Idé Tråden - Kom med dine forslag!

Skrevet i Generelt

Thorshammer United (EPU) 14. december 2023, 14:46
Ac Milano II sagde:
Jeg ved ikke om man kan det allerede.
Men en "privat" turnering blandt venner ville være ret fedt og sjovt, og kunne sikkert lokke folk ind fra blandt andet twitch, hvis der yndlings streamer invitere til en turnering.
Det er længe siden jeg har set det folk gøre det her, men det er mulig at organisere en turnering ved at spille venskabskampe.

Global (Peter Hyballa) 14. december 2023, 14:55
Thorshammer United sagde:
Ac Milano II sagde:
Jeg ved ikke om man kan det allerede.
Men en "privat" turnering blandt venner ville være ret fedt og sjovt, og kunne sikkert lokke folk ind fra blandt andet twitch, hvis der yndlings streamer invitere til en turnering.
Det er længe siden jeg har set det folk gøre det her, men det er mulig at organisere en turnering ved at spille venskabskampe.
Jeg er super nysgerrig på de der venskabskampe. Når jeg modtager invitationer til kampe så kan jeg typisk 65% af tiden ikke vælge en dag at spille på. Hvordan kan man lave en seriøs turnering hvis det er så svært at arrangere kampene?

Thorshammer United (EPU) 14. december 2023, 15:07
Global sagde:
Thorshammer United sagde:
Ac Milano II sagde:
Jeg ved ikke om man kan det allerede.
Men en "privat" turnering blandt venner ville være ret fedt og sjovt, og kunne sikkert lokke folk ind fra blandt andet twitch, hvis der yndlings streamer invitere til en turnering.
Det er længe siden jeg har set det folk gøre det her, men det er mulig at organisere en turnering ved at spille venskabskampe.
Jeg er super nysgerrig på de der venskabskampe. Når jeg modtager invitationer til kampe så kan jeg typisk 65% af tiden ikke vælge en dag at spille på. Hvordan kan man lave en seriøs turnering hvis det er så svært at arrangere kampene?
Det er såmænd ikke så svært. Man laver en turneringsplan og en turneringsleder fortæller hvem der skal udfordre hvilke klubber på hvilke dage.

Har selv deltaget en par gange. Det virker fint og ganske hyggelig smiley

Thorshammer United (EPU) 14. december 2023, 15:11
Thorshammer United sagde:
Global sagde:
Thorshammer United sagde:
Ac Milano II sagde:
Jeg ved ikke om man kan det allerede.
Men en "privat" turnering blandt venner ville være ret fedt og sjovt, og kunne sikkert lokke folk ind fra blandt andet twitch, hvis der yndlings streamer invitere til en turnering.
Det er længe siden jeg har set det folk gøre det her, men det er mulig at organisere en turnering ved at spille venskabskampe.
Jeg er super nysgerrig på de der venskabskampe. Når jeg modtager invitationer til kampe så kan jeg typisk 65% af tiden ikke vælge en dag at spille på. Hvordan kan man lave en seriøs turnering hvis det er så svært at arrangere kampene?
Det er såmænd ikke så svært. Man laver en turneringsplan og en turneringsleder fortæller hvem der skal udfordre hvilke klubber på hvilke dage.

Har selv deltaget en par gange. Det virker fint og ganske hyggelig smiley
Her er en eksempel: https://www.virtualmanager.com/forums/topics/1152534-venskabskamp-cup

Global (Peter Hyballa) 16. december 2023, 17:40
Thorshammer United sagde:
Thorshammer United sagde:
Global sagde:
Thorshammer United sagde:
Ac Milano II sagde:
Jeg ved ikke om man kan det allerede.
Men en "privat" turnering blandt venner ville være ret fedt og sjovt, og kunne sikkert lokke folk ind fra blandt andet twitch, hvis der yndlings streamer invitere til en turnering.
Det er længe siden jeg har set det folk gøre det her, men det er mulig at organisere en turnering ved at spille venskabskampe.
Jeg er super nysgerrig på de der venskabskampe. Når jeg modtager invitationer til kampe så kan jeg typisk 65% af tiden ikke vælge en dag at spille på. Hvordan kan man lave en seriøs turnering hvis det er så svært at arrangere kampene?
Det er såmænd ikke så svært. Man laver en turneringsplan og en turneringsleder fortæller hvem der skal udfordre hvilke klubber på hvilke dage.

