Manglende FC i årgange men stort udvalg K

Skrevet i Generelt

Leopard Golf (Slut - INGEN udvikling) 31. marts 2020, 10:33
Er der nogle der har lagt mærke til den enorme mangel på FC og MC i nærmest alle årgange?

Særligt har overfloden af nye formi/enorme keepere i den netop nyoprettet 15 årige måned forbløffet mig.

Er det rent statistik eller er der en dybere begrundelse? Kan da ikke forstille mig at folk hellere vil hente Keepere da de sælger for lavere priser

US Badolato (USB) 31. marts 2020, 10:49
Jeg ved ikke om der er taget et aktivt valg.
Jeg har i denne uge trukket FEM FC'er så tænkte der er blevet justeret på chancen.

Jeg tænker det giver mening at der mangler FC'er. Uden at vide det, så tænker jeg at når man trækker en forsvarsspiller så er der 33% chance for at trække FC, FV, FH. Men man skal jo oftest bruge 2 FC'er. Det giver mangel smiley

Loyals (VMEnhancer) 31. marts 2020, 23:48
Leopard Golf sagde:
Er det rent statistik eller er der en dybere begrundelse? Kan da ikke forstille mig at folk hellere vil hente Keepere da de sælger for lavere priser
Tilfældighedsgeneratoren ved åbning af "Ungdomsspillere"-siden er vist ca 1/4 på hver af kæderne. Det betyder at der er et unaturligt højt antal keepere i forhold til behovet for keepere.

Antagelsesvist vil jeg påstå, uden at vide det, at det samme er tilfælde for hvilket position spilleren får i den kæde der vælges. Derved forstås, for forsvarer, at sandsynligheden for FV, FC og FH er hhv. 33/33/33%. Spiller størstedelen af klubberne en taktik med 2 centrale spillere, da vil behovet være 25/50/25% til sammenligning, hvilket skaber en skævvridning i udbuddet.

Jeg skal ikke høre mig til dommer over hvad som er mest hensigtsmæssigt.

Rhodesia (Rhodes) 1. april 2020, 18:29
Leopard Golf sagde:
Er der nogle der har lagt mærke til den enorme mangel på FC og MC i nærmest alle årgange?

Særligt har overfloden af nye formi/enorme keepere i den netop nyoprettet 15 årige måned forbløffet mig.

Er det rent statistik eller er der en dybere begrundelse? Kan da ikke forstille mig at folk hellere vil hente Keepere da de sælger for lavere priser
Naturligvis, det har jeg for længst bemærket :p Loyals har beskrevet matematikken ovenfor. Men siden alle klubber har brug for en FC, så er der gode penge at tjene i handel, af denne position. Dette gør at stort set alle unge fc'ere (15-16 år) bliver vendt og drejet i et forsøg på at finde potentiale (Bruger selv t-spjdere til at finde unge, som jeg ellers ville lade være). Der er meget få der ''bliver glemt'', fordi priserne er så gode. Derfor er det praktisk talt umuligt at finde en FC af en nogenlunde kvalitet til en god pris. (Man skal i hvertfald søge meget målrettet)
Desuden er der meget få der har en FC at skifte med, netop fordi prisen er så høj at det sjældent er en prioritet. Man kan altid have en god målmand på lager, for de koster ikke det store. -Og fordi klubberne selv bruger FC'en sætter de prisen lidt højere (den er i forvejen høj som vi ved) fordi de skal jo selv bruge ham smiley

The Wowsers (Krumme) 4. april 2020, 15:44
Når jeg opretter spillere er det KUN forsvar og midtbane spillere jeg laver. Aldrig angribere eller målmænd da jeg føler der er en overflod af disse to, men som der blev sagt før så er der 33% chance for FC men typisk bruger man 2 så der vil "altid" være mangel.

Bjørnholt FC (And then what) 4. april 2020, 15:52
The Wowsers sagde:
Når jeg opretter spillere er det KUN forsvar og midtbane spillere jeg laver. Aldrig angribere eller målmænd da jeg føler der er en overflod af disse to, men som der blev sagt før så er der 33% chance for FC men typisk bruger man 2 så der vil "altid" være mangel.
Du er en ganske klog manager :-)

Nigatoni CF (N O) 4. april 2020, 17:37
Folk er da tossede, hvis de ikke ændre positionen for deres ungdomsspillere. Altid midtbaner og forsvar. Skulle man gå hen og få et enormt talent, så det mange penge man går glip af, hvis man har en keeper frem for f.eks en FC.

Så rent forretningsmæssigt burde alle, lige nu, vølge midtbane/forsvar når de henter talenter.

Nigatoni CF (N O) 4. april 2020, 17:39
Derudover, så føler jeg, at det er usandsynligt svært at finde en AV af nogenlunde kvalitet. Det er ALTID AH der er på auktion smiley

FC MidtjyIIand (Brian Priske) 4. april 2020, 17:41
Tænker også at man må kunne skrue på den generator, så der ikke er SÅ stor forskel på værdien af spillere på de enkelte positioner. En keeper bør kun oprettes en ud af 11 gange - højst.

Nigatoni CF (N O) 4. april 2020, 18:07
FC MidtjyIIand sagde:
Tænker også at man må kunne skrue på den generator, så der ikke er SÅ stor forskel på værdien af spillere på de enkelte positioner. En keeper bør kun oprettes en ud af 11 gange - højst.
Nu kan folk jo selv bestemme hvilken position de opretter (keeper, forsvar, midtbane, angreb). Så hvorfor skulle der ændres ved det?
Besvar