aktier

Skrevet i Off-topic

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 27. september 2019, 11:31
Nogen som herinde også er inde i aktier? smiley


FC Red Devils (Hr Brian Priske) 10. november 2019, 01:48
jeg vil rigtig gerne, jeg har bar ikke taget mig sammen til at lære det smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 10. november 2019, 02:06
KBHAVANA CF sagde:
Nogen som herinde også er inde i aktier? smiley
Jeg er ikke.... Men Brøndby har jævnligt
nogen til salg.. Hvis det skulle friste... smiley
Mvh Per

Talento De Dyrting (BOBA) 10. november 2019, 02:51
Jeg er kun 20 år, så jeg er ikke selv inde i det, men min familie er meget inde i det, og det interesserer mig meget. Jeg følger med hver dag smiley

FC Barcelona (Mikkel) 10. november 2019, 05:08
Invester i en passiv index fund, alt andet er for dumt. Aktier er et zero-sum-game og der er altid nogen der taber i aktive handler og der er INGEN der kan slå markedet over længere perioder.

AC Milan Talenti (T listet- nedsat indsats) 10. november 2019, 05:50
Er selv 20 år og for mig handler det bare om at se mulighederne - især gennem nyhederne. Giver FCB ret i at aktier er et zero-sum-game, men der er forskellige måder at investere på. Udtalelser og rapporterer er gode måder at tjene lidt på kort tid. Eksempel: personligt udnyttede jeg Elon Musks udtalelser tidligere i år, da han var ude at udtale sig om nye produktionsmål (han ville have produceret 500.000 biler over de næste 12 måneder). Problemet var bare at et tidligere tweet fra ham vedrørende det samme havde bragt ham i SEC søgelys, hvilket gav SEC argument til at giv imod et forlig han lavede tidligere på året. Når man snakker aktier i form af "lang" og "short", handler det for det meste om at holde øje med hvor nervøse de store spillere er. Når jeg skal afgøre hvor jeg vil sidde holder jeg øje med CBOE Volatility Indeks (VIX indeks), som viser hvor nervøse de store spillere på markedet er, når de begynder at købe forsikring til deres portfølje.

Ligemeget hvad kræver det meget research og der er altid problemet med penalties, der skal betales når man vil trække penge ud. Et godt sted at tjene penge er penny stocks, da man kan betale med bitcoin.

Atletico Boca Juniors (I Am Back) 10. november 2019, 10:58
Pers LØVER sagde:
KBHAVANA CF sagde:
Nogen som herinde også er inde i aktier? smiley
Jeg er ikke.... Men Brøndby har jævnligt
nogen til salg.. Hvis det skulle friste... smiley
Mvh Per
Ja vi kan jo ikke allesammen snyde os frem og lave aktie manipulation smiley

Fej for ejen dør først alt er hvis til salg inde ved jer
Vi kan jo ikke allesammen låne milliarder i Nordea

FC Barcelona (Mikkel) 10. november 2019, 14:22
De syltede agurker sagde:
Er selv 20 år og for mig handler det bare om at se mulighederne - især gennem nyhederne. Giver FCB ret i at aktier er et zero-sum-game, men der er forskellige måder at investere på. Udtalelser og rapporterer er gode måder at tjene lidt på kort tid. Eksempel: personligt udnyttede jeg Elon Musks udtalelser tidligere i år, da han var ude at udtale sig om nye produktionsmål (han ville have produceret 500.000 biler over de næste 12 måneder). Problemet var bare at et tidligere tweet fra ham vedrørende det samme havde bragt ham i SEC søgelys, hvilket gav SEC argument til at giv imod et forlig han lavede tidligere på året. Når man snakker aktier i form af "lang" og "short", handler det for det meste om at holde øje med hvor nervøse de store spillere er. Når jeg skal afgøre hvor jeg vil sidde holder jeg øje med CBOE Volatility Indeks (VIX indeks), som viser hvor nervøse de store spillere på markedet er, når de begynder at købe forsikring til deres portfølje.

Ligemeget hvad kræver det meget research og der er altid problemet med penalties, der skal betales når man vil trække penge ud. Et godt sted at tjene penge er penny stocks, da man kan betale med bitcoin.
Du kan aldrig være først eller bedst til det, det er en milliard industri og industrien er selvfølgelig bedre til at læse markedet end nogen enkelt person. Hold dig fra at forsøge at "time" markedet eller prøve at slå det. Matematisk set er kun held, hvis det går godt. Et hold af MIT forskerer har lavet research omkring det og det er tættere på at "luck" end "skill".

https://phys.org/news/2018-11-fantasy-sports-based-skill-luck.html (artikel)

https://dspace.mit.edu/bitstream/handle/1721.1/119466/16m1102094.pdf?sequence=1&isAllowed=y (researchen)

Der er en artikel omkring researchen hvor du kan læse om skalaen fra held til evner. Aktier er ikke nævnt i selve artikel, men det kan læse om i researchen. Coin-flip er rent "held" hvorfor den lander 0 på skalaen. Basketball er mest evner så det landede på 86. Aktier handel, af DE ALLER BEDSTE INVESTORER I VERDEN, landede kun på 31 og var derfor klart tættere på held end evner! (Søg på fig. 6 hvis du vil se skalen eller læs på side 883 om mutual funds)

Spar please dine penge, du kan aldrig vinde long term.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 10. november 2019, 14:33
Atletico Boca Juniors sagde:
Pers LØVER sagde:
KBHAVANA CF sagde:
Nogen som herinde også er inde i aktier? smiley
Jeg er ikke.... Men Brøndby har jævnligt
nogen til salg.. Hvis det skulle friste... smiley
Mvh Per
Ja vi kan jo ikke allesammen snyde os frem og lave aktie manipulation smiley

Fej for ejen dør først alt er hvis til salg inde ved jer
Vi kan jo ikke allesammen låne milliarder i Nordea
Feje feje feje samler op..
Det er nok mere sikkert end at købe Brøndbyaktier.. !
De er ikke til salg som i Brøndby 3 gange om året når
der mangler penge i kassen... Og sugardaddy er er ude
på sjov andre steder..
Selvfølgelig kommer han så tilbage og spæder det i kassen
der efterfølgende mangler..
Men vi vælger heldigvis selv... smiley
Mvh Per

Newcomer (Billige spillere til salg) 10. november 2019, 14:40
KBHAVANA CF sagde:
Nogen som herinde også er inde i aktier? smiley
Ja, jeg har både aktier og indeksfonde.
DaIkurd FF sagde:
jeg vil rigtig gerne, jeg har bar ikke taget mig sammen til at lære det smiley
Det har aldrig været nemmere at investere end det er nu. Du kan f.eks gratis oprette en konto på nordnet eller gennem din egen bank. Indeksfonde er et godt sted at starte (det er også det en bank vil anbefale dig at købe). Personlig går jeg efter indeksfonde der har en lav ÅOP (Årlige omkostninger i procent).
FC Barcelona sagde:
Invester i en passiv index fund, alt andet er for dumt. Aktier er et zero-sum-game og der er altid nogen der taber i aktive handler og der er INGEN der kan slå markedet over længere perioder.
Jeg er 100% enig i at det er smart at investere i en passiv index fond smiley
- Hvad mener du med zero-sum-game? Aktie indekser som f.eks S&P 500 har vist sig at være en god investering hvis bare din periode er lang nok smiley
- Warren Buffett har slået markedet over en lang periode - det er derfor han er god for cirka 87 milliarder usd smiley ( Berkshire Hathaway har så ikke slået markedet i mange år) - men vil give dit ret. Du slår ikke markedet over en lang periode smiley

Besvar