En genganger!

Skrevet i Generelt

Uptivupti Crew (Er væk - som din kæreste) 13. november 2011, 13:43
Kaliffens tropper sagde:
Jeg taler også en del men snakker ikke **** lort.! - Suspekt (kunne du lære noget af) !
Man ved, man har det skidt i debatter, hvis man er nødt til at citere Suspekt smiley

Seriously (Emil) 13. november 2011, 13:49
Kaliffens tropper sagde:
Dette er en direkte besked til supportere og Rasmus (Opfinder af spillet)

Hvorfor er det at vi i Danmark er så griske?

Når man vælger at sammenligne Vman med andre Internetbasserede managergames, finder man hurtig ud af at vi i Danmark gerne vil tjene på andre.

Tag et kig på "Buzzerbeater" - et basketball manager spil. Her har de denne gyldne regel, ligesom Rasmus også havde dengang han stadig havde sjæl.
De mener som mange andre knap så pengefikserede mennesker, at spillet skal være lig for alle, for derved at opnå en bredere konkurrence. For på denne måde at opretholde et attraktivt spil. Vman og Rasmus har dog en anden tildens til at fastlåse spillere - betaling, betaling, betaling!
Nu er mit Licens så igen udløbet og den her gang, vil jeg af princip vælge ikke at støtte yderligere. Synes det er et generelt problem for Vman, da man også gentagende gange ser, at folk stopper grundet kedsomhed ved spillet og derved skabes der ikke en base for yderligere tilgang men derimod en stilstand af spillere. En løsning på pengeproblemet kunne være - Få flere brugere og herved flere reklameindtægter opnåes igennem en ophævning af Licens betaling!

Hvorfor vælge BuzzerBeater supporterskab?

For mange af os her på BuzzerBeater, er det at udvikle dette spil et drømmejob. Vi laver et nyt spil, designer en økonomi der virker og har glæde af så mange fans. Det er vidunderligt at vi kan bruge vores koncept til at dele med hele verden, gratis. Der er allerede brugere der tilbyder at lave bannere, billeder, ikoner og foreslår nye måder vi kan forbedre spillet på.

Samtidig har vi et normalt dilemma med at starte et nyt webfirma op. BuzzerBeater har lige nu 3,5 fuldtidsarbejdere i vores hovedkvarter i Boston. Indtil videre har omkostningerne blevet dækket af vores samarbejdspartnere, men vi bliver nødt til at kunne klare os selv som et rigtigt firma. Det er derfor vi har indført BuzzerBeaters supporterskab, for at give brugerne mulighed for at hjælpe med at videreudvikle spillet, og give mulighed for forbedringer.

Vi vil altid have at BuzzerBeater skal være gratis at spille og at der ikke skal være nogen spilmæssige fordele i at være supporter frem for ikke at være supporter. Supporter tilføjelserne hjælper kun med til andre ting som kan hjælpe brugeren med små luksusting (som fx at kunne blære sig overfor vennerne).

Tak for din support. Vi håber at du vil fortsætte med at spille BuzzerBeater uanset om du beslutter dig for at købe supportermedlemskab eller ej, og vil fortsætte med at kunne lide spillet.

Håber det har skabt lidt eftertanke.

Mvh.

Kaliffens Tropper
Per Jensen
______________________________________________
Flyttet til Generelt og givet FA besked om det, så må de vurdere om det er reklame, eller ej.
/Jonni (I/U)
Er der ikke nogen som kan fjerne navnet på spillet? Det virker lidt som reklame...

Det gør jo ikke diskutionen dårligere af at der feks står ******** end navnet på spillet

Seriously (Emil) 13. november 2011, 13:50
Alkoholdet Boldklub sagde:
Kaliffens tropper sagde:
Jeg taler også en del men snakker ikke **** lort.! - Suspekt (kunne du lære noget af) !
Man ved, man har det skidt i debatter, hvis man er nødt til at citere Suspekt smiley
smiley

Aarhus (big boss) 13. november 2011, 13:52
Reservehold sagde:
Kaliffens tropper sagde:
Har læst jeres svar igennem, og synes det der er mest håbløst er Mosbæk (staves) kommentarer. At han kan være crew vidner om spillets udvikling. Tv 2 kunne ikke - har du tænk på omkostninger for Tv2's udsendelser i forhold til udvikling af dette spil? Ved det er provokerende men er du 10 år eller er din IQ bare ekstrem lav. ?