Har selv deltaget en par gange. Det virker fint og ganske hyggelig smiley
Her er en eksempel: https://www.virtualmanager.com/forums/topics/1152534-venskabskamp-cup
Men hvordan kan man være sikker på folk kan spille på de dage. Nu har jeg kun modtaget fx. en træningskamp invitation til den her sæson, men den kunne jeg ikke skemalægge/vælge en dag til. Det føler jeg sker ret tit for mig.

Forza Anarchy (Don Corleone) 16. december 2023, 18:25
Du kan maks have en venskabskamp om dagen.
Hvis en klub der kun har tirsdag ledig inviterer dig og du allerede har en træningskamp om tirsdagen vil du ikke kunne acceptere for næste sæson.

Skal man lave en turnering er det derfor vigtigt at det planlægges grundigt.

Real Madridtos CF (Don Carlo) 30. december 2023, 13:51
Mit forslag lyder på, at spillere tjener XP pr kamp, udfra de ting de har præsteret under en kamp. Så f.eks. hvis man laver 1 aflevering får man 1xp i aflevering. Og f.eks. 1 skud giver 1xp i afslutning og 1 skud på mål giver 2 xp og et mål 5 xp i afslutning. Dette ville så os betyder man skal stat tracke fremover hvis dette ikke allerede er en del af jeres system. Dette er for at en spiller, lige som i virkeligheden, bliver bedre af at spille kampe og udvikler sig under kampe.

Forza Anarchy (Don Corleone) 30. december 2023, 13:58
Real Madridtos CF sagde:
Mit forslag lyder på, at spillere tjener XP pr kamp, udfra de ting de har præsteret under en kamp. Så f.eks. hvis man laver 1 aflevering får man 1xp i aflevering. Og f.eks. 1 skud giver 1xp i afslutning og 1 skud på mål giver 2 xp og et mål 5 xp i afslutning. Dette ville så os betyder man skal stat tracke fremover hvis dette ikke allerede er en del af jeres system. Dette er for at en spiller, lige som i virkeligheden, bliver bedre af at spille kampe og udvikler sig under kampe.
Helt enig. Det er lidt underligt at spillere kun kan forbedre sig gennem træning. Ved at gøre det muligt for spillere at forbedre sig gennem kampe vil man også se flere unge blive benyttet og samtidig skal man begynde at prioriterer de unges spilletid i forhold til progression af stats og ikke kun i forhold til humør.

Forza Anarchy (Don Corleone) 30. december 2023, 14:17
Jeg vil gerne foreslå et skattesystem i spillet. smiley

Skattesystemet skal være gældende for alle klubber der med sit seniorhold spiller i 2 eller måske 3. division og derover. Dette gøres så man ikke straffer de nye og mindre klubber for hvem hver credit tæller, hvilket også vil give den en lille fordel i forhold til de større klubber. smiley

Skatten opkræves af det samlede overskud for den pågældende uge og afregnes i forbindelse med sæsonopdateringen. Dette vil sige, at du naturligvis kun betaler skat, hvis du har et overskud at betale skat af. smiley

Hvor høj skatten skal være er jeg ikke helt sikker på men umiddelbart tænkte jeg 10-15% smiley
De 20 rigeste klubber skal naturligvis betale en topskat på det dobbelte smiley

FirkløverFC (Frederik) 30. december 2023, 15:27
Forza Anarchy sagde:
Jeg vil gerne foreslå et skattesystem i spillet. smiley

Skattesystemet skal være gældende for alle klubber der med sit seniorhold spiller i 2 eller måske 3. division og derover. Dette gøres så man ikke straffer de nye og mindre klubber for hvem hver credit tæller, hvilket også vil give den en lille fordel i forhold til de større klubber. smiley

Skatten opkræves af det samlede overskud for den pågældende uge og afregnes i forbindelse med sæsonopdateringen. Dette vil sige, at du naturligvis kun betaler skat, hvis du har et overskud at betale skat af. smiley

Hvor høj skatten skal være er jeg ikke helt sikker på men umiddelbart tænkte jeg 10-15% smiley
De 20 rigeste klubber skal naturligvis betale en topskat på det dobbelte smiley
Det har kostet mig +500 mio i 2023 at spille toptrupper. smiley
Godt nok sparer jeg ikke på noget.

Jeg tænker det er skat i sig selv, at spille de bedste spillere igennem. smiley
Besvar