Idé Tråden - Kom med dine forslag!

Skrevet i Generelt

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 11. maj 2023, 17:14
Loyals sagde:
Pers LØVER sagde:
Tak for svar, Det er jo netop det også Ifølge Loyals link mangler der stadig en fuld simulering.. smiley
Jeg har vel sådan set fået svar og er lidt ude i flue k nep peri..
Tak herfra..
Mvh Per
https://www.virtualmanager.com/forums/topics/1196136-projecting-a-player-life-cycle

Ps. Jeg tror ikke dine mellemrum har betydning for om mods skrider ind eller ej. Skriv bare ordet i sin helhed.
Nej det har nok kun betydning for om det kan ses smiley
Synes ikke selv det er det værste ord.. Men det er ikke muligt at skrive synligt.. Den tager jeg derfra smiley

FC Bello TK (Christian) 11. maj 2023, 18:01
FirkløverFC sagde:
Loyals sagde:
Man kan sagtens forlænge levetiden for spillerne vha. forslagene, det vil bare medføre at en masse andet skal ombalanceres for ikke at styrke de rige klubbers position. FC Sunnyvale har tidligere givet udtryk for at det skal være svært at blive i toppen, hvorfor det må formodes ikke at være FC Sunnyvale vil skulle ligge en masse resurser i at ombalancere spillet i så fald.

Min position er derfor at det ikke giver mening at lade Virtual Manager emulere virkeligheden mere præcist end nuværende, da de resurser er bedre brugt andetsteds.
Det er også sådan jeg har forstået det.
Og derfor giver det jo også god mening som det er nu. smiley
At jeg så har givet 134 mio for 2 midtbaner hvor de begge falder inden 28(16), det vil jeg da godt være træt af. smiley

Jeg synes også det fungerer godt. Du ser jo stadig 33 årige med 95 vurdering.
Selvom spillere virkeligt spiller længere, er det de færreste der holder niveau meget længere end 32, så på den måde virker det jo fint nok. smiley

Messi, Ronaldo, Zlatan, Maldini, Modric. Iniesta er jo aliens, og ikke normen for andre fodboldspillere.
Jo bedre spillerne er jo hurtiger falder de os fordi en top enorm når hurtig deres Max eneskaber og dit med de 2 spiller er de fleste begynder falde midt 28. Også betaler man de ekstrem priser for de begynder falde hurtiger.

FC Bello TK (Christian) 11. maj 2023, 18:04
FirkløverFC sagde:
Der er Aliens:

https://www.virtualmanager.com/players/15103604-felix-kochalakos
https://www.virtualmanager.com/players/15260294-guo-fang-hung
https://www.virtualmanager.com/players/15767086-alberto-calzada
https://www.virtualmanager.com/players/15677941-faryal-yar
https://www.virtualmanager.com/players/15297299-wanderley-pinheiro

Og sikkert også flere, men bare for at nævne nogle af bedste.

Men statsloftet gør lidt de ikke skiller sig helt så meget ud. smiley
Og så er der nogen spillere om er voldsomt gode i længere tid:
https://www.virtualmanager.com/players/15068867-august-lingens
https://www.virtualmanager.com/players/15068989-emanuel-bosi
https://www.virtualmanager.com/players/15075547-william-foran

*Laver lige en tilføjelse her.
Jeg kan godt lide statsloftet, jeg ville bare ønske der skulle mere til at stige pr. egenskab, så de bedste spillere makser ud omkring 850 i stedet for 950, så kan de bedste nemlig fremstå mere som aliens. smiley
Det kunne være så fedt at man kunne se bedre forskel på en spiller man købt til 60 millioner end 30 millioner. Syns der mangler lidt i at eneskaber falder bedre til de bedste af de bedste så man kan se de bedste af de bedste er de bedste smiley

Eller få lavet om på vurdring. Og kun er enorm kan nå plus 90 i vurdring smiley

FC Mondas (Hele holdet t-listet) 11. maj 2023, 18:11
FC Bello TK sagde:
FirkløverFC sagde:
Loyals sagde:
Man kan sagtens forlænge levetiden for spillerne vha. forslagene, det vil bare medføre at en masse andet skal ombalanceres for ikke at styrke de rige klubbers position. FC Sunnyvale har tidligere givet udtryk for at det skal være svært at blive i toppen, hvorfor det må formodes ikke at være FC Sunnyvale vil skulle ligge en masse resurser i at ombalancere spillet i så fald.

Min position er derfor at det ikke giver mening at lade Virtual Manager emulere virkeligheden mere præcist end nuværende, da de resurser er bedre brugt andetsteds.
Det er også sådan jeg har forstået det.
Og derfor giver det jo også god mening som det er nu. smiley
At jeg så har givet 134 mio for 2 midtbaner hvor de begge falder inden 28(16), det vil jeg da godt være træt af. smiley

Jeg synes også det fungerer godt. Du ser jo stadig 33 årige med 95 vurdering.
Selvom spillere virkeligt spiller længere, er det de færreste der holder niveau meget længere end 32, så på den måde virker det jo fint nok. smiley

Messi, Ronaldo, Zlatan, Maldini, Modric. Iniesta er jo aliens, og ikke normen for andre fodboldspillere.
Jo bedre spillerne er jo hurtiger falder de os fordi en top enorm når hurtig deres Max eneskaber og dit med de 2 spiller er de fleste begynder falde midt 28. Også betaler man de ekstrem priser for de begynder falde hurtiger.
Præcis, det giver ikke rigtigt mening. Det kunne være godt, hvis der rent faktisk var markant forskel på spillere der koster 30-40 mil sammenlignet med spillere der koster det dobbelte. I 9/10 tilfælde ender disse spillere med at ligne hinanden kvalitetsmæssigt, så snart vi rammer en prisklasse på +30-40m.
Hvis jeg eksempelvis køber et nyt kuld af 11-14 unge for en gennemsnitspris på 40m pr. mand, og en anden klub ligeledes køber et nyt kuld af 11-14 unge for en gennemsnitspris på 70m pr. mand, så ender det sjovt nok alligevel med, at vores hold er nogenlunde lige stærke, når alle mand rammer 28-30 år. Der bør ellers være markant forskel i mine øjne.

