Justér humøret for unge spillere!

Skrevet i Generelt

BERLIN EAST FC (Union Berlin) 23. december 2016, 11:39
3/11 = 27%

Det vil sige at:
Hvis vi kunne udnytte vores udskiftninger på klassespillere, ville køb af klassespillere stige med 27%

Måske var det en fordel for marked, hvis de unge ikke behøvede at spille kamp. smiley

Victory Red FC (Rolig nu) 23. december 2016, 11:57
BERLIN EAST FC sagde:
3/11 = 27%

Det vil sige at:
Hvis vi kunne udnytte vores udskiftninger på klassespillere, ville køb af klassespillere stige med 27%

Måske var det en fordel for marked, hvis de unge ikke behøvede at spille kamp. smiley
Det er allerede fuldt muligt, man skifter dem bare ind, man har 3 udskiftninger. smiley
Ingen der siger man skal have, det er et valg, og ligesom alle andre valg skal der være konsekvenser deraf, positive/negative ting ved de valg man tager. smiley

AG City (Manager i AG City) 23. december 2016, 12:29
Jeg synes de skal blive endnu mere sure og så ser jeg gerne at der kommer et hav af skader og udvisninger smiley
Det vil betyde at man skal være aktiv for at holde sig i toppen af spillet og ikke som nu, hvor man egentlig bare kan have 11 stjernespillere og logge ind engang imellem og alligevel være med i toppen

BERLIN EAST FC (Union Berlin) 23. december 2016, 14:14
Victory Red FC sagde:
BERLIN EAST FC sagde:
3/11 = 27%

Det vil sige at:
Hvis vi kunne udnytte vores udskiftninger på klassespillere, ville køb af klassespillere stige med 27%

Måske var det en fordel for marked, hvis de unge ikke behøvede at spille kamp. smiley
Det er allerede fuldt muligt, man skifter dem bare ind, man har 3 udskiftninger. smiley
Ingen der siger man skal have, det er et valg, og ligesom alle andre valg skal der være konsekvenser deraf, positive/negative ting ved de valg man tager. smiley
Jeg forstår slet hvad du mener. smiley

Har du læst tråden. Eller er det noget helt andet du snakker om.

AC Wonderkids (Udelukkende egne spillere) 23. december 2016, 14:18
Er enig i, at der skal være flere småskader (måske bare 1-3 kampe, så det ikke går udover træningen) og flere karantæner, da det derfor vil kræve flere gode spillere end de 11 startende.

Derudover synes jeg ikke, det er realistisk, at 16-årige talenter begynder at falde i humør, fordi de ikke får spilletid i den bedste række, hvor alle andre spillere er +90 i vurdering. Spillede man i 5. division, kunne man måske godt lave det sådan, at de unge blev utilfreds uden spilletid, men ikke når man ligger i de øverste divisioner. Det er jo så langt fra virkeligheden, som man kan. Om det gør spillet lettere eller ej ved jeg ikke, men det skal jo også gerne give mening smiley

AG City (Manager i AG City) 23. december 2016, 15:08
Hvem taler om at det er et realistisk spil ??
Der er så mange ting der ikke er realistisk i dette spil og det er vel egentlig heller ikke sikkert det skal være det smiley
Og hvis du går ind for et realistisk spil, så nærlæs lige det du selv skriver
Der må gerne komme lidt flere skader, men det må ikke gå ud over træningen ??
Nope, realisme var at nogle af spillerne blev fodboldinvalider i en tidlig alder og desværre stoppede med at spille

Wild Ferrets (Moz) 23. december 2016, 15:26
BERLIN EAST FC sagde:
3/11 = 27%

Det vil sige at:
Hvis vi kunne udnytte vores udskiftninger på klassespillere, ville køb af klassespillere stige med 27%

Måske var det en fordel for marked, hvis de unge ikke behøvede at spille kamp. smiley
Ahhh synes ikke du kan sætte det så firkantet op. Det jo umuligt at spå om hvordan markedet vil ændre sig, så din påstand om at køb af klassespillere vil stige med 27% er jo ren gætteri smiley Jeg synes det er fedt du engagere dig så meget i at prøve at udvikle vman, men savner en gang i mellem lidt uddybende begrundelser og overvejelser, da jeg desværre synes det nogle gange bliver lidt til "og sådan er det bare" smiley
Men kunne være fedt hvis der blev kigget lidt på nødvendigheden af stærke udskiftninger, så 11/12 mænd ikke kan klare det hele selv.

Trophy Hunters FC (Mr Trophy) 23. december 2016, 17:13
AG City sagde:
Jeg synes de skal blive endnu mere sure og så ser jeg gerne at der kommer et hav af skader og udvisninger smiley
Det vil betyde at man skal være aktiv for at holde sig i toppen af spillet og ikke som nu, hvor man egentlig bare kan have 11 stjernespillere og logge ind engang imellem og alligevel være med i toppen
Bør det at holde sig i toppen af spillet ikke handle om andet end hvor god man er til at skifte spillere ud og ind? Humør vil jeg også mene spiller en ganske lille rolle i forhold til at holde sig i toppen smiley Vi snakker om et problem, der har en negativ indflydelse for alle managers. På trods af, at du i indlægget under snakker om at det ikke behøver at være realistisk, så behøver det vel heller ikke være direkte urealistisk?