Tror ikke dette forslag på nogen måde vil blive gennemført - men som andre sagde, så er der måske en grund til at Vman ikke har slået igennem internationalt?

Envidere var der en der mente man kunne ramme segmenter bedre via Facebook, hvilket i givet fald kan være rigtigt. Dog vil jeg mene at Vman har en klar fordel med deres segment i forhold til annoncering af Sportsudstyr, Beting sider, Andre online spil samt evt. elektronik og mode.

Men go' debat, håber Mosbæk (staves) måske kunne prøve at sende forslaget videre i systemet. Til sidst lidt Suspekt herfra - Til Mosbæk (staves)

Jeg taler også en del men snakker ikke **** lort.! - Suspekt (kunne du lære noget af) !
Til at starte med så skal vi da vidst lige have kammertonen på plads..

Og nu snakker du selv om hvor vidt at vman kommer til at tjene flere penge ved at lave det gratis, du siger intet om omkostninger, og de to er vidt forskellige.

Mosbæk kom med et rigtigt godt eksempel på en virksomhed (Tv2), som er blevet tvunget til at gå over til brugerbetaling fremfor reklameindtægter. Det gør de af den simple grund at de kan tjene mere ved brugerbetaling + reklamer (tvivler på at der ikke kommer nogle) end de kan kun på reklameindtægter. Og dette sker nok da Tv2 ikke har kunne tjene nok på reklamer til at de stadig kan producerer de mange udsendelser de gør.

Han kommer desuden med endnu en rigtig god pointe mht. reklamerne, der er kommet en større efterspørgsel på at få reklamer på sin hjemmeside for at tjene penge, samtidig er udbuddet ikke steget tilsvarende og det gør endvidere, at dem der gerne vil reklamerer har magten.

Så kan ikke lige se hvad der skulle være dit problem, andet end at du er blevet sur over at Mosbæk nok havde en pointe. Og at du hader at tabe og så skal jeg da love for at den ikke fik for lidt.
Så du synes Tv2 er et glimrende eksempel på at vman heller ikke kan leve af reklameindtægter? Det var da noget nyt.

Det noget pjat at sige(ikke dig), hvis der ikke var så mange fordele som der er nu, vil der ikke komme betalere.
Vil bestemt mene at vman stadig kunne tjene ligeså mange penge, hvis man kom med flere funktioner, mere reklame, og bedre crew. Men de vælger istedet for at spille malkeko og malke de sidste penge ud af markedet, for jeg tror ærlig talt ikke på det her spil lever mere end 2-3 år endnu.

Slettet klub 13. november 2011, 13:58
At bruge TV2 som eksempel, er efter min mening fuldstændig skudt ved siden af ! den eneste grund til at TV2 “tør” at indføre brugerbetaling, er at de ved, at en stor del af danske husstande får TV signal via kabel, fælles antenne mv. og at de er 100% sikre på at blive en del af grundpakkerne. Hvis man skulle tilvælge TV2 husstand for husstand var situationen en anden og mere lig den situation Vman står over for.

Thorshammer United (EPU) 13. november 2011, 17:07
Altså helt ærlig, en basketballmanager? Man skal næsten være vild med fan af basketball for at gide spille det. Det er der vist heller ikke mange der gør, når man ser antallet af aktive hold. 51274 aktive hold er absolut ikke noget at prale af. Og med den kampsnit om ugen per hold, så ville jeg dø af kedsomhed efter bare 2 dage smiley

Nej, Buzzerbeater og VMAN har to forskellige målgrupper: dem der kan li' fodboldmanager og dem der kan li' basketball. Samtidig er det lidt svært at forholde sig til Buzzerbeater, når man ikke kender spillet. For mig er det ligesom om, at dele af trådens oplæg er "sakset" ud af en "firmapræsentation", krydret med noget kritiske bemærkninger mod VMAN, alt for at reklame for Buzzerbeater smiley