FirkløverFC (Frederik) 11. maj 2023, 18:13
Det har ikke noget med hvor gode de er, hvor tidligt de falder.

Og der er forskel på 30 mio spillere og 60 mio spillere. smiley
Jeg kan godt se hvad i mener, men jeg er uenig. smiley

FC Bello TK (Christian) 11. maj 2023, 18:21
Jeg haft flere forskellig slags spiller. Og du kan sige hvad du vil men en ting jeg lagt mærke til er at hvergang mine dyre top enorm de kommer på op i 28 år alder begynder de falde før de andre. Fordi ellers ville de nå det Max på eneskaber så jo de begynder falde før. smiley
Er desværre ikke den store forskel på deres vurdering at mange til 15-20 mill kan os nå 90 vurdring nemt. Bude være meget svært få spiller i den klasse der oppe. Burde kun være enorm og top enorm der skulle kunne få det. Og formidable Max nå 89 så der forskel på det forskellig spillersmiley

FirkløverFC (Frederik) 11. maj 2023, 18:27
FC Bello TK sagde:
Jeg haft flere forskellig slags spiller. Og du kan sige hvad du vil men en ting jeg lagt mærke til er at hvergang mine dyre top enorm de kommer på op i 28 år alder begynder de falde før de andre. Fordi ellers ville de nå det Max på eneskaber så jo de begynder falde før. smiley
Er desværre ikke den store forskel på deres vurdering at mange til 15-20 mill kan os nå 90 vurdring nemt. Bude være meget svært få spiller i den klasse der oppe. Burde kun være enorm og top enorm der skulle kunne få det. Og formidable Max nå 89 så der forskel på det forskellig spillersmiley
Der er jo ingen der når maks egenskaber?

Jeg er enig i at de andre kan blive for gode, men jeg tror ikke på de falder tidligere fordi de er enorme. smiley

Loyals (VMEnhancer) 11. maj 2023, 18:30
FC Bello TK sagde:
Jeg haft flere forskellig slags spiller. Og du kan sige hvad du vil men en ting jeg lagt mærke til er at hvergang mine dyre top enorm de kommer på op i 28 år alder begynder de falde før de andre. Fordi ellers ville de nå det Max på eneskaber så jo de begynder falde før. smiley
Er desværre ikke den store forskel på deres vurdering at mange til 15-20 mill kan os nå 90 vurdring nemt. Bude være meget svært få spiller i den klasse der oppe. Burde kun være enorm og top enorm der skulle kunne få det. Og formidable Max nå 89 så der forskel på det forskellig spillersmiley
Sikke en teori om at de påbegynder aldersforfald før, hvis de er med højt potentiale.

Mon ikke nærmere det er endnu et eksempel på confirmation bias?

Hvis nogen ønsker at analysere det har jeg muligvis en masse data der kan bruges, men jeg ved ikke helt om det kan strikkes sammen til en konklusion, de er ikke sorteret så fornuftigt. (11 mio unikke træninger og 360k unikke spilleres daglige egenskaber)

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 11. maj 2023, 18:38
Loyals sagde:
FC Bello TK sagde:
Jeg haft flere forskellig slags spiller. Og du kan sige hvad du vil men en ting jeg lagt mærke til er at hvergang mine dyre top enorm de kommer på op i 28 år alder begynder de falde før de andre. Fordi ellers ville de nå det Max på eneskaber så jo de begynder falde før. smiley
Er desværre ikke den store forskel på deres vurdering at mange til 15-20 mill kan os nå 90 vurdring nemt. Bude være meget svært få spiller i den klasse der oppe. Burde kun være enorm og top enorm der skulle kunne få det. Og formidable Max nå 89 så der forskel på det forskellig spillersmiley
Sikke en teori om at de påbegynder aldersforfald før, hvis de er med højt potentiale.

Mon ikke nærmere det er endnu et eksempel på confirmation bias?

Hvis nogen ønsker at analysere det har jeg muligvis en masse data der kan bruges, men jeg ved ikke helt om det kan strikkes sammen til en konklusion, de er ikke sorteret så fornuftigt. (11 mio unikke træninger og 360k unikke spilleres daglige egenskaber)
Jeg har ikle tid imorgen..
Vælger at lade dine udsagn stå til troende smiley

De Ærlige Drenge (Den ærligste dreng) 27. maj 2023, 16:46
Hvis FCK's senior trup er fuld og U19 truppen er fuld, står Neestrup og PC så i en situation hvor de SKAL sælge eller afskaffe en spiller, for at kunne flytte spillere som Jelert og Rooney imellem trupper?

Jeg undrer mig gang på gang, hvorfor er det ikke muligt at flytte spillere imellem trupper, hvis begge trupper er besat?

Overser jeg noget?

(Fang venligst humoren i opslaget, det er ikke ment som et surt opstød) smiley


Besvar