Danmark lukker ned!

Skrevet i Off-topic

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 17. marts 2020, 20:23
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
Det er absolut ikke en smal vækst af syge alt tyder på en exponentiel vækst over de næste par dage/uger i landet. Lille nu, større i morgen, endnu større i overmorgen... Infektionsmodeller er historisk set ekstremt nøjagtige så vi kan ligeså godt være forberedte på det og acceptere virkeligheden.

Hvis der er noget lyst at se på så er det at vi fra Italien ved at en hurtig reaktion og social restriktion er yderst effektivt til at glatte kurven ud,



De to byer ligger cirka 45 km fra hinanden. Lodi reagerede i starten af februar mens Bergamo ventede til marts.

Solsbury Hill (Jigsaw) 17. marts 2020, 20:31
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
Det er absolut ikke en smal vækst af syge alt tyder på en exponentiel vækst over de næste par dage/uger i landet. Lille nu, større i morgen, endnu større i overmorgen... Infektionsmodeller er historisk set ekstremt nøjagtige så vi kan ligeså godt være forberedte på det og acceptere virkeligheden.

Hvis der er noget lyst at se på så er det at vi fra Italien ved at en hurtig reaktion og social restriktion er yderst effektivt til at glatte kurven ud,



De to byer ligger cirka 45 km fra hinanden. Lodi reagerede i starten af februar mens Bergamo ventede til marts.
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.

Heldigvis fik vi ikke udgangsforbud smiley Som jeg heller ikke ønskede. Som sagt tidligere Italien har været for langsomme, hvis du spørg mig til at tage tiltag, så de er endt i lockdown. Desuden en meget ældre og svagere befolkning.

Brøndby IF (Bye bye Benny) 17. marts 2020, 20:36
AtIetico Madrid sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Man kan undre sig over, at der stilles krav til, at jeg skal kunne klare min fremlæggelse på 45 minutter til digital markedsførings-eksamen helt flydende og uden at læse op når dronningen sidder og giver en tale på 5 minutter og læser ordret op.
I min verden er der forskel på at fremlægge og at holde en tale smiley.
Redigeret
2.1. Tone
Al kommunikation skal foregå i en hensynsfuld tone og må ikke være nedladende, truende eller stødende.

6.2. Adfærd
Vis respekt overfor andre brugere og Virtual Manager crew. Upassende adfærd er ikke tilladt. Dette omfatter, men er ikke begrænset til upassende sprogbrug, bandeord, bagtale, racediskrimination, kønsdiskrimination, diskrimination på baggrund af seksuel orientering mv.

Læs vores overordnede Spilleregler her.

Moderator - FC Deluga

Olympigue de Marseille (Husk at forlænge kontrakter) 17. marts 2020, 20:41
FC Brilleaber sagde:
AtIetico Madrid sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Man kan undre sig over, at der stilles krav til, at jeg skal kunne klare min fremlæggelse på 45 minutter til digital markedsførings-eksamen helt flydende og uden at læse op når dronningen sidder og giver en tale på 5 minutter og læser ordret op.
I min verden er der forskel på at fremlægge og at holde en tale smiley.
Redigeret
2.1. Tone
Al kommunikation skal foregå i en hensynsfuld tone og må ikke være nedladende, truende eller stødende.

6.2. Adfærd
Vis respekt overfor andre brugere og Virtual Manager crew. Upassende adfærd er ikke tilladt. Dette omfatter, men er ikke begrænset til upassende sprogbrug, bandeord, bagtale, racediskrimination, kønsdiskrimination, diskrimination på baggrund af seksuel orientering mv.

Læs vores overordnede Spilleregler her.

Moderator - FC Deluga
Jeg ved ikke, om du ikke har fået din advarsel endnu eller hvordan, men jeg synes, at du skal overveje, ikke at komme med for mange personangreb rettet mod den samme person. Det hober sig op smiley

Chickenlegs United (Jaksi) 17. marts 2020, 20:41
Solsbury Hill sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
Det er absolut ikke en smal vækst af syge alt tyder på en exponentiel vækst over de næste par dage/uger i landet. Lille nu, større i morgen, endnu større i overmorgen... Infektionsmodeller er historisk set ekstremt nøjagtige så vi kan ligeså godt være forberedte på det og acceptere virkeligheden.

Hvis der er noget lyst at se på så er det at vi fra Italien ved at en hurtig reaktion og social restriktion er yderst effektivt til at glatte kurven ud,



De to byer ligger cirka 45 km fra hinanden. Lodi reagerede i starten af februar mens Bergamo ventede til marts.
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.

Heldigvis fik vi ikke udgangsforbud smiley Som jeg heller ikke ønskede. Som sagt tidligere Italien har været for langsomme, hvis du spørg mig til at tage tiltag, så de er endt i lockdown. Desuden en meget ældre og svagere befolkning.
Men, der er stadigvæk flere smittede/syge, end der er bekræftet. Det tal der er bekræftet lige nu, på knap 1000, det vil stige væsentligt over de næste uger/måneder- det kan ikke undgås, det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg siger ikke, at vi i Danmark får Italien tilstande, det håber jeg fandme ikke.. Det frygter jeg til gengæld, at man vil se i England og måske til en hvis grad i USA, som også har hængt i bremsen.

