber det har skabt lidt eftertanke.

Mvh.

Kaliffens Tropper
Per Jensen
______________________________________________
Flyttet til Generelt og givet FA besked om det, så må de vurdere om det er reklame, eller ej.
/Jonni (I/U)

Slettet klub 12. november 2011, 12:05
Jeg forstår ikke det her spil går ud på

http://www.buzzerbeater.com/
er det ligesom vman?

altså det samme med stats osv....???

og kan købe bedre anlæg

Slettet klub 12. november 2011, 12:08
Du styrer jo selv hvad du gør. VMan uden licens er ligesom en demo. Skal vi også brokke sig til andre spiludviklere, der ikke vil give os deres spil gratis? Hvor vover de!

Nu tager du det der basket spil som ekskempel. Hvad er "luksus" ting og hvad skal man bruge dem til? Hvordan ville du gøre det i VMans tilfælde? Det er jo værre end VMan, du betaler for... INGENTING smiley Nej vent, du kan blære dig over for dine venner, at du betaler for INGENTING!!! smiley

Slettet klub 12. november 2011, 12:09
Markedsføring af et andet online-spil?

Dette er vidst ikke tilladt, så vidt jeg ved, ifg. reglementet.

Kaliffens tropper (kalif) 12. november 2011, 12:21
Giver bare et eksempel på, hvad Vman evt. kunne gøre for at fremme deres markedskompentence, markedsposition samt indtjening - hvis det vel at mærke gøres rigtigt. Herudover ville Vman brugerne få gratis adgang eller på anden vis sagt gratis Licens, da det ville blive annoncørerne der ville betale. Annonceindtægterne vil jo stige gradvis med antal online brugere om måneden eller antal klik på annoncen.!
Men ja, typisk man her i nutidens DK bliver beskyldt for at markedsfører et andet spil, hvilket jeg på ingen måde vil have interesse i, da mit hovedformål egentlig er at hjælpe Vman samt forbrugerne af Vman...
Denne form for indtjening vil formentlig give en højere kundetilfredshed samt en på længere sigt (forhåbelig) større indtægt.

Slettet klub 12. november 2011, 12:45
Du får det til at lyde så legende let, men nævner intet om truslen fra Facebook, apps og iOs/Android spil. Alle annoncører flygter derover, fordi der er penge at hente der, og det er lettere for dem at ramme så bredt eller så specifikt som muligt.

Du kan ikke smide ét eksempel på et spil op, der samtidig ligner noget fra 2004, og så sige at alle kan gøre sådan.

VMan er det førende managerspil i Danmark... var der andet? Jeg er også sikker på, at hvis det gøres rigtigt, kan VMan lave et PC spil, som kan udfordre FM smiley

Slettet klub 12. november 2011, 15:33
Okay, fedt nok. Der er jo heldigvis ingen, som tvinger nogen til at spille Virtualmanager. Det står alle frit for at lade være med at købe produktet, så det kan man jo bare lade være med. Er det ikke dejligt?

God vind i Boston!

Slettet klub 12. november 2011, 15:41
Hver dog glad for at vis du køber licens kan du være med til at udvikle dette spil. smiley

Seriously (Emil) 12. november 2011, 16:32
Det her er jo bare en reklame for det der **** basketspil smiley

FC Nonsense (Frost) 12. november 2011, 17:02
Jeg giver trådejer ret smiley
Hvis det dersens Buzzerbeater kan, så kan vman satme os!
Og ja, jeg synes også de er blevet for griske, men hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke der er nogen fra det crew der gider at indføre en sådan idé.. Uanset hvor mange fantastiske begrundelser der kommer..
Besvar