aktier

Skrevet i Off-topic

Newcomer (Billige spillere til salg) 10. november 2019, 14:48
FC Barcelona sagde:
Spar please dine penge, du kan aldrig vinde long term.
https://www.slickcharts.com/sp500/returns (S&P 500 Total Returns)

Det er jo netop det du gør? - over lang nok tid så vil et indeks som S&P 500 stige i værdi smiley


FC Barcelona (Mikkel) 10. november 2019, 14:54
Newcomer sagde:
FC Barcelona sagde:
Invester i en passiv index fund, alt andet er for dumt. Aktier er et zero-sum-game og der er altid nogen der taber i aktive handler og der er INGEN der kan slå markedet over længere perioder.
Jeg er 100% enig i at det er smart at investere i en passiv index fond smiley
- Hvad mener du med zero-sum-game? Aktie indekser som f.eks S&P 500 har vist sig at være en god investering hvis bare din periode er lang nok smiley
- Warren Buffett har slået markedet over en lang periode - det er derfor han er god for cirka 87 milliarder usd smiley ( Berkshire Hathaway har så ikke slået markedet i mange år) - men vil give dit ret. Du slår ikke markedet over en lang periode smiley
Warren Buffet har ikke slået markedet over lang tid ved at købe og sælge, han har investeret og aldrig solgt igen mens Berkshire, Fruit of the Loom, Coca Cola og Wells Fargo har vokset og vokset.

Zero-sum game betyder, at i en aktie handel er der 2 parter som handler med hinanden, det betyder at der er nogen der skal tabe og nogen der skal vinde. Det som den ene vinder på handlen det taber den anden.

Hvis du sælger en aktie til mig for 100 kr og den går op til 150 kr, så har du vundet 50 kr. på handlen mens jeg har "tabt" 50 kr. ved ikke at holde på aktien. 50 minus 50 = 0 = 0 sum game. Det er en totalt oversimplificering men det giver dig måske en idé.
Newcomer sagde:
FC Barcelona sagde:
Spar please dine penge, du kan aldrig vinde long term.
https://www.slickcharts.com/sp500/returns (S&P 500 Total Returns)

Det er jo netop det du gør? - over lang nok tid så vil et indeks som S&P 500 stige i værdi smiley
Ham jeg svarer snakker om at time markedet med nyheder, penny stocks og alt muligt andet. Vi er helt på samme side, jeg nævnet passiv index funde lige fra start!

Newcomer (Billige spillere til salg) 10. november 2019, 15:05
FC Barcelona sagde:

Warren Buffet har ikke slået markedet over lang tid ved at købe og sælge, han har investeret og aldrig solgt igen mens Berkshire, Fruit of the Loom, Coca Cola og Wells Fargo har vokset og vokset.

Ham jeg svarer snakker om at time markedet med nyheder, penny stocks og alt muligt andet. Vi er helt på samme side, jeg nævnet passiv index funde lige fra start!
Lige præcis! - Warren Buffett har nok ikke solgt en aktier de sidste 30 år eller noget smiley - han har også udtalt at han aldrig kunne finde på at sælge sine Coca Cola aktier smiley

Time markedet er umuligt og man vil misse potential indtjening smiley
- https://finans.dk/investor/Beretninger/Valuta/ECE11744926/valuta-handelshaab-loefter-dollar-for-femte-dag-paa-stribe/ (Glem at du kan time markedet)

Talento De Dyrting (BOBA) 10. november 2019, 15:14
Newcomer sagde:
FC Barcelona sagde:
Spar please dine penge, du kan aldrig vinde long term.
https://www.slickcharts.com/sp500/returns (S&P 500 Total Returns)

Det er jo netop det du gør? - over lang nok tid så vil et indeks som S&P 500 stige i værdi smiley
Hellere investere i ETF'er eller noget i den dur (eller aktier som giver udbytte), end bare at have dine penge stående i en bank, som ikke giver en prut igen smiley

Newcomer (Billige spillere til salg) 10. november 2019, 15:20
Talento De Dyrting sagde:

Hellere investere i ETF'er eller noget i den dur (eller aktier som giver udbytte), end bare at have dine penge stående i en bank, som ikke giver en prut igen smiley
ETF'er er også fede. De er dog desværre lagerbeskattet og derfor har jeg holdt mig væk fra dem smiley
Mange indeksfonde betaler også udbytte - netop fordi folk har det ligesom dig smiley smiley
Nu er der også kommet negativ rente på penge i banken når du er over i vidst beløb - derfor giver det mening at kigge lidt på at investere smiley smiley
Besvar