Personligt synes jeg at det vil give mening, hvis ungdomsspillerne ikke havde så "vilde drømme" at det krakker deres humør, at side på bænken når Ronaldo og Messi render rundt på banen. Også ærgerligt at venskabskampe slet ingen indvirkning har på humør. Det ville også skabe en større interaktion klubberne herinde i mellem.

Lidt det samme som ungdomsspillerne kræver så sindsygt høje lønninger i topklubber. Det virker absurt i min optik. Jeg så hellere at der blev skruet i maskinrummet, så omkostningerne opstår et andet sted. Bemærk at jeg ikke efterspørger nogle fordele - blot mere "sammenhæng". Skal vi ikke kalde det dét frem for realisme smiley Derfor synes jeg også det vil være fint med flere skader, som du selv nævner, og også gerne flere kort. Direkte rød synes jeg dog der er nok af.

AG City (Manager i AG City) 23. december 2016, 18:34
Jeg er egentlig ligeglad med om der bliver justeret på humøret smiley
Det er den samlede mængde af forenklinger af spillet jeg er imod. Hver gang man foreslår et nyt tiltag som forenkler spillet vil jeg se det som et tilbageskridt, hvis det ikke modsvares af noget, der gør det sværere
Derfor var jeg imod da man indførte den nye talentspejder, da det blev for let at finde potentiale
Derfor var jeg imod at man satte røde kort og skader næsten ud af kraft
Derfor er jeg imod statsloftet, for man skal bare tælle til 1000
Og så synes jeg egentlig det er sjovt at man taler om realisme- men kun der, hvor det er til ens fordel, Jeg så da meget gerne et spil, hvor det blev helt realistisk, så man ikke kunne nøjes med 11 spillere og hvor chancen for fodboldinvalider var til stede. Hvor ingen spejder kunne give en fuldstændig korrekt vurdering af potentiale. spillere gik i stå i deres udvikling etc smiley
Det er jo netop alle disse forenklinger, der bevirker, at vi næsten ikke kan skelne topholdene fra hinanden

Trophy Hunters FC (Mr Trophy) 23. december 2016, 19:09
AG City sagde:
Jeg er egentlig ligeglad med om der bliver justeret på humøret smiley
Det er den samlede mængde af forenklinger af spillet jeg er imod. Hver gang man foreslår et nyt tiltag som forenkler spillet vil jeg se det som et tilbageskridt, hvis det ikke modsvares af noget, der gør det sværere
Okay. Jeg ser det nu ikke som en forenkling at fx humøret på unge spillere bliver ændret, eller at de gode spiller kræver mere i løn, og at de unge ikke gør. Det er simpelt nok at gennemskue hvordan det hænger sammen. Det er mere sammenhængen det er galt med smiley
AG City sagde:
Derfor var jeg imod da man indførte den nye talentspejder, da det blev for let at finde potentiale
Jeg synes egentligt det er okay, at talentspejderen er mere brugbar end den var før. Jeg ser stadig spillere der svinger i mellem lovende og enormt potentiale i løbet af de første 5 dage, hvor jeg spejder dem. Normalt drejer det sig nærmere om et step op eller ned. Det betyder også stor forskel på en spillers værd om det er formidabelt eller enormt, eller andre veje. Da jeg købte 15 årige stolede jeg aldrig bare på mine talentspejdere.
AG City sagde:
Derfor var jeg imod at man satte røde kort og skader næsten ud af kraft
Jeg er enig, men det er ens for alle, så det gør det vel næppe lettere eller sværere for den dygtige manager i forhold til peers.
AG City sagde:
Derfor er jeg imod statsloftet, for man skal bare tælle til 1000
Enig, men synes blot statsloftet ødelægger konkurrencen i toppen, og en del af handlen/interessen for de store potentialer, der ellers kunne være med til at tilføre omkostninger til de helt store klubber, og derved gøre det mere omkostningsfuldt/svære at holde sig i toppen.
AG City sagde:
Og så synes jeg egentlig det er sjovt at man taler om realisme- men kun der, hvor det er til ens fordel
Jeg ved ikke om det er møntet på mig, men jeg efterlyser bestemt ikke ændringer til min fordel smiley
AG City sagde:
Det er jo netop alle disse forenklinger, der bevirker, at vi næsten ikke kan skelne topholdene fra hinanden
Jeg synes faktisk kun det er statsloftet der gør, at alle tophold ligner hinanden nu. Markedskræfterne skal nok tage hånd om resten, hvis det ikke var pga. det dumme loft. Priserne på spillerne bliver fastsat af klubberne ud fra hvor meget man kan forvente at få i indtjening på dem, hvis man skal tro på "det efficiente marked". Sådan forholder det sig ikke helt altid. Derfor ser vi også unge der sælges til så høje priser, at de aldrig vil give overskud, og omvendt med billigere priser. Spillet er altså ikke designet således at man bare kan sidde på toppen på grund af spillets mekanismer. Det er os selv der bestemmer priserne herinde, og derved hvor dyrt det skal være at spille med i toppen smiley

Du kan jo selvfølgelig sige at man kan hæve lønningerne yderligere til fx 90 % af ens indtægter. Spillernes priser vil nok ikke falde med tilsvarende 90 % til at starte med, men det bør balancere sig mere ud på et tidspunkt. Dog vil det, i min optik, nok medføre en markant udskiftning kontinuerligt i toppen.
Besvar