Hvad kan du anbefale?

Skrevet i Off-topic

Bjørnholt FC (And then what) 6. september 2019, 21:05
Vorupuh sagde:
Jeg kan anbefalet at spiller ingress
Hvad er det og hvorfor kan det anbefales? :-)

Bilmik (Mikkel Maagaard) 6. september 2019, 21:06
Bjørnholt FC sagde:
Vorupuh sagde:
Jeg kan anbefalet at spiller ingress
Hvad er det og hvorfor kan det anbefales? :-)
Et mobil spil forgænger til pokemon go

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 6. september 2019, 21:37
HjerneSkaderne sagde:
Kan godt se jeg formulerede mig lidt uheldigt.

Sous vide er et fantastisk værktøj for hjemmekokke, det levere et fint resultat meget lettere. Når man laver mad privat er det vigtigste er altid at lave det som man foretrækker, præferencer trumfer altid fisefornemme bedømmelser og de "sandheder" som du nævner. smiley

Hvis du ikke har prøvet sous vide svinebryst, så kan det anbefales. Det bliver så delicious at jeg er ligeglad med hvad chef og kritikere vil sige hvis de vidste hvad der indimellem foregår i hjemme i skadens køkken. smiley

Det var rigtig populært da El Bulli var på sit højeste men gik hurtigt af mode da Adrià lukkede. Nu bliver det mere eller mindre betragtet som dovenskab - med mindre det selvfølgelig bliver brugt i retter hvor man ganske enkelt ikke kan lave det old fashion.

Blødt vs mørt. Der er en vis tekstur forskel. du kan ane en mild fasthed kontra den fornemt bløde der nærmeste flyder gennem munden fra et sous vide tilberedt stykke kød. Det er svært at forklare, men når man har opdaget den lægger man nemt mærke til det næste gang man prøver det ene eller det andet. Tror en bedre formulering ville være at de bliver møre på forskellige måder. I et dyrt stykke kød ville det være virkelig synd at smide det gennem badet da hvad der gør kødet dyrt går tabt.
Svinebryst har jeg ikke prøve endnu, men det vil jeg da med glæde forsøge mig med. smiley
Lidt sjovt hvordan Sous vide gik af mode, og hvordan folk betragter det nu, det var jeg ikke klar over.

Ahh ja ok, det er forskellen, det er rart lige at vide, var jeg nemlig ikke klar over. Altid lækkert at lære noget nyt, men bruger primært også kun sous vide til det lidt billigere kød, da som du siger, ville være synd for dyrt kød.
Men tak for forklaringen! smiley

Ennosigaios Quax (Jacob) 7. september 2019, 11:30
Jeg kan anbefale at beklage sig i "generelt", det kan vise sig at blive ganske morsomt smiley

Ellers lytte til ny musik, bage, spille league eller løbe en tur smiley

Talento De Dyrting (BOBA) 7. september 2019, 14:45
Ennosigaios Quax sagde:
Jeg kan anbefale at beklage sig i "generelt", det kan vise sig at blive ganske morsomt smiley

Ellers lytte til ny musik, bage, spille league eller løbe en tur smiley
League er ikke sjovt når man er hardstuck i p1 smiley

Ennosigaios Quax (Jacob) 7. september 2019, 14:57
Talento De Dyrting sagde:
Ennosigaios Quax sagde:
Jeg kan anbefale at beklage sig i "generelt", det kan vise sig at blive ganske morsomt smiley

Ellers lytte til ny musik, bage, spille league eller løbe en tur smiley
League er ikke sjovt når man er hardstuck i p1 smiley
Prøv gold 1 smiley(

Slim Shady (Benjamin) 8. september 2019, 06:15
HjerneSkaderne sagde:
Tegneserien Berserk. Tegnet og skrevet af Kentaro Miura den kan læses enten blot som horror-action eller som hvad den rent faktisk er - en dybt filosofisk og samfundskritisk historie der udforskelser af menneskets mørkeste sider som sammentidigt er i den klassiske forstand genialt tegnet med et hav af hyldeste til store kunstnere som eksempelvis Bosch og Escher.

Advarsel: den er stadig ikke færdig skrevet og Miura er notorisk for at tage laaaaaaaaang tid om at udgive kapitler serien har indtil videre løbet i 30 år (har selv fulgt den ~20).
Bjørnholt FC sagde:
gode frarådelser er også mere end velkomne. Kom glad :-)
FC Deluga sagde:
Jeg kan bestemt anbefale sous vide.

<snip>

Hvad kan man sous vide?
Kød
At du aldrig bruger sous vide til rødt kød. Steaks får hovedsageligt sin smag fra Maillard-reaktionen som du slet ikke kan opnå på samme niveau når du bruger sous vide. Grunden til at kødet bliver så "mørt" når du bruger sous vide er at senerne bliver nedbrudt og teksturen i kødet mere retteligt bliver "blød" istedet for mørt - der er stor forskel. Et eksempel på hvad sous vide gør ved senerne er Adrià's legendariske ret der blot var en sene tilberedt sous vide, ja intet kød blot en sene. Det er dermed ikke sagt at sous vide steaks er "dårlige", de kan blot ikke ramme samme niveau som rigtig tilberede steaks. You do you men der er en grund til at sous vide er gået mere og mere af mode i den gastronomiske verden.

Det skal dog siges at noget kød virkelig vinder ved sous vide, eksempelvis er det fantastisk til svinebryst.

Hvis du virkelig går op i mad lær at gøre det rigtigt. Din date eller gæster vil også blive mere imponeret når du rent faktisk behersker håndværket fremfor at bruge maskiner.

PS: Hvis du nogensinde blot overvejer at bruge sous vide til fisk bør du aldrig fortælle det til en kok, vi ville uden tøven finde den store kniv og kødsav frem. smiley
Vil give dig ret i Beserk, den er fantastisk, min bedste ven fik mig igang, dog skal det siges at serien ikke lever op til mangaen på nogen måde

Slim Shady (Benjamin) 8. september 2019, 06:19
Personligt vil jeg gerne anbefale Sennheiser x Massdrop til alle der laver musik eller elsker god lyd når de sidder derhjemme og lytter til musik (eller gamer) samme lyd kvalitet som sennheiser 650 og personligt syntes jeg ikke de nye 660s er meget bedre, den noget lavere pris kommer fra at de er lavet af plastik fremfor metal, deres "build" er billigere og "dårligere" men lyden er den samme smiley
Kan primært anbefale ting fra musikkens verden, så det lidt niche hvad jeg kan tilføje til denne tråd

Gnotsi IF (Bedste ungdomshold EU) 8. september 2019, 11:11
Ennosigaios Quax sagde:
Jeg kan anbefale at beklage sig i "generelt", det kan vise sig at blive ganske morsomt smiley
Jeg kan anbefale at lade være, at klage i generelt bare fordi man keder sig lidt og synes det er sjovt at provokerer andre.
Derimod kan jeg anbefale Uncharted serien, hvis man har en PlayStation er det et must-play smiley

Gundsømagle United (Sir Hansen) 8. september 2019, 13:40
Kan anbefale brætspillet Settlers. Og ja unge mennesker, man kan godt spille spil uden skærm. smiley
Besvar