5 sæsoner - 13 røde kort. Andre?

Skrevet i Generelt

Bones of Thor (Thorbone) 10. juli 2019, 19:39
Loyals sagde:
Så får I lidt indsigt smiley
FC Sunnyvale sagde:
Det virker ikke på samme måde som i den gamle kampsimulator.
  • Der bliver trukket et tilfældig tal mellem 0 og 99.
  • Tallet bliver sammenlignet med et andet tal, kaldet "tackling-faktor".
  • Hvis det tilfældige tal er højere end (94 - tackling-faktor), så er det et "foul"
  • Om et foul giver rødt eller gult udregnes senere.
  • Tallet tackling-faktor er som udgangspunkt 2 * holdets tacklingsindstilling
  • Tacklingsindstillingen er et tal fra 0 (fair) til 4 (ekstreme)
  • Der lægges 25 til tackling-faktor, hvis modstanderen blev skadet.
  • Der lægges 5 til tackling-faktor, hvis det var en glidende tackling. (om det er en glidende eller ej udregnes ud fra mentaliteten)

Men hvis tacklinger er sat til fair, modstanderen ikke blev skadet, og det ikke var en glidende tackling, så skal det tilfældige tal mellem 0-99 være mindst 95, før det er et foul. Så der er altså stadig en 5% risiko, selvom man sætter tacklinger til fair.
Det er fedt med den slags indsigt.

Ps
Jeg syes at have læst for længe siden, at kampresultater har indflydelse på effekten af kampånd.
Har det noget på sig?
det vil forklare hvorfor nogle hold oplever positive og negative stimer på resultaterne.

Loyals (VMEnhancer) 10. juli 2019, 22:42
Bones of Thor sagde:

Ps
Jeg syes at have læst for længe siden, at kampresultater har indflydelse på effekten af kampånd.
Har det noget på sig?
det vil forklare hvorfor nogle hold oplever positive og negative stimer på resultaterne.
Ikke mig bekendt.

Kampånden påvirkede før "Bedstefar" udelukkende egenskaberne i positiv retning(muligvis mindre negativ, jf. manualen) såfremt man var bagud.

Dernæst kom effekten på hjemmebanefordelen, samt at kaptajnens tæller dobbelt i den sammenhæng.

Så jeg kan udelukkende sige at jeg ikke husker at have stødt på den formodning før.

Jeg ved at Dennis flere gange, om ikke andet til mig, har nævnt "Apophenia" som en årsag til at sådanne teorier opstår. Et eksempel kunne være det sejlivede rygte om at man med 21-22/22 spillere trænede dårligere.

The Danish Vikings (H Hansen) 10. juli 2019, 22:59
Loyals sagde:
Bones of Thor sagde:

Ps
Jeg syes at have læst for længe siden, at kampresultater har indflydelse på effekten af kampånd.
Har det noget på sig?
det vil forklare hvorfor nogle hold oplever positive og negative stimer på resultaterne.
Ikke mig bekendt.

Kampånden påvirkede før "Bedstefar" udelukkende egenskaberne i positiv retning(muligvis mindre negativ, jf. manualen) såfremt man var bagud.

Dernæst kom effekten på hjemmebanefordelen, samt at kaptajnens tæller dobbelt i den sammenhæng.

Så jeg kan udelukkende sige at jeg ikke husker at have stødt på den formodning før.

Jeg ved at Dennis flere gange, om ikke andet til mig, har nævnt "Apophenia" som en årsag til at sådanne teorier opstår. Et eksempel kunne være det sejlivede rygte om at man med 21-22/22 spillere trænede dårligere.
Apophenia - ordet anvendes nu om dage til mere end den oprindelige definition var tiltænkt.
Ordet defineres som "umotiveret seeing forbindelser" ledsaget af en "specifik oplevelse af en unormal meningsfuldhed", men er over de senere årtier kommet til at repræsentere den menneskelige tendens til at søge mønstre i tilfældig information. Generelt såsom med spil og paranormale fænomener.

Tror rent faktisk, de færreste brugere kendte udtrykket.

New Barca (Ronald) 11. juli 2019, 00:03
Loyals sagde:
Så får I lidt indsigt smiley
FC Sunnyvale sagde:
Det virker ikke på samme måde som i den gamle kampsimulator.
  • Der bliver trukket et tilfældig tal mellem 0 og 99.
  • Tallet bliver sammenlignet med et andet tal, kaldet "tackling-faktor".
  • Hvis det tilfældige tal er højere end (94 - tackling-faktor), så er det et "foul"
  • Om et foul giver rødt eller gult udregnes senere.
  • Tallet tackling-faktor er som udgangspunkt 2 * holdets tacklingsindstilling
  • Tacklingsindstillingen er et tal fra 0 (fair) til 4 (ekstreme)
  • Der lægges 25 til tackling-faktor, hvis modstanderen blev skadet.
  • Der lægges 5 til tackling-faktor, hvis det var en glidende tackling. (om det er en glidende eller ej udregnes ud fra mentaliteten)

Men hvis tacklinger er sat til fair, modstanderen ikke blev skadet, og det ikke var en glidende tackling, så skal det tilfældige tal mellem 0-99 være mindst 95, før det er et foul. Så der er altså stadig en 5% risiko, selvom man sætter tacklinger til fair.
Fed info! Jeg takker herfra! smiley

Bones of Thor (Thorbone) 11. juli 2019, 00:14
Loyals sagde:
Bones of Thor sagde:

Ps
Jeg syes at have læst for længe siden, at kampresultater har indflydelse på effekten af kampånd.
Har det noget på sig?
det vil forklare hvorfor nogle hold oplever positive og negative stimer på resultaterne.
Ikke mig bekendt.

Kampånden påvirkede før "Bedstefar" udelukkende egenskaberne i positiv retning(muligvis mindre negativ, jf. manualen) såfremt man var bagud.

Dernæst kom effekten på hjemmebanefordelen, samt at kaptajnens tæller dobbelt i den sammenhæng.

Så jeg kan udelukkende sige at jeg ikke husker at have stødt på den formodning før.

Jeg ved at Dennis flere gange, om ikke andet til mig, har nævnt "Apophenia" som en årsag til at sådanne teorier opstår. Et eksempel kunne være det sejlivede rygte om at man med 21-22/22 spillere trænede dårligere.
Åh ja, nu du skriver det, kan jeg godt huske, at det var når man kom bagud i kampene, at det var en fordel at have høj kampånd.

IF Sundby (Din ven Manne) 11. juli 2019, 04:19
Har en bestemt spiller, der klart er min bedste spiller, men som får 1-3 røde kort hver sæson. Han har fået billetten i de sidste 5 sæsoner som dig. Og det er altid i de vigtige kampe, der er lige. Aldrig i kampene mod de hold, der slet ikke kan matche mit

Alsgren FC (aa) 12. juli 2019, 21:06
Jeg modtager omkring 3-5 røde kort hver sæson, hvilket stemmer helt overens med virkeligheden (superligaen)

Men jeg indkasserer også kun 3-5 gule kort hver sæson. Det er 60 færre ostemadder end den gennemsnitlige superligaklub.

Kilde: https://superstats.dk/kort/?aar=2018%2F2019
Besvar