Diskusprolaps

Skrevet i Off-topic

Bjørnholt FC (And then what) 17. december 2019, 18:28
Gudenå FC sagde:
Nej,men skal ringe og ønske ham god jul en af dagene kan spørge, kan huske han sagde jeg færdig med at stemme blå efter den oplevelse
smiley

Bjørnholt FC (And then what) 19. december 2019, 12:12
Op

Slim Shady (Benjamin) 20. december 2019, 01:47
Har siden jeg jeg så din tråd her først fået talt med min far som har haft adskillige
Først og fremmest ro og hvile, ikke at overanstrenge ryggen er vigtigt (dog på længere sigt er mangel på aktivitet ligeså slemt som for meget), efter en han havde da jeg var mindre var han senge liggende i flere uger da han ikke kunne gå, den har også gjort ham lam i en del af det ene underben, han har prøvet alt bortset fra operation, fra massage til fys, til akupunktur og selvom det hjælper for nogle havde det ingen effekt på ham, og han ville ikke tage chancen med operation da chancen var høj for han ville ende i kørestol.

Ifølge ham er de eneste ting man rigtig kan gøre selv er at holde sig i fysisk god form, det hjælper meget på hans ryg og så får han smertestillende mod det.
Så at passe på ryggen, holde sig i okay form og smertestillende er de ting der virker for ham smiley

Bjørnholt FC (And then what) 20. december 2019, 10:12
Slim Shady sagde:
Har siden jeg jeg så din tråd her først fået talt med min far som har haft adskillige
Først og fremmest ro og hvile, ikke at overanstrenge ryggen er vigtigt (dog på længere sigt er mangel på aktivitet ligeså slemt som for meget), efter en han havde da jeg var mindre var han senge liggende i flere uger da han ikke kunne gå, den har også gjort ham lam i en del af det ene underben, han har prøvet alt bortset fra operation, fra massage til fys, til akupunktur og selvom det hjælper for nogle havde det ingen effekt på ham, og han ville ikke tage chancen med operation da chancen var høj for han ville ende i kørestol.

Ifølge ham er de eneste ting man rigtig kan gøre selv er at holde sig i fysisk god form, det hjælper meget på hans ryg og så får han smertestillende mod det.
Så at passe på ryggen, holde sig i okay form og smertestillende er de ting der virker for ham smiley
Tusind tak for dit indlæg :-) go jul

Ziggi nation (ENDELIG VK) 20. december 2019, 11:56
ja min far har det... det bare noget absint i ny og næ hvis det går meget ondt. også træn i babyskridt i at bukke dig lidt af gang

Bjørnholt FC (And then what) 20. december 2019, 12:03
Ziggi nation sagde:
ja min far har det... det bare noget absint i ny og næ hvis det går meget ondt. også træn i babyskridt i at bukke dig lidt af gang
Ikke hvis vedkommende har problemer med alkohol - tak for dit indlæg ihvertfald :-)

Ziggi nation (ENDELIG VK) 20. december 2019, 12:08
Bjørnholt FC sagde:
Ziggi nation sagde:
ja min far har det... det bare noget absint i ny og næ hvis det går meget ondt. også træn i babyskridt i at bukke dig lidt af gang
Ikke hvis vedkommende har problemer med alkohol - tak for dit indlæg ihvertfald :-)
Så bare lidt smerte stikkende også tjek øvelser på genoptræning

Bjørnholt FC (And then what) 20. december 2019, 12:10
Ziggi nation sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Ziggi nation sagde:
ja min far har det... det bare noget absint i ny og næ hvis det går meget ondt. også træn i babyskridt i at bukke dig lidt af gang
Ikke hvis vedkommende har problemer med alkohol - tak for dit indlæg ihvertfald :-)
Så bare lidt smerte stikkende også tjek øvelser på genoptræning
Ja, det er dog ikke ligetil når smerterne gør at man ikke har overskuddet til det fordi medicinene ikke hjælper så man kan sove.

Slim Shady (Benjamin) 20. december 2019, 19:53
Bjørnholt FC sagde:
Slim Shady sagde:
Har siden jeg jeg så din tråd her først fået talt med min far som har haft adskillige
Først og fremmest ro og hvile, ikke at overanstrenge ryggen er vigtigt (dog på længere sigt er mangel på aktivitet ligeså slemt som for meget), efter en han havde da jeg var mindre var han senge liggende i flere uger da han ikke kunne gå, den har også gjort ham lam i en del af det ene underben, han har prøvet alt bortset fra operation, fra massage til fys, til akupunktur og selvom det hjælper for nogle havde det ingen effekt på ham, og han ville ikke tage chancen med operation da chancen var høj for han ville ende i kørestol.

Ifølge ham er de eneste ting man rigtig kan gøre selv er at holde sig i fysisk god form, det hjælper meget på hans ryg og så får han smertestillende mod det.
Så at passe på ryggen, holde sig i okay form og smertestillende er de ting der virker for ham smiley
Tusind tak for dit indlæg :-) go jul
Og god jul til dig også :-) En sidste fodnote, det smertestillende han får er tramadol/dolol samt almen pamol, det kan du jo forslå at personen skal snakke med sin læge om hvis han/hun ikke har prøvet det, tramdol hjælper ham meget med at sove da de kommer i 24 timers slow release og den kortere hvor man tager en om morgenen for at komme igennem dagen og en om aftenen for at sove :-)

Bjørnholt FC (And then what) 21. december 2019, 12:46
Slim Shady sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Slim Shady sagde:
Har siden jeg jeg så din tråd her først fået talt med min far som har haft adskillige
Først og fremmest ro og hvile, ikke at overanstrenge ryggen er vigtigt (dog på længere sigt er mangel på aktivitet ligeså slemt som for meget), efter en han havde da jeg var mindre var han senge liggende i flere uger da han ikke kunne gå, den har også gjort ham lam i en del af det ene underben, han har prøvet alt bortset fra operation, fra massage til fys, til akupunktur og selvom det hjælper for nogle havde det ingen effekt på ham, og han ville ikke tage chancen med operation da chancen var høj for han ville ende i kørestol.

Ifølge ham er de eneste ting man rigtig kan gøre selv er at holde sig i fysisk god form, det hjælper meget på hans ryg og så får han smertestillende mod det.
Så at passe på ryggen, holde sig i okay form og smertestillende er de ting der virker for ham smiley
Tusind tak for dit indlæg :-) go jul
Og god jul til dig også :-) En sidste fodnote, det smertestillende han får er tramadol/dolol samt almen pamol, det kan du jo forslå at personen skal snakke med sin læge om hvis han/hun ikke har prøvet det, tramdol hjælper ham meget med at sove da de kommer i 24 timers slow release og den kortere hvor man tager en om morgenen for at komme igennem dagen og en om aftenen for at sove :-)
Tak :-)

Altså vedkommende tager medicin på den måde, at han så er vågen en hel dag samt natten og så tager prøver at lægge sig til at sove om morgenen for så, at kunne prøve at få sovet så meget som muligt i løbet af dagen indtil engang om næsten aften og i bedste tilfælde natten/morgenen. Ved ikke helt specifikt hvilket medicin som der bliver taget, men han har førhen prøvet på at få det til at fungerer sådan, at der kunne soves normal. Det var desværre bare ikke det, som der havde det bedste resultat (:
Besvar