Drømmebilen

Skrevet i Off-topic

Kildebrønde IF (Laktose) 16. september 2019, 14:54
Hundige Athletics sagde:
Kildebrønde IF sagde:
Hundige Athletics sagde:
Pers LØVER sagde:
Kildebrønde IF sagde:
Tesla! En elbil samt jeg gerne støtter manden bag! smiley

Satser på det bliver min første bil, men der går nok lige 1-3 år. Nu må vi se, meget kan nå at ske på den tid smiley

Er vokset op med Ferrari, så for min fars skyld må jeg nok sætte den på weekend drømme bil xD
Jeg vil gerne høre hvad folk faktisk tænker om en Tesla ?
Den vejer ca 2,5 ton.. Jeg vil nødig se den i et sammenstød.. smiley
Til nørderne vil jeg gerne høre..?
Hvad er den faktiske grønne gevinst, ved fremstilling og
afskaffelse af batterier.. ? Kontra en benzinbil..
Mvh Per
De nørdede sprøgsmål har jeg sku svært ved at hjælpe dig med - meeeeen, man kan google sig frem til en masse god læsning.
https://medium.com/@jekatsos/tesla-is-not-sustainable-or-what-people-get-wrong-about-sustainability-4b63634c5272

Al det tekniske lagt til side, så er jeg ikke helt solgt på ideen om elbiler endnu. Udover at de åbenlyse drengegrunde, så er der også et muligt problem, hvis man har kørt den flad for batteri og hurtigt skal på skadestuen, og skal vente en time på at lade den op. Går du tør på motorvejen kan du jo heller ikke bare få noget til at komme med en dunk benzin. Så skulle jeg absolut eje noget i den retning, ville det nok være en hybrid
Personligt ser jeg Tesla som det verden stod og manglede. Nogen der turde hoppe ud i det.
Heldigvis undgår du jo sammenstød, så det går nok med vægten smiley

Min opfattelse er. Den grønne gevinst er der allerede ved elbiler. Den er ikke nødvendigvis altid lige stor, MEN elbiler er stadig tidligt i deres stadie. De skal selvfølgelig forbedres, og potentialet er klart bedre end alm. biler.

Meget af den negative forskning er endda finansieret af olieselskaber, så det er måske også at tage til efterretning smiley Jeg skal dog ikke gøre mig klog på hvad der er det mest rigtige, men både mit hoved og mave fortæller mig el er bedre. Brint er dog sikkert ENDNU bedre!

En spændende artikel at læse om emnet, som jeg føler går ret objektivt til emnet (trods overskriften): https://www.zetland.dk/historie/s8YxVyPQ-aekd12kv-ce32b
Mnjaaahhh... de skal da have stor ros for at trække industrien i den rigtige retning!

Det kan sku godt være at jeg bare har lidt for ''benzinblod'' til at savle over en elbil smiley
Og jeg vil nok altid være lidt biased mod Elons side smiley

ishockey ac fc (Paul Kariya) 20. september 2019, 22:14
weekenden: alpinweiss M635CSi E24 el Benz 190E Evo2 blauschwarz metallic

Praktisk: RS6 el cls63 amg shooting brake.

drømmen: fiat multiplia

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 25. september 2019, 17:13
ishockey ac fc sagde:
weekenden: alpinweiss M635CSi E24 el Benz 190E Evo2 blauschwarz metallic

Praktisk: RS6 el cls63 amg shooting brake.

drømmen: fiat multiplia
Bortset fra "drømmen"... har fat i de helt rigtige! Taget direkte fra mine tanker. Elsker de gamle klassikere. Derfor har jeg også en E36 Cab til at køre rundt i om sommeren. smiley
Ift. drømmen: Ferrari 812 superfast.

Palmeiras (Newt) 25. september 2019, 17:36

Til weekenden:
URUS!

Den praktiske:
Volvo xc90, kan ikke stå for deres nye design!

Den jeg faktisk ejer:
A45 amg

ishockey ac fc (Paul Kariya) 26. september 2019, 01:20
KBHAVANA CF sagde:
ishockey ac fc sagde:
weekenden: alpinweiss M635CSi E24 el Benz 190E Evo2 blauschwarz metallic

Praktisk: RS6 el cls63 amg shooting brake.

drømmen: fiat multiplia
Bortset fra "drømmen"... har fat i de helt rigtige! Taget direkte fra mine tanker. Elsker de gamle klassikere. Derfor har jeg også en E36 Cab til at køre rundt i om sommeren. smiley
Ift. drømmen: Ferrari 812 superfast.
hehe, drømmen var også bare gas smiley Elsker også de gamle, især fra BMW og Benz. E36 er også en mega fed model, kunne godt selv tænke mig en coupe i techno violet! Hvad motor har du smiley?

Barcelona FC (Dan Poulsen) 26. september 2019, 01:32
Til weekenden:
Toyota Supra 1994.