Solsbury Hill (Jigsaw) 17. marts 2020, 20:46
Chickenlegs United sagde:
Solsbury Hill sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
Det er absolut ikke en smal vækst af syge alt tyder på en exponentiel vækst over de næste par dage/uger i landet. Lille nu, større i morgen, endnu større i overmorgen... Infektionsmodeller er historisk set ekstremt nøjagtige så vi kan ligeså godt være forberedte på det og acceptere virkeligheden.

Hvis der er noget lyst at se på så er det at vi fra Italien ved at en hurtig reaktion og social restriktion er yderst effektivt til at glatte kurven ud,



De to byer ligger cirka 45 km fra hinanden. Lodi reagerede i starten af februar mens Bergamo ventede til marts.
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.

Heldigvis fik vi ikke udgangsforbud smiley Som jeg heller ikke ønskede. Som sagt tidligere Italien har været for langsomme, hvis du spørg mig til at tage tiltag, så de er endt i lockdown. Desuden en meget ældre og svagere befolkning.
Men, der er stadigvæk flere smittede/syge, end der er bekræftet. Det tal der er bekræftet lige nu, på knap 1000, det vil stige væsentligt over de næste uger/måneder- det kan ikke undgås, det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg siger ikke, at vi i Danmark får Italien tilstande, det håber jeg fandme ikke.. Det frygter jeg til gengæld, at man vil se i England og måske til en hvis grad i USA, som også har hængt i bremsen.
Dem er jeg også mere nervøs for, ikke lige så meget Danmark.

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 17. marts 2020, 21:06
Solsbury Hill sagde:
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.
Der er kun blevet testet knap 7000 i Danmark, vi tester folk med alvorlige symptomer ulig lande som Syd Korea der tester i vid omfang. Du kan ikke ekstrapolere til at sige at de 99.8% alle er raske.

Solsbury Hill (Jigsaw) 17. marts 2020, 21:14
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.
Der er kun blevet testet knap 7000 i Danmark, vi tester folk med alvorlige symptomer ulig lande som Syd Korea der tester i vid omfang. Du kan ikke ekstrapolere til at sige at de 99.8% alle er raske.
Ved du hvorfor vi ikke tester flere? Fordi de fleste mennesker oplever almindelig influenza symptomer og bliver raske igen. Det ikke for sjov at Kina lige har lukket deres sidste "krise"-hospital ned. Smitten for dem er mere eller mindre færdig.

Folk går i krise, fordi medierne gør.

Olympigue de Marseille (Husk at forlænge kontrakter) 17. marts 2020, 21:17
Solsbury Hill sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.
Der er kun blevet testet knap 7000 i Danmark, vi tester folk med alvorlige symptomer ulig lande som Syd Korea der tester i vid omfang. Du kan ikke ekstrapolere til at sige at de 99.8% alle er raske.
Ved du hvorfor vi ikke tester flere? Fordi de fleste mennesker oplever almindelig influenza symptomer og bliver raske igen. Det ikke for sjov at Kina lige har lukket deres sidste "krise"-hospital ned. Smitten for dem er mere eller mindre færdig.

Folk går i krise, fordi medierne gør.
Altså du har ret i, at den for mange ikke er så slem, men ja, den angriber hårdt hos nogle. Jeg er også enig med dig i at panikken sker udelukkende pga. medierne.

Det ændrer dog ikke på det faktum, at vi ser så få nye smittede fordi vi ikke længere tester så mange som tidligere set ud fra de symptomer folk oplyser hos lægen. Vi ved smitten er her, så der er ingen grund til at teste folk der ikke skal bruge lægehjælp. Det tør jeg godt skrive under på er den eneste grund til vores smittetal ikke stiger så meget som tidligere. Jeg tror den er steget lige så meget som i dagene op til, folk har nærmest ikke ændret deres adfærd socialt.

Arentscastle FC (Game over) 17. marts 2020, 22:02
Solsbury Hill sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.
Der er kun blevet testet knap 7000 i Danmark, vi tester folk med alvorlige symptomer ulig lande som Syd Korea der tester i vid omfang. Du kan ikke ekstrapolere til at sige at de 99.8% alle er raske.
Ved du hvorfor vi ikke tester flere? Fordi de fleste mennesker oplever almindelig influenza symptomer og bliver raske igen. Det ikke for sjov at Kina lige har lukket deres sidste "krise"-hospital ned. Smitten for dem er mere eller mindre færdig.

Folk går i krise, fordi medierne gør.
Synes du har en rigtig god pointe her. Tel-lie -vision er det mest effektive våben brugt mod mennesket til at fortælle os nøjagtig hvad vi skal tro og tænke. kører nu på 5 år uden løgne tv et.
Besvar