Hvad gjorde du for at finde job.

Skrevet i Off-topic

Galax (Ikke aktiv hygger bare) 21. oktober 2020, 14:25
Jeg ved ikke om det er den rette målgruppe, men her i Corona-tiderne kan det være svært for nogle i visse sektorer at finde job.

Jeg blev selv færdiguddannet sidste år, og har en bachelor indenfor marketing, men har endnu ikke fundet job smiley Er der nogen herinde indenfor samme felt, der kan give nogle gode råd til, hvordan man kan øge sine jobmuligheder? smiley

Juventus FC (To giganter på auktion) 21. oktober 2020, 14:32

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 21. oktober 2020, 18:44
Kunne det være en overvejelse at læse en kandidat?

Galax (Ikke aktiv hygger bare) 21. oktober 2020, 20:53
Kyoto Okami FC sagde:
Kunne det være en overvejelse at læse en kandidat?
Jeg vil ærligt talt helst arbejde og ikke studere videre lige pt. Men jeg er samtidig også i tvivl om hvilken kandidatuddannelse, som jeg skal læse for bedst muligt at sikre mig et job. Tanken om, at jeg igen vil stå uden job, strejfer mig selvfølgelig også. Og så er det jo lidt spild smiley

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 21. oktober 2020, 21:16
Galax sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Kunne det være en overvejelse at læse en kandidat?
Jeg vil ærligt talt helst arbejde og ikke studere videre lige pt. Men jeg er samtidig også i tvivl om hvilken kandidatuddannelse, som jeg skal læse for bedst muligt at sikre mig et job. Tanken om, at jeg igen vil stå uden job, strejfer mig selvfølgelig også. Og så er det jo lidt spild smiley
Præcist hvilken bachelor har du?
Generelt bør chancen for job være større med en kandidat, da du gør dig selv mere attraktiv.

Andre ting som er væsentlige at tænke på er, hvor du bor og søger job og samtidig om dine ansøgninger og dit CV er med til at gøre dig attraktiv for virksomhederne, eller om de gør det modsatte. Hvis du har været arbejdsløs siden sidste år, så kan det godt tyde på at der også der kan gøres noget.

Galax (Ikke aktiv hygger bare) 21. oktober 2020, 22:27
Jeg har en bachelor i international handel og markedsføring. Men de fleste job, jeg søger efterspørger tit et par års erfaring indenfor fx SEO, eller at man kan bruge diverse grafiske programmer osv. som jeg ikke kan tilbyde desværre.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 21. oktober 2020, 22:44
Hvis der er mange andre nyuddannede kandidater til jobbet med en kandidat, uddannet i år/haft andet job eller har kendskab til SEO og/eller grafiske værktøjer, så kommer man hurtigt bag i køen.

Med en kandidat fremstår du mere attraktiv, og virksomheden skal forventeligt bruge færre ressourcer på at videreuddanne sig efter ansættelse. Det kunne også være en fordel at tage kurser indenfor SEO og de grafiske programmer, der oftest efterspørges, så du kan fremvise kendskab til disse områder.

Personligt blev jeg fastansat efter en praktikophold, hvor vi havde haft muligheden for at se hinanden an. Det var dog for år tilbage og i en anden branche.

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 21. oktober 2020, 23:05
Ulm Warhawks sagde:
Hvis der er mange andre nyuddannede kandidater til jobbet med en kandidat, uddannet i år/haft andet job eller har kendskab til SEO og/eller grafiske værktøjer, så kommer man hurtigt bag i køen.

Med en kandidat fremstår du mere attraktiv, og virksomheden skal forventeligt bruge færre ressourcer på at videreuddanne sig efter ansættelse. Det kunne også være en fordel at tage kurser indenfor SEO og de grafiske programmer, der oftest efterspørges, så du kan fremvise kendskab til disse områder.

Personligt blev jeg fastansat efter en praktikophold, hvor vi havde haft muligheden for at se hinanden an. Det var dog for år tilbage og i en anden branche.
Praktikophold er stadig en god måde at få foden indenfor døren.

Farmors udvalgte (RB) 21. oktober 2020, 23:45
Galax sagde:
Jeg har en bachelor i international handel og markedsføring. Men de fleste job, jeg søger efterspørger tit et par års erfaring indenfor fx SEO, eller at man kan bruge diverse grafiske programmer osv. som jeg ikke kan tilbyde desværre.
Du kan da ikke læse en kandidat når du har en professionsbachelor?

Galax (Ikke aktiv hygger bare) 22. oktober 2020, 00:04
Mit praktiksted var desværre en nystartet virksomhed, så ingen mulighed for fastansættelse dengang. Jeg har forgæves gennem jobcenteret søgt praktik, men ingen er interesserede smiley

- Jo, hvorfor skulle man ikke kunne det med en professionsbachelor? smiley
Besvar