Hvor meget skal der til og hvor går grænsen?

Skrevet i Off-topic

Bjørnholt FC (And then what) 31. december 2019, 19:50
Gudenå FC sagde:
Har også prøvet den sags, velkommen til verdens lykkeligste land
Er jeg ked af at høre, håber at det går bedre for dig nu så.

Gudenå FC (Blaki er god) 31. december 2019, 20:17
Bjørnholt FC sagde:
Gudenå FC sagde:
Har også prøvet den sags, velkommen til verdens lykkeligste land
Er jeg ked af at høre, håber at det går bedre for dig nu så.
Tak i lige måde, det var bla. min mor, men jeg kan også komme med historier. det hårdt at gå i dybden i den slags så vil bare sige det kan tage lang tid og være hårdt.

Aarhus (big boss) 1. januar 2020, 13:02
Gudenå FC sagde:
Har også prøvet den sags, velkommen til verdens lykkeligste land
Er Danmark verdens lykkeligste land xd

Gudenå FC (Blaki er god) 1. januar 2020, 13:17
Bosporus FC sagde:
Gudenå FC sagde:
Har også prøvet den sags, velkommen til verdens lykkeligste land
Er Danmark verdens lykkeligste land xd
Det der nogle der siger, men der nok nogle der har betalt for den undersøgelse

Aarhus (big boss) 1. januar 2020, 14:34
Gudenå FC sagde:
Bosporus FC sagde:
Gudenå FC sagde:
Har også prøvet den sags, velkommen til verdens lykkeligste land
Er Danmark verdens lykkeligste land xd
Det der nogle der siger, men der nok nogle der har betalt for den undersøgelse
At kalde det en undersøgelse er vist en stor hån mod al videnskab. Der er drastiske problemer med den 'undersøgelse'. At måle lykke er som at måle vand med en si.

Derudover behøver jeg vel ikke at nævne bias. Jeg behøver vel ikke sige, at de spørgsmål der bliver stillet er at om du er lykkelig eller ej i 'undersøgelsen'. Jeg behøver vel ikke at nævne at nogen tænker på, at hvis de siger nej jeg er ulykkelig, at Danmark ryger af toplisten - folk er jo stolte over at kalde sig det lykkeligste land, hvorfor skulle jeg ikke bare sige jeg er lykkelig? Derudover er der det store tabu i Danmark, at man ikke må sige man er ulykkelig. Derudover er der janteloven. Der er simpelthen så meget.
Så den eneste måde du egentligt kan få en god fornemmelse af, hvem der er lykkelig og hvem der ikke er at du selv går ud og kigger. Selvom det naturligvis ikke giver dig et særlig godt estimat, så er det stadig bedre end en ubrugelig undersøgelse med store fejl og mangler.

Bjørnholt FC (And then what) 1. januar 2020, 14:40
Gudenå FC sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Gudenå FC sagde:
Har også prøvet den sags, velkommen til verdens lykkeligste land
Er jeg ked af at høre, håber at det går bedre for dig nu så.
Tak i lige måde, det var bla. min mor, men jeg kan også komme med historier. det hårdt at gå i dybden i den slags så vil bare sige det kan tage lang tid og være hårdt.
Tak - det er bare helt iorden, behøver du på ingen måde på slet ikke at gøre

Kærlighed til dig og din mor herfra

Gudenå FC (Blaki er god) 1. januar 2020, 14:41
Tak lige måde,

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 1. januar 2020, 17:56
Bosporus FC sagde:
Det kommer jo heller ikke til at blive bedre i fremtiden. Medicinpriserne stiger, apparaternes priser bliver højere samt så bliver der flere og flere ældre. Jeg ser desværre ikke andre løsninger end at begynde at privatiserer sundhedssektoren da den offentlige sektor simpelthen ikke er i stand til at løse problemerne på egen hånd i hvert fald.
Privatisering af sundhedssektoren tror jeg ikke er en god løsning, hvis USA er noget at gå efter er der et massivt problem med at folk ganske enkelt ikke har råd til behandlinger og at forsikringsselvskaber ikke dækker eksempelvis karpaltunnelsyndrom hvor behandlingen i mange tilfælde ikke kræver alverden.

Problemet i Danmark skyldes formentlig de massive nedskæringer sektoren har været offer for de seneste mange år, de har ganske enkelt ikke personale nok. Efter Lars Løkke stoppede som sundshedsminister er den blevet slagtet af samtlige regering... Mette skulle have beholdt selvom han var fra venstre han var IMO den bedste sundhedsminister vi nogensinde har haft og jeg er ikke engang venstremand... smiley
Bjørnholt FC sagde:
Min mor har så lige fortalt mig, at dem oppe i Viborg har fundet ud af grunden til at min far ikke var i stand til det mindste er pga der er tale om en hjerneblødning. Min undren ligger så i: Hvordan i alverden har dem som jeg snakkede med i nat ikke kunnet se tegnene på dette? Hvor meget skal der til og hvor går grænsen?

Godt nytår.
Hvis jeg husker ret er per lov din borgermester forpligtet til at lytte til dig hvis du henvender dig direkte, det var eventuelt en mulighed? Uden at vide hvad der er blevet fortalt centralen er det direkte vanvittigt at de ikke reagerer omgående på klassesymptomerne af en hjerneblødning eller blodprop i hjernen. Grænsen i mine øjne overtrådt allerede ved de ikke sender enten en læge eller ambulance med det samme og eneste "undskyldning" ville være hvis de allerede havde alt mandskab ude.

