Drømmebilen

Skrevet i Off-topic

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 15. september 2019, 13:39
Kildebrønde IF sagde:
Tesla! En elbil samt jeg gerne støtter manden bag! smiley

Satser på det bliver min første bil, men der går nok lige 1-3 år. Nu må vi se, meget kan nå at ske på den tid smiley

Er vokset op med Ferrari, så for min fars skyld må jeg nok sætte den på weekend drømme bil xD
Jeg vil gerne høre hvad folk faktisk tænker om en Tesla ?
Den vejer ca 2,5 ton.. Jeg vil nødig se den i et sammenstød.. smiley
Til nørderne vil jeg gerne høre..?
Hvad er den faktiske grønne gevinst, ved fremstilling og
afskaffelse af batterier.. ? Kontra en benzinbil..
Mvh Per

Lex Superior (Mathias) 15. september 2019, 14:42
Pers LØVER sagde:
Kildebrønde IF sagde:
Tesla! En elbil samt jeg gerne støtter manden bag! smiley

Satser på det bliver min første bil, men der går nok lige 1-3 år. Nu må vi se, meget kan nå at ske på den tid smiley

Er vokset op med Ferrari, så for min fars skyld må jeg nok sætte den på weekend drømme bil xD
Jeg vil gerne høre hvad folk faktisk tænker om en Tesla ?
Den vejer ca 2,5 ton.. Jeg vil nødig se den i et sammenstød.. smiley
Til nørderne vil jeg gerne høre..?
Hvad er den faktiske grønne gevinst, ved fremstilling og
afskaffelse af batterier.. ? Kontra en benzinbil..
Mvh Per
De nørdede sprøgsmål har jeg sku svært ved at hjælpe dig med - meeeeen, man kan google sig frem til en masse god læsning.
https://medium.com/@jekatsos/tesla-is-not-sustainable-or-what-people-get-wrong-about-sustainability-4b63634c5272

Al det tekniske lagt til side, så er jeg ikke helt solgt på ideen om elbiler endnu. Udover at de åbenlyse drengegrunde, så er der også et muligt problem, hvis man har kørt den flad for batteri og hurtigt skal på skadestuen, og skal vente en time på at lade den op. Går du tør på motorvejen kan du jo heller ikke bare få noget til at komme med en dunk benzin. Så skulle jeg absolut eje noget i den retning, ville det nok være en hybrid

BK Frem (BK Frem) 15. september 2019, 19:57
Hvad er jeres DRØMMEBIL?

Til weekenden:
Kia Rio Attraktion

Den praktiske:
Kia Rio Attraktion


Den jeg faktisk ejer:
Kia Rio Attraktion

smiley)

Lex Superior (Mathias) 16. september 2019, 07:56
BK Frem sagde:
Hvad er jeres DRØMMEBIL?

Til weekenden:
Kia Rio Attraktion

Den praktiske:
Kia Rio Attraktion


Den jeg faktisk ejer:
Kia Rio Attraktion

smiley)
Jaokay - det er vel også en fed måde at se det på smiley

La Nacuary (Rasmus) Crew 16. september 2019, 10:04
Til weekenden:
Aston Martin DBS Superleggera, den er simpelthen så fræk.

Den praktiske:
Jeep Grand Cherokee


Den jeg faktisk ejer:
BMW 114i

Lex Superior (Mathias) 16. september 2019, 10:05
La Nacuary sagde:
Til weekenden:
Aston Martin DBS Superleggera, den er simpelthen så fræk.

Den praktiske:
Jeep Grand Cherokee


Den jeg faktisk ejer:
BMW 114i
Synes du er den 3. eller 4. der nævner en aston martin. Er det bare hele danmarks drømmebil?

La Nacuary (Rasmus) Crew 16. september 2019, 10:54
Hundige Athletics sagde:
La Nacuary sagde:
Til weekenden:
Aston Martin DBS Superleggera, den er simpelthen så fræk.

Den praktiske:
Jeep Grand Cherokee


Den jeg faktisk ejer:
BMW 114i
Synes du er den 3. eller 4. der nævner en aston martin. Er det bare hele danmarks drømmebil?
De er virkelig også dygtige til at lave et flot design, samt at lave en bil der faktisk fungere.

Jeg må indrømme at jeg savler på rattet, hver eneste gang jeg kører forbi deres forhandler ved Svanemøllen st. smiley

Kildebrønde IF (Laktose) 16. september 2019, 12:28
Hundige Athletics sagde:
Kildebrønde IF sagde:
Hundige Athletics sagde:
Kildebrønde IF sagde:
Tesla! En elbil samt jeg gerne støtter manden bag! smiley

Satser på det bliver min første bil, men der går nok lige 1-3 år. Nu må vi se, meget kan nå at ske på den tid smiley

Er vokset op med Ferrari, så for min fars skyld må jeg nok sætte den på weekend drømme bil xD
Hvilken ferrari er du opvokset med?
Den første, da jeg var helt lille var en Mondial. En 4 personers var den eneste måde min far kunne overtale min mor smiley

Senere blev den til en 348 challenge (brugt i løb, så der var bur i og den havde vundet et løb i Nice smiley) samt en 360'er. smiley
I envy you... må man spørge hvad dine forældre arbejder/arbejdede med?
Jeg ville da lyve, hvis jeg ikke sagde det var super fedt da jeg selv havde erhvervet mig et kørekort smiley Og mega fedt at køre på bane!

