Diskusprolaps

Skrevet i Off-topic

Faxland Boldklub (Nicklas Thomsen) 5. januar 2020, 04:24
Hvorhenne sidder diskusprolapsen? Lænderyggen? Genoptræning? Styrkeøvelser?

Jeg har brækket ryggen i to omgange – samt en diskusprolaps omkring nederste lændehvirvel, som medfører stråling i det ene ben. Undgå operation og brug det som allersidste udvej, da ryggen ikke kan trænes på samme måde bagefter. Aflast ryggen ved at ligge på maven (brug armene til at skubbe overkroppen bagover, kig op og fokuser på åndedrættet), uden at slippe med lårene fra underlaget. Det medvirker til at skubbe prolapsen (væsken) tilbage på plads. Dog er forudsætningerne for en operation ikke så dårlige som beskrevet i denne tråd. I 9/10 tilfælde forbedres smerterne. Men stadig, ryggen kan ikke trænes på samme måde efter operationen - og der er selvfølgelig altid en risiko ved at blive opereret.

Denne YouTube-kanal har formidable øvelser til ryggen, hvis ham/hende har mulighed for at træne: https://www.youtube.com/user/Calisthenicmovement

Solsbury Hill (Jigsaw) 8. januar 2020, 19:31
CBD/THC olie. Det hjælper mod smerterne og er ikke så farligt som morfin. Good luck.

Bjørnholt FC (And then what) 17. januar 2020, 13:05
Faxland Boldklub sagde:
Hvorhenne sidder diskusprolapsen? Lænderyggen? Genoptræning? Styrkeøvelser?

Jeg har brækket ryggen i to omgange – samt en diskusprolaps omkring nederste lændehvirvel, som medfører stråling i det ene ben. Undgå operation og brug det som allersidste udvej, da ryggen ikke kan trænes på samme måde bagefter. Aflast ryggen ved at ligge på maven (brug armene til at skubbe overkroppen bagover, kig op og fokuser på åndedrættet), uden at slippe med lårene fra underlaget. Det medvirker til at skubbe prolapsen (væsken) tilbage på plads. Dog er forudsætningerne for en operation ikke så dårlige som beskrevet i denne tråd. I 9/10 tilfælde forbedres smerterne. Men stadig, ryggen kan ikke trænes på samme måde efter operationen - og der er selvfølgelig altid en risiko ved at blive opereret.

Denne YouTube-kanal har formidable øvelser til ryggen, hvis ham/hende har mulighed for at træne: https://www.youtube.com/user/Calisthenicmovement
Jeg kan desværre ikke helt præcist huske hvor diskusproplapserne sidder henne af på min far, du skal ihvertfald ha tusind tak for dit indlæg. Undskyld det sene svar, god weekend :-)

Bjørnholt FC (And then what) 17. januar 2020, 13:07
Solsbury Hill sagde:
CBD/THC olie. Det hjælper mod smerterne og er ikke så farligt som morfin. Good luck.
Tusind tak for dit indlæg og undskyld for det sene svar. God weekend :-)

Lewis Hamilton (WP) 18. januar 2020, 00:22
Bjørnholt FC sagde:
Solsbury Hill sagde:
CBD/THC olie. Det hjælper mod smerterne og er ikke så farligt som morfin. Good luck.
Tusind tak for dit indlæg og undskyld for det sene svar. God weekend :-)
Jeg har aldrig hørt om nogle i min omgangskreds, der har prøvet med cannabis til en diskus, men jeg ville personligt give det et forsøg.
Enten virker det, ellers virker det ikke.
Jeg synes du skal være obs. på, at det ikke altid kan være den bedste effekt med dråber - kender et par stykker med eksempelvis fantomsmerter, et par stykker med noget nedsunkne knogler, der synes det virker bedre i en joint.
Synes personligt hellere jeg vil ryge en joint end spise panodiler/ipren/dololer eller hvad man ellers kan finde på, når man har ondt.
Jeg har selv neuropatiske smerter, og selvom de ikke forsvinder, synes jeg at de bliver mere tolerable og nemmere at abstrahere fra/slappe af med, hvilket i min verden er en betydelig del af helingsprocessen.

Bjørnholt FC (And then what) 14. februar 2020, 16:45
AtIetico Madrid sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Solsbury Hill sagde:
CBD/THC olie. Det hjælper mod smerterne og er ikke så farligt som morfin. Good luck.
Tusind tak for dit indlæg og undskyld for det sene svar. God weekend :-)
Jeg har aldrig hørt om nogle i min omgangskreds, der har prøvet med cannabis til en diskus, men jeg ville personligt give det et forsøg.
Enten virker det, ellers virker det ikke.
Jeg synes du skal være obs. på, at det ikke altid kan være den bedste effekt med dråber - kender et par stykker med eksempelvis fantomsmerter, et par stykker med noget nedsunkne knogler, der synes det virker bedre i en joint.
Synes personligt hellere jeg vil ryge en joint end spise panodiler/ipren/dololer eller hvad man ellers kan finde på, når man har ondt.
Jeg har selv neuropatiske smerter, og selvom de ikke forsvinder, synes jeg at de bliver mere tolerable og nemmere at abstrahere fra/slappe af med, hvilket i min verden er en betydelig del af helingsprocessen.
Det er desværre heller ikke ligefrem det mest udbredte at snakke om i vise kredse i Danmark. Jeg har dog også tænkt på, da min har snakket om at han godt finde på at gøre brug af det, da der ikke rigtigt er andet som der virker. Jeg vil også ønske at jeg kunne erstatte det med al den medicin som jeg tager nu, men den sygdom som jeg døjer med kan af en eller anden årsag ikke tåle det. Så jeg må tage til takke med medicin indtil jeg finder noget andet, som der kan hjælpe istedet for.

Tusind tak for dit indlæg og undskyld det sene svar :-)

Solsbury Hill (Jigsaw) 14. februar 2020, 23:03
Cannabis 1:1 THC/CBD. Skal nok slukke smerterne.

Bjørnholt FC (And then what) 14. februar 2020, 23:05
Solsbury Hill sagde:
Cannabis 1:1 THC/CBD. Skal nok slukke smerterne.
Har du selv erfaring med det da?

Solsbury Hill (Jigsaw) 27. februar 2020, 00:00
Bjørnholt FC sagde:
Solsbury Hill sagde:
Cannabis 1:1 THC/CBD. Skal nok slukke smerterne.
Har du selv erfaring med det da?
Beklager sene svar. Jeg har en god ven der blev afhængig af Morfin pga rygsmerter.
Han kom ud af sit "misbrug" ved at bruge cannabis som smertestillende, dog røg han det, fordi han er ryger. Det er det samme lægerne giver på recept.

Jeg har selv drukket (te) og tager CBD dråber i mange år, dog ikke for smerter.

Bjørnholt FC (And then what) 27. februar 2020, 00:05
Solsbury Hill sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Solsbury Hill sagde:
Cannabis 1:1 THC/CBD. Skal nok slukke smerterne.
Har du selv erfaring med det da?
Beklager sene svar. Jeg har en god ven der blev afhængig af Morfin pga rygsmerter.
Han kom ud af sit "misbrug" ved at bruge cannabis som smertestillende, dog røg han det, fordi han er ryger. Det er det samme lægerne giver på recept.

Jeg har selv drukket (te) og tager CBD dråber i mange år, dog ikke for smerter.
Helt iorden :-)

Hvad er det for noget du siger der er det samme, som lægerne giver på recept?

Har også overvejet det men hold nu kæft det er dyrt.......
Besvar