Har desværre oplevet lignende tilfælde 2 gange i en af dem var først efter vores 6. opringning var det de sendte en læge der efter at have kigget i den tid det tager at måle blodtyk ringede efter en kørsel A - han vurderede det med andre ord akut livstruende....

Håber din far kommer ovenpå igen. smiley

Aarhus (big boss) 1. januar 2020, 18:03
HjerneSkaderne sagde:
Bosporus FC sagde:
Det kommer jo heller ikke til at blive bedre i fremtiden. Medicinpriserne stiger, apparaternes priser bliver højere samt så bliver der flere og flere ældre. Jeg ser desværre ikke andre løsninger end at begynde at privatiserer sundhedssektoren da den offentlige sektor simpelthen ikke er i stand til at løse problemerne på egen hånd i hvert fald.
Privatisering af sundhedssektoren tror jeg ikke er en god løsning, hvis USA er noget at gå efter er der et massivt problem med at folk ganske enkelt ikke har råd til behandlinger og at forsikringsselvskaber ikke dækker eksempelvis karpaltunnelsyndrom hvor behandlingen i mange tilfælde ikke kræver alverden.

Problemet i Danmark skyldes formentlig de massive nedskæringer sektoren har været offer for de seneste mange år, de har ganske enkelt ikke personale nok. Efter Lars Løkke stoppede som sundshedsminister er den blevet slagtet af samtlige regering... Mette skulle have beholdt selvom han var fra venstre han var IMO den bedste sundhedsminister vi nogensinde har haft og jeg er ikke engang venstremand... smiley
Vi ved det jo ikke, det er rigtigt. Men det jeg ser er at der en sundhedssektor som er under massiv pres. Der er ikke ressourcer nok, der er ikke konkurrence heller. Jeg ved eksempelvis at Skejby Sygehus hvert år skal skære ned på budgettet i et miljø der egentligt kun kommer til at kræve flere penge. Nedskæringer er nødvendige vil jeg tro uden rigtig at vide det.

Nu er der jo også andre systemer end i USA (egentligt sjovt hver gang folk tænker på USA), men rigtigt nok at der vil være nogle grupper som ikke får råd, men her kan der muligvis også tænkes en løsning. Jeg tror bare at hvis vi fik mere privatisering her, at behandlingen også kun vil gå en retning. Sagen er den at i Danmark er behandlingen i sundhedssektoren virkelig ikke god relativt til andre lande.

Bjørnholt FC (And then what) 1. januar 2020, 18:04
HjerneSkaderne sagde:
Bosporus FC sagde:
Det kommer jo heller ikke til at blive bedre i fremtiden. Medicinpriserne stiger, apparaternes priser bliver højere samt så bliver der flere og flere ældre. Jeg ser desværre ikke andre løsninger end at begynde at privatiserer sundhedssektoren da den offentlige sektor simpelthen ikke er i stand til at løse problemerne på egen hånd i hvert fald.
Privatisering af sundhedssektoren tror jeg ikke er en god løsning, hvis USA er noget at gå efter er der et massivt problem med at folk ganske enkelt ikke har råd til behandlinger og at forsikringsselvskaber ikke dækker eksempelvis karpaltunnelsyndrom hvor behandlingen i mange tilfælde ikke kræver alverden.

Problemet i Danmark skyldes formentlig de massive nedskæringer sektoren har været offer for de seneste mange år, de har ganske enkelt ikke personale nok. Efter Lars Løkke stoppede som sundshedsminister er den blevet slagtet af samtlige regering... Mette skulle have beholdt selvom han var fra venstre han var IMO den bedste sundhedsminister vi nogensinde har haft og jeg er ikke engang venstremand... smiley
Bjørnholt FC sagde:
Min mor har så lige fortalt mig, at dem oppe i Viborg har fundet ud af grunden til at min far ikke var i stand til det mindste er pga der er tale om en hjerneblødning. Min undren ligger så i: Hvordan i alverden har dem som jeg snakkede med i nat ikke kunnet se tegnene på dette? Hvor meget skal der til og hvor går grænsen?

Godt nytår.
Hvis jeg husker ret er per lov din borgermester forpligtet til at lytte til dig hvis du henvender dig direkte, det var eventuelt en mulighed? Uden at vide hvad der er blevet fortalt centralen er det direkte vanvittigt at de ikke reagerer omgående på klassesymptomerne af en hjerneblødning eller blodprop i hjernen. Grænsen i mine øjne overtrådt allerede ved de ikke sender enten en læge eller ambulance med det samme og eneste "undskyldning" ville være hvis de allerede havde alt mandskab ude.

Har desværre oplevet lignende tilfælde 2 gange i en af dem var først efter vores 6. opringning var det de sendte en læge der efter at have kigget i den tid det tager at måle blodtyk ringede efter en kørsel A - han vurderede det med andre ord akut livstruende....

Håber din far kommer ovenpå igen. smiley
Hvad gjorde du selv efter den behandling? Jeg har tænkt på at klage, ved bare ikke lige hvor langt at man når med det. Desuden tror jeg desværre at vores kære borgmester har alt for travlt med at få sat nye bygninger i byen til at skulle tage sig af sådan noget, desværre. Tusind tak for dit indlæg ihvertfald, godt nytår :-)
Besvar