Den praktiske:
BMW 550D - Steptronic

Den jeg faktisk ejer:
Ford Fiesta fra 2016.

Der er lidt vej endnu, men mon ikke en BMW i en mindre klasse end 5'er serien er mulig en dag. Vil i hvert fald gerne hen til automatgear og stationcar. smiley

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 26. september 2019, 10:32
ishockey ac fc sagde:
KBHAVANA CF sagde:
ishockey ac fc sagde:
weekenden: alpinweiss M635CSi E24 el Benz 190E Evo2 blauschwarz metallic

Praktisk: RS6 el cls63 amg shooting brake.

drømmen: fiat multiplia
Bortset fra "drømmen"... har fat i de helt rigtige! Taget direkte fra mine tanker. Elsker de gamle klassikere. Derfor har jeg også en E36 Cab til at køre rundt i om sommeren. smiley
Ift. drømmen: Ferrari 812 superfast.
hehe, drømmen var også bare gas smiley Elsker også de gamle, især fra BMW og Benz. E36 er også en mega fed model, kunne godt selv tænke mig en coupe i techno violet! Hvad motor har du smiley?
haha, jeg har den netop i den farve!! :lol:
2.0... mega, som i ekstrem, kedelig. Dog kører den upåklageligt.
Søger markedet igennem i ny og næ for at finde en 2.8'er.. Hele bilen står ellers i original M3-pakke. Den kedelig motor ødelægger dog oplevelsen. Se dig efter en 328'er.

Tomorrowland United (Hr Ø Madsen) 26. september 2019, 12:06
min er følgende

til weekenden:
lamborghini aventador og Vw scirocco mk1

til hverdagen:
lamborghini urus

Nuværende elsket biler, da jeg ikke kun kan nøjes med en så har to selvfølgelig smiley
Suziki Swift sport 1,6 fra 2012
Vw scirocco mk1 1,6 GT fra 1976

og ja jeg er måske lidt lamborghini fan smiley

ishockey ac fc (Paul Kariya) 26. september 2019, 23:57
KBHAVANA CF sagde:
ishockey ac fc sagde:
KBHAVANA CF sagde:
ishockey ac fc sagde:
weekenden: alpinweiss M635CSi E24 el Benz 190E Evo2 blauschwarz metallic

Praktisk: RS6 el cls63 amg shooting brake.

drømmen: fiat multiplia
Bortset fra "drømmen"... har fat i de helt rigtige! Taget direkte fra mine tanker. Elsker de gamle klassikere. Derfor har jeg også en E36 Cab til at køre rundt i om sommeren. smiley
Ift. drømmen: Ferrari 812 superfast.
hehe, drømmen var også bare gas smiley Elsker også de gamle, især fra BMW og Benz. E36 er også en mega fed model, kunne godt selv tænke mig en coupe i techno violet! Hvad motor har du smiley?
haha, jeg har den netop i den farve!! :lol:
2.0... mega, som i ekstrem, kedelig. Dog kører den upåklageligt.
Søger markedet igennem i ny og næ for at finde en 2.8'er.. Hele bilen står ellers i original M3-pakke. Den kedelig motor ødelægger dog oplevelsen. Se dig efter en 328'er.
328i er helt klart drømmen lige udover en M3, men de koster også lidt mere end en 320i'er. Jeg kunne snildt leve med en 320i smiley Har kørt en E36 316i og DET var sløvt! Mega fed farve du har dig.

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 27. september 2019, 08:28
ishockey ac fc sagde:
KBHAVANA CF sagde:
ishockey ac fc sagde:
KBHAVANA CF sagde:
ishockey ac fc sagde:
weekenden: alpinweiss M635CSi E24 el Benz 190E Evo2 blauschwarz metallic

Praktisk: RS6 el cls63 amg shooting brake.

drømmen: fiat multiplia
Bortset fra "drømmen"... har fat i de helt rigtige! Taget direkte fra mine tanker. Elsker de gamle klassikere. Derfor har jeg også en E36 Cab til at køre rundt i om sommeren. smiley
Ift. drømmen: Ferrari 812 superfast.
hehe, drømmen var også bare gas smiley Elsker også de gamle, især fra BMW og Benz. E36 er også en mega fed model, kunne godt selv tænke mig en coupe i techno violet! Hvad motor har du smiley?
haha, jeg har den netop i den farve!! :lol:
2.0... mega, som i ekstrem, kedelig. Dog kører den upåklageligt.
Søger markedet igennem i ny og næ for at finde en 2.8'er.. Hele bilen står ellers i original M3-pakke. Den kedelig motor ødelægger dog oplevelsen. Se dig efter en 328'er.
328i er helt klart drømmen lige udover en M3, men de koster også lidt mere end en 320i'er. Jeg kunne snildt leve med en 320i smiley Har kørt en E36 316i og DET var sløvt! Mega fed farve du har dig.
M3 er alt for dyr.. Det samme er gældende for 190E amg. hvilket er den ultimative drøm.
Besvar