Ja da, de er selvstændige og arbejder med rådgivning af realkreditlån, så de kan hjælpe andre med at få lidt ekstra penge på kontoen. Evt til en drømmebil smiley

Kildebrønde IF (Laktose) 16. september 2019, 12:35
Hundige Athletics sagde:
Pers LØVER sagde:
Kildebrønde IF sagde:
Tesla! En elbil samt jeg gerne støtter manden bag! smiley

Satser på det bliver min første bil, men der går nok lige 1-3 år. Nu må vi se, meget kan nå at ske på den tid smiley

Er vokset op med Ferrari, så for min fars skyld må jeg nok sætte den på weekend drømme bil xD
Jeg vil gerne høre hvad folk faktisk tænker om en Tesla ?
Den vejer ca 2,5 ton.. Jeg vil nødig se den i et sammenstød.. smiley
Til nørderne vil jeg gerne høre..?
Hvad er den faktiske grønne gevinst, ved fremstilling og
afskaffelse af batterier.. ? Kontra en benzinbil..
Mvh Per
De nørdede sprøgsmål har jeg sku svært ved at hjælpe dig med - meeeeen, man kan google sig frem til en masse god læsning.
https://medium.com/@jekatsos/tesla-is-not-sustainable-or-what-people-get-wrong-about-sustainability-4b63634c5272

Al det tekniske lagt til side, så er jeg ikke helt solgt på ideen om elbiler endnu. Udover at de åbenlyse drengegrunde, så er der også et muligt problem, hvis man har kørt den flad for batteri og hurtigt skal på skadestuen, og skal vente en time på at lade den op. Går du tør på motorvejen kan du jo heller ikke bare få noget til at komme med en dunk benzin. Så skulle jeg absolut eje noget i den retning, ville det nok være en hybrid
Personligt ser jeg Tesla som det verden stod og manglede. Nogen der turde hoppe ud i det.
Heldigvis undgår du jo sammenstød, så det går nok med vægten smiley

Min opfattelse er. Den grønne gevinst er der allerede ved elbiler. Den er ikke nødvendigvis altid lige stor, MEN elbiler er stadig tidligt i deres stadie. De skal selvfølgelig forbedres, og potentialet er klart bedre end alm. biler.

Meget af den negative forskning er endda finansieret af olieselskaber, så det er måske også at tage til efterretning smiley Jeg skal dog ikke gøre mig klog på hvad der er det mest rigtige, men både mit hoved og mave fortæller mig el er bedre. Brint er dog sikkert ENDNU bedre!

En spændende artikel at læse om emnet, som jeg føler går ret objektivt til emnet (trods overskriften): https://www.zetland.dk/historie/s8YxVyPQ-aekd12kv-ce32b

Lex Superior (Mathias) 16. september 2019, 14:44
Kildebrønde IF sagde:
Hundige Athletics sagde:
Pers LØVER sagde:
Kildebrønde IF sagde:
Tesla! En elbil samt jeg gerne støtter manden bag! smiley

Satser på det bliver min første bil, men der går nok lige 1-3 år. Nu må vi se, meget kan nå at ske på den tid smiley

Er vokset op med Ferrari, så for min fars skyld må jeg nok sætte den på weekend drømme bil xD
Jeg vil gerne høre hvad folk faktisk tænker om en Tesla ?
Den vejer ca 2,5 ton.. Jeg vil nødig se den i et sammenstød.. smiley
Til nørderne vil jeg gerne høre..?
Hvad er den faktiske grønne gevinst, ved fremstilling og
afskaffelse af batterier.. ? Kontra en benzinbil..
Mvh Per
De nørdede sprøgsmål har jeg sku svært ved at hjælpe dig med - meeeeen, man kan google sig frem til en masse god læsning.
https://medium.com/@jekatsos/tesla-is-not-sustainable-or-what-people-get-wrong-about-sustainability-4b63634c5272

Al det tekniske lagt til side, så er jeg ikke helt solgt på ideen om elbiler endnu. Udover at de åbenlyse drengegrunde, så er der også et muligt problem, hvis man har kørt den flad for batteri og hurtigt skal på skadestuen, og skal vente en time på at lade den op. Går du tør på motorvejen kan du jo heller ikke bare få noget til at komme med en dunk benzin. Så skulle jeg absolut eje noget i den retning, ville det nok være en hybrid
Personligt ser jeg Tesla som det verden stod og manglede. Nogen der turde hoppe ud i det.
Heldigvis undgår du jo sammenstød, så det går nok med vægten smiley

Min opfattelse er. Den grønne gevinst er der allerede ved elbiler. Den er ikke nødvendigvis altid lige stor, MEN elbiler er stadig tidligt i deres stadie. De skal selvfølgelig forbedres, og potentialet er klart bedre end alm. biler.

Meget af den negative forskning er endda finansieret af olieselskaber, så det er måske også at tage til efterretning smiley Jeg skal dog ikke gøre mig klog på hvad der er det mest rigtige, men både mit hoved og mave fortæller mig el er bedre. Brint er dog sikkert ENDNU bedre!

En spændende artikel at læse om emnet, som jeg føler går ret objektivt til emnet (trods overskriften): https://www.zetland.dk/historie/s8YxVyPQ-aekd12kv-ce32b
Mnjaaahhh... de skal da have stor ros for at trække industrien i den rigtige retning!

Det kan sku godt være at jeg bare har lidt for ''benzinblod'' til at savle over en elbil smiley
Besvar