FC Nonsense (Frost) 13. november 2011, 17:27
Blue And White Stripes sagde:
Kender ikke omtalte spil, og vil heller ikke begynde at spille det, men undrede mig over dette:
Kaliffens tropper sagde:
Vi vil altid have at BuzzerBeater skal være gratis at spille......
Kaliffens tropper sagde:
Tak for din support. Vi håber at du vil fortsætte med at spille BuzzerBeater uanset om du beslutter dig for at købe supportermedlemskab eller ej
Altså er det gratis eller ej? smiley

Man kan åbenbart spille gratis begge steder, vil man have lidt mere finesse eller "små luksusting" - kald dem hvad du vil - så kan man det ene sted betale licens (hedder det her) og det andet sted kan man betale supportermedlemsskab (hedder det så der)

Så hvori består forskellen?, gratis eller ej?, begge steder har frivillig betaling af licens/supportermedlemskab for ekstra ting, forskel?. Umiddelbart har kært barn mange navne, men jeg ser ikke den store forskel i hovedtrækkende, men det er muligvis fordi det er lidt halvsent nu smiley
Forskellen er at på det der buzzerbeater, betegnes supportermedlemskabet som noget man selv kan vælge, hvorimod vman koster penge at spille - din tid som gratisbruger er "bare" en appetitvækker smiley (Spiller ikke selv buzzerbeater, men det er sådan jeg forstår det fungerer smiley)

Kaliffens tropper (kalif) 14. november 2011, 15:59
Thorshammer United sagde:
Altså helt ærlig, en basketballmanager? Man skal næsten være vild med fan af basketball for at gide spille det. Det er der vist heller ikke mange der gør, når man ser antallet af aktive hold. 51274 aktive hold er absolut ikke noget at prale af. Og med den kampsnit om ugen per hold, så ville jeg dø af kedsomhed efter bare 2 dage smiley

Nej, Buzzerbeater og VMAN har to forskellige målgrupper: dem der kan li' fodboldmanager og dem der kan li' basketball. Samtidig er det lidt svært at forholde sig til Buzzerbeater, når man ikke kender spillet. For mig er det ligesom om, at dele af trådens oplæg er "sakset" ud af en "firmapræsentation", krydret med noget kritiske bemærkninger mod VMAN, alt for at reklame for Buzzerbeater smiley
Thorshammer United - Det ovenfor er et citat! - Ligesom det fra Buzzerbeater! Og sammenligningen består ikke i de to målgrupper men i betalingssystemet.
For ikke at reklamere videre, vil jeg kalde det for "Spil 2" i understående, så kan vi se om du kan forstå det.

I spil 2 er det således gratis for forbrugerne at spille. Spillet er helt åbent og hvis man finder det kedsomligt og gerne så det udvikle sig udvikle sig yderligere kan man jo blive supporter! (vil fremme deres udvikling med flere penge).
Er også helt enig i at 50.000 spiller ikke er meget. Men ja spillet er heller ikke så fremme i skoene.

Men som en tidligere nævnte - Så tror jeg også firmaet bag spillet her er tilfreds og ser det som en god malkeko...

Slettet klub 14. november 2011, 16:05
Målgrupperne bør i den grad tages i betragtning hvad angår betaling/ikke-betaling, da det er i relation til annoncører og deres markedsføring. Desuden skal konkurrencen på markederne tages i betragtning.

Som sagt mange gange før, så har FB og spil på FB ædt en gigantisk markedsandeling, samt iOS og Android spil har været i vild fremgang de seneste år. Det kan selv udgivere af PC og konsolspil mærke...

Og nu vi er ved FB, så er der flyttet en gigantisk andel af annoncer og banner derover, fordi det er meget lettere for annoncørerne at segmentere i (mål)grupper og ærlig talt, så rammer de mange flere potentielle kunder end på nogen anden hjemmeside.